Нямаше ли нещо за наследяване на права/взимания и задължения?
В ДВ бр. 110/2020 има публикувани декларации.
Е нали инвентаризацията трябва да е в присъствието на МОЛ?
А и не МОЛ прави инвентаризацията, а инвентаризационната комисия.
5 дни не са дълъг срок, може нещо да му се е случило на човека...

Поканата може да му изпратите по пощата, с обратна разписка на адреса, който имате. Сигурно ще се върне, но поне ще сте отметнали това задължение. Преди това трябва да сте установили документално отсъствието - чрез графици, свидетели и т.н.

Едно полезно четиво, сигурно има и други.
Щом досега пенсионерката е успявала без УП-та да си актуализира пенсията (моите пенсионери също), за какво ще й е сегашното УП? Сигурен съм, че и на служителките в НОИ им е по-лесно да бръкнат в системата, вместо да се ровят в купчини УП-та... така и го правят. Е, ако има нещо липсващо или не наред, което да им привлече вниманието може да поискат УП.

В самия чл. 40 (1) се казва, че осигурителният стаж се установява с данните по чл. 5, ал. 4, т. 1 КСО, с трудови, служебни, осигурителни книжки и с документ по утвърден образец. След като има данните по чл. 5, ал. 4, т. 1 (данните от Д1), с които може да се установи ОС, защо да си усложняваме живота с УП-та, особено когато никой не ги иска?
КСО
Чл. 5 (7) Осигурителят е длъжен:
...
2. по искане на осигурено лице или негов представител да издава безплатно, в 14-дневен срок, документи за осигурителен стаж и/или осигурителен доход, и/или категория труд за периоди преди 1 януари 2000 г.;

Тоест, нама нужда и задължение, особено пък щом вече е пенсионерка.
Този въпрос във връзка с какво е?
Осигурителят не прави нищо, той даже не знае в кои фондове са работниците му.
Може да има и разходи - ток, вода, абонаменти... такива неща.
Само че, освен прекъсванията има и условието за "10 години трудов стаж през последните 20 години". В питането на Емил Петров работникът е събрал 10 години, ОК, но не са през последните 20, а част от тях са преди повече от 20 години. През последните 20 години е събрал само 5 години. Затова не са 6 заплати, а 2, според мен.
Я да помислим - какво бихте попълнили в Д1 и Д6? :)
Никой не гледа тези неща.
В учителския КТД, който намерих из нета няма чл. 40 ал. 2,, но текстът на този §2, който цитирате, подсказва, че не би трябвало да се прехвърля. Все пак, този допълнителен отпуск е с определена цел, за определен период. Може да питате синдикатите, те трябва да знаят.
Не виждам причини и нормативи да не се включат в БрРЗ.
Общо взето, за продажба на пет кафета на ден ми се струва не много добра идея цялото упражнение и бумащината около него :)
Дали не би излязло по-евтино кафето да е просто безплатна почерпка... някак си калкулирана в цената на услугата? :)
Ще се включа за последно само да повторя вече написаното, че това, какво пише на фактурата за начин на плащане няма никакво значение. Може и нищо да не пише, може и двете да пише, на моите фактури не пиша нищо. Ако само това, че пишело по банка, а платили в брой ви тревожи - ненужни тревоги са, не си усложнявайте живота. Погледнете пак и написаното от ХХХХХ за касовите бележки от кочан (при условие, че плащането е под 10000 лв).

Ако по някакви други извънсчетоводни причини плащанията трябва да са само по банка - ОК :)
ХХХХХ, да те цитирам от началото на дискусията :)

Приемате сумата в брой и издавате документ, какъвто обикновено издавате при плащане в брой (напр. касова бележка от кочан)

Ако сумата е под 10000, което още не знаем, какъв е проблемът?
Въпросът ми за вносните бележки по-скоро беше пише ли (задължително, като реквизит) името на фирмата като наредител на внасянето, за да се познае, че една вносна бележка е документ на дадена фирма?

Като гледам бланката пише само "вносител", за разлика от бюджетните "пл.нареждане-вн. бележка", където има поле "наредител" ЮЛ.
Нови няма, актуалните са сините.