Да не говорим, че тази бележка се иска незаконно, тъй като данните в нея ги имат в НОИ и самоте те си ги проверяват в системата си.
Например аз - понякога, когато мога да отговоря - отговарям, но като не мога... в случая не мога. Счетоводството на ЮЛНЦ е сравнително тясна ниша, възможно е много колеги да не са наясно със спецификата му. Та, не е въпрос на желание или предимство.
Хехе, първо ми се стори, че ХХХХХ е дала малко дни, но и ексела го сметна така :)
Редно е да са притиснени. Време е бизнесмените (с и без кавички) да се научат, че фирмената каса и джоба са различни неща.
Питането ми е освен основната заплата включва ли се и процента за прослужено време при определянето?
Чл. 17 НСОРЗ? :) Във връзка с чл. 12 и чл. 15.
Това, все пак, си е важен документ, който е добре да бъде изготвен от юрист... че клиенти разни, може да струва скъпо.
Много са ми странни такива въпроси за бланки, бележки и т.н. Ако една бланка или бележка или декларация или каквото и да е не е нормативно утвърдено - пишете свободен текст каквото ви трябва, което става за около една минута.

Декларация
От еди кой си
(На основание, във връзка с .... ) декларирам, че..............
Подпис

Ако пък е нормативно определена трябва да е там, където е въведено задължението за такава декларация - закон ли, наредба ли...

ПП Многократно съм плащал туристически услуги за не наш персонал, в т.ч. и за деца, не ми се е случвало да ми искат такава декларация.
Ако (коректният) работодател имаше нормални възможности да освобождава работници, които не му вършат работа нямаше да има и тия заобиколки. Как е възможно, например, да не може да освободиш работник, който от месеци не се появява на работа, а трябва да го влачиш доживот?!?
Трудна работа, практически невъзможна за месец напред... освен постоянно да коригирате...
Все пак, ако няма поръчки повечко дни какво става с месечното отработено време на шофьорите, вършат ли някаква друга работа, докато няма курсове? Теоретично може да се случи така, че дълго време да не можете да осигурите курсове, тогава престой ли ще плащате?

Само ще вметна, макар, че не се прилага - един месец не е минималното време на изчисление, няма пречка да е седмица, примерно :)
Пиша без да зная подробностите, а общо.

Погледнах няколко устава на синдикати - не знам как е при вашия, но общо взето след третия неплатен месец се изключва. Щом дълго време не сте плащали членския внос (независимо дали като управител може да сте член или не) следва, че вече не сте член на синдиката и няма какво да гледате КТД. Гледате какво пише в ТД или ако имате други вътрешни правила извън синдикалните.

Доколкото "управител" е различно от "работодател" ми се струва, че е нямало пречка да продължите да плащате членския внос и да ползвате правата и задълженията по КТД. Тябвало е да проучите навреме.
По т.2 - сигурно в КТД или правилата за членство има условие кога се ползват благата от членството и кога се губят. Щом сте били управител е логично да не сте били в синдикат на работниците и не трябва да се учудвате, че не можете да ползвате повечето дни, съответно няма да ви изплатят обезщетение за тях.
Ако тези 22 дни са по КТД само за членовете на синдиката, а нормално извън синдиката са само 20 - правилно са ви казали. Но ако случайно в трудовия ви договор пише 22 (без да се намесва КТД) - трябва да се гледат те - 22.
Поне за мен това писмо е неясно и объркващо, както и препраща към пример от Указанието, който е различен от въпроса тук. Заключението на писмото е:

"Предвид изложеното, следва да се приеме, че общата сума на дивидентите, изплатени на всички съдружници, е правно ирелевантна по отношение приложението на чл. 3,  ал. 1 от ЗОПБ.

Казано с други думи, в случаите когато общата сума на дивидентите, изплатени на всички съдружници надвишава 10 000 лв., но спрямо конкретен съдружник, размерът на изплатения му дивидент, определен съгласно дяловото му участие, по силата на отделно решение на общото събрание на съдружниците е в размер по-малък от 10 000 лв., нормата на чл. 3, ал. 1 от ЗОПБ не следва да намери приложение. Това е така, тъй като за да намери приложение разпоредбата на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОПБ е необходимо размерът на изплатения дивидент да е част от обща престация, дължима към конкретно лице"

като не ми става ясно това по силата на отделно решение на общото събрание се отнася за едновременните плащания към няколко съдружника с едно решение, или е за едно отделно решение за един конкретен съдружник? Добре че нямам такива дертове и плащам всичко по банка :)
Е що да е отделна "сделка" за всеки съдружник, след като решението е едно и сумата за разпределение е една (над 10 хил. лв)? Все едно да сключим договор за 11 хил. лв и да плащаме по хиляда на месец - нали няма съмнение, че тези 1000 лв трябва да се плащат по банка?

Даже си е написано ясно в закона: "...на стойност под 10 000 лв., но могат да се разглеждат като част от свързани помежду си платежни операции на едно и също основание, чиято обща стойност е равна на или надвишава 10 000 лв". Двата дивидента се изплащат на едно и също основание - един единствен протокол за разпределение.

Тази услуга прилича на "копирни услуги" - получавате нещо веществено - листи хартия, но го отчитаме като услуга. Кетърингът подобно.
Ако клиентът сам си украсяваше - щяхте да му продадете материали за украса, но в случая ми прилича на услуга... още повече че материалите за украсата после най-вероятно ще отидат в кофата.
Не съм се сблъсквал, но "единица" не отваря ли вратичката? :)
Нещо не разбрах - правите услуга, пускате фактура за 1000Е, те ви привеждат 970Е, като си правят някакво намаление, понеже платили бързо и ви дават КИ? Това сконто не е ли уговорено някъде?
Нямам опит с пазари, но доколкото отдаването под наем изглежда на стопанска дейност на общината, би трябвало да издават фактури и касови бележки при плащане в брой.

Може би се основават на ЗСч чл. 6 (7) "При плащане на публични и частни държавни и общински задължения, възникнали на основание и по реда на закон, се приема, че стопанската операция е документално обоснована при наличие на съответния платежен документ за извършеното плащане", но ми се струва, че не попадат тук.

Обадете се в счетоводството на общината и питайте, дори и пазарите да са ОП.
Първо, счетоводната къща не са тези, които могат да ви задължават.

Графите - ми те обикновено са различни за различните модели касови книги, тъй че отговорът е труден.

Все пак, първоначалната сума би трябвало да е в "начална сума", а в "служебно въведени" и "служебно изведени" са тези, които слагате и взимате от чекмеджето на КА през деня - може да е многократно.

В края на деня сумата е: първоначалните +въведените -изведените +продажбите -сторното (не съм сигурен). Няма нужда преди дневния отчет да извеждате първоначално въведените - в отчета не пише ли чистия оборот, въведените и изведените и наличността- може да се видят там.
1039
GDPR » Re: Бланка
14.05.2021, 22:42
monika_nik_nikolova, ако последвате този линк може да разгледате много публикации по темата в този форум :)
Не е ли просто външна услуга - намиране на клиент?