Д55 по тримесечия  за задължението на ДОД,а Д 73 годишно за изплатените суми по извън трудови правоотношения поименно и внесения ДОД
 Колеги, в м.02 е изплатена сума по ГД-100 лв. на пенсионер, който се осигурява и другаде по ТД. По ГД не желае да се осигурява за СО. Искам да попитам за следното. Моето  задължение е в м. Март да внеса  СО  и ДОД и подам Д1 и Д6.Но не съм сигурна . Правилно ли е? Или задължението   за ДОД е след изтичане на тримесечието?
 Колеги денталните услуги са освободени от ДДС.При извеждане на месечен отчет  най отдолу е записано и ДДС. Това грешка ли е .Когато издавам фактури не начислявам ДДС.
Но в касовия бон излиза и  стойност на ДДС/всичко - нетно и ДДС.
 Аз също мисля като Вас.И до сега  ги давам в тоя раздел изплатените дивиденти на собственици.Но една колежка ме разубеждава.Все пак много благодаря за подкрепата и най вече ,че е в моя полза :smile1: :smile1:
Няма ли кой да се включи по темата
     Колеги кои дивиденти се посочват в този раздел?
    Изплатените на предприятия и физически лица или само на предприятия ?
 Не- не се сърдя дори и на мен ми стана смешно ,но така е.. като се опитва човек да си докара  по 14 часа раб.ден "започва да дава и фира"Е сутринта на пресен ум прочетох ,че за вид осигурен 12 отпада т.34 :smile1: :smile1:
 Колеги до 2016 при подаване на д1 на самоосигуряващ  попълвахме т,34 нетно възнаграждение. Сега когато започна да попълвам Д1 /това е на програмата на НАП/
т.34 потъмнява и не може да се пише. Версията е новата 9,02..Къде  греша?Или има нещо ново което не зная,
 Благодаря,аз вече го прочетох  ,да си призная до мързя ме да отворя закона, но все пак благодаря. :smile1:
Колеги дължа ли някакъв данък,ако като физ.лице съм закупила имот и след 6 месеца реша да го продам.Мисля,че ако продам повече от три имота в рамките на една година  дължа ,но не съм сигурна.
 Колеги направих заплатите за м. 1.В тях имам и лице с код 10 по договор за у-ние и контрол  който другаде се осигурява  над максимума.Направих проверка на EMPL премина не даде никаква грешка.Направих и Д6 и ги подадох към НАП.За мое учудване нито един запис от двете декларации не бе приет. като в пояснение пише ,че е нарушено правилото за едновременно подаване на Д1 Д6. Има и описан един запис от Д1 , а именно с код 10 ,че е некоректна стойността в поле 34.Ходих до НАП тя ги гледа двата файла  и поиска да ги подаде/аз ги бях качила да флашка/ но не успя и каза да оправя с код 10 да му сложа нетна стойност.Но когато започна да го въвеждам само него  без осигуровки ,а само с облаг.сума и ДОД -нетното възнаграждение се затваря не допуска да пиша.Да вероятно има някаква грешка ,но никой не може да ми я посочи.Ако някой има идея моля за помощ.
 Няма ли кой да се включи? Чета закона за МДТ и стигам до извода ,че съгласно чл.49,ал.3 трябва да подават декларация само които са получили веществени дарения.
   Моля за Вашето компетентно мнение.
  Колеги фирмата прави дарение на инвалид със 100% инвалидност. Интересуваме трябва ли дарения /физическото лице/ да подава декларация по ЗМДТ .
  Лицето  е самоосигуряващо се/баща/  и иска да ползва 15 дни за отглеждане на дете.Въпроса ми е .Върху дните за отлеждане на дете се дължат  ЗО  4,8% /примерно за 9 дни  в/у 197,14лв./Отнася се за м. 01,2017г. Колежката ми твърди че не се дължат ,защото като подала Д1 без ЗО  са я приели електронно.
 Моля и за ваши становище
    Колеги  лице ,което  е на ТД   и получава доход от наем трябва до попълни декларация  по чл.50 .През 2016 е в отпуск по майчинство .Въпроса ми е следния- тъй като лицето няма трудов доход попълва само дохода от наем.Независимо ,че лицето няма доход трябва ли да се издаде сл. бележка с нулев доход или потвърждение ,че лицето е в отпуск по майчинство?
 Първи пример:
  В случай че платец на дохода  не е предприятие или самоосигуряващо  се лице,задължението за  авансовия данък е на лицето придобило дохода  от наема/наемодателя/. Въпроса ми е следния.За последното тримесечие   какъв е срока  за авансовия данък и Д55? Или с подаването на Д50 се довнася разликата и не се подава Д55 за четвърто тримесечие?.
 Втори пример:
     Платец на дохода за наем е предприятие.За първото, второто и третото тримесечие е удържан ДОД  от наемодателя и подавана Д55. За четвъртото тримесечие не е удържан ДОД и не би следвало до 31,01,2017 да се подава Д55.
  Колеги правилно ли разсъждавам?
Нещо не схващам.Толкова много за стока ли са взети или имате много заведения където ще ги  доставите за ползване. Ако са за ползване какъв е проблема за разход и зад балансово,ако искате да знаете къде какво имате.Ако са стока 304.Но не виждам защо  РБП. Или като материал 302 и да ги вкарвате в употреба  на етап