Донесоха ми фактури в м.01,2012 отнасящи се за м.08,10 и 11 2011г. за услуга платени в брой през същите месеци. Въпроса ми е следният.
1, Да ги включа като разход в съответните месеци и ги платя в същите месеци по касови бележки.Записванията да са 602/499.,защото е разход касаещ 2011г.
2, В дневника за ДДС  да ги включа в м. 01,2012 и  взема следните записвания 499/401.
Моля ако някой е наясно да ми потвърди или разясни.Предварително благодаря.
Привет! Имам нужда от вашето мнение.ДМА- седлови влекачи от началото на година  до месец май амортизационната  норма е 10% за данъчни и сч.цели. От месец Юни са отдадени под наем.Въпроса ми е следния .Мога ли от м. 06 да спра амортизациите,като от м. Юни фактурирам наем.
 Трябва да преоценя сграда.Но мисля,че от 2008г. не може. Ако може то при амортизацията на преоценения актив ,за намаление на балансовата му стойност  съставям статия 112//241.Моля за вашето становище.
Много е важно майката в срок от три дни от настъпване на промяната да  подаде в НОИ декларация за промяна на обстоятелството.Ако се връща на работа на 25,01.2012 то най късно до 27 ,01,2012 трябва да представи декларацията
 Бариерата е съоръжение .Попада в първа категория  4% год.амортизация  за данъчни цели
Важно е да отразите прихода от получената щета.
Според мен  обезщетението изплатено от застрахователя си е приход който го отразявате в други приходи с-ка 709. А ако имате извършен ремонт от сервиз и представена ф-ра р-д.
Тъй като те на доброволни начала са я отремонтирали ,а Вие за това време сте им начислили заплата която е разход,не правите нищо повече.
Трябва да попълня Декларация по чл. 50 на лице  което ми престави бележки  за изплатени суми от ВУЗ.От тях е видно,че не са  начислени и удържани осигуровки ,а само ДОД.Лицето не работи другаде.Мисълта ми е не трябвало ли да се начисляват и удържат СО.Според мен може да не се удържат ако се е самоосигурявало.Моля за вашето компетентно мнение.
Застрахователен брокер получава комисионни за сключени застрах.полици.Ако пилиците са ключени в месец Декември,то според мен и фактурата за комисионни трябва  да е в месец Декември.Но тъй като самото засичане със застрах.компании става  бавно и ф-рите се пускат в следващ месец.Но според мен ако възникне грешка трябва да има дебитно или кредитно извести НО ТРЯБВА ДА ВЛЯЗАТ В МЕСЕЦА КОГАТО Е СКЛЮЧЕНА ЗАСТР.ПОЛИЦА.Но не срещам разбиране.Моля за компетентен отговор.Предврително благодаря.
Благодаря за отговора.Колкото до четенето сте прави,но мисля,че  форума е също място за обмяна на информация в случай,че нещо не си разбрал или нямаш време да го прегледаш.
 Издадена е фактура към здравната каса в м. Декември 2011 г.Парите са получени в м. Януари 2012. Прихода за коя година трябва да се отрази .Предварително благодаря за помоща, която ще ми окажете.
Най точно може да видите от програмата за ТД.Според мен  НКПД е 1107 Производство на безалкохолни напитки, минерални и други бутилирани води.
 По с-ка 411 имам остатъци по ф-ри от 2006 година ,които според собственика са несъбираеми.Според мен мога да ги отпиша и ми се признава за разход.Мисля ,че в 2011 изтича давностния им срок  от 5 години.
Трябва да ви издадат кредитно известие и Вие ще го осчетоводите - 601/401 червено.И с върнатат сума ще закриете сметка 401.
Таня благодаря ти .В програма има грешка .Програмиста обеща да я изправи.Защото като тествах на програмата на  НАП всичко мина точно.
Назначено лице за два часа на ТД.Няма сключен друг ТД. При  ДК ако го подам с код 01 не прави запис. Ако го подам с код 04 като втори ТД тогава прави запис.Но то не е втори ТД. Като  какъв вид осигурен да го подавам.
Да сега разбирам.Както е в моя случай.Назначен от м.08 до м.12 има 5месеца  които се равняват на 2.5 месеца трудов стаж  или 4 дни отпуск.Ако правилно разсъждавам.
 На лице назначено на два часа по ТД   мисля,че му се полага отпуск от 20 дни на година.Но една близка ме убеждава ,че не се полага.Моля за вашето мнение.Предварително благодаря.
Благодаря ви много ,но защото ми се искаше да са разход
 и някой да ме подкрепи.
Застраховка "Проф.отговорност"  и застраховка ГО сключени на 30,12,2011 отнасящи се за 2012 г и платени в брой мога ли да ги осчетоводя като редовен разход,а не като РБП./до сега съм ги осчетоводявала като РБП.