Става въпрос за постъпване - не мога да знам ще ми хареса ли работата и да ли са свестни... Даже ми паднаха в очите с тази постъпка така да се каже... Как мога да кажа на 100% , че ще почна преди договора да е пред мен? Ами, ако нещо нередно и извън уговорката там и реша да се откажа какво става с този договор, който е обявен?
Ако не знаете дали ще ви хареса работата е трябвало да уговорите и срок на изпитване и във ваша полза. От описаното в първия ви пост не виждам никакви мурафети от фирмата и ви написах защо е така. Даже може да са ви спестили пари и време, ако искате да започнете по-скоро.

И както казаха колегите, ако нещо не ви харесва в договора може да не подписвате, или ако подпишете и чак след това размислите - може да не се явявате на работа. И двете водят до невъзникване на трудовото правоотношение.
Напишете им лично съобщение на хората, които са писали тук, може да получат известие за ЛС в пощите си и да ви отговорят. Кой знае откога не са влизали във форума.
Много просто - ако фирмата са вписали дата на сключване на отпечатания ТД и сте се уговорили да го получите подписани от тях по куриер, те имат тридневен срок за регистрацията му в НАП. Докато куриерът се разхожда към вас и обратно - трите дни минали и фирмата я чака глоба. Това е един от вариантите. Колко е правилно е друг въпрос, Ако ви харесва работата и фирмата са свестни това не трябва да ви притеснява особено.

Имайте предвид, че датата на сключване на ТД и датата на постъпване (започване на работата) са различни неща. Второто може да се случи и доста след първото, принципно.
Не виждам пречка да се пусне заповед, ако промяната е в увеличение.
Е тъй де - законът, в който пише, че се декларират дневните над 1000 лв влиза в сила от 01.01.2024 - значи вече е в сила. И доколкото декларацията се подава през 2024 г., когато законът вече е в сила, изпълнявайки го буквално трябва да ги декларираме.

Ясно ми е, че не са го написали добре и недвусмислено, нито пък се натискам да декларирам, ама що да е така?!? Можеше да добавят едно уточняващо изречение в ЗИД-а, че за 2023 не се подават или че се подават за 2024.
Статията добре, ама не ми се изясни откъде следва това: "Дневните командировъчни пари, когато  са необлагаеми съгл. ЗДДФЛ и при условие че годишният им размер, изплатен на физическо лице, превишава 1000 лв., ще се посочват в справките по чл. 73 ал. 1 и ал. 6 за 2024 г."

От подтекста с разграничението на текстове, които влизат в сила съответно през 2023 и през 2024-та ли?
Принципно някои пощи поддържат или могат да изискват от отсрещната поща автоматичен или ръчен отговор, че мейлът е доставен, Ако не - с потвърждение от получателя, друго не се сещам.
Едва ли някой обръща внимание. Аз не слагам, понеже най-малкото информацията в служебната бележка е "чувствителна" и няма място в класьора с изходящи :)
Пътен лист от единия ъгъл на фермата до другия е малко странно :) , може би да определите разход на курс (ако маршрутът е еднакъв или сходен) и да отчитате по броя курсове, дни или някаква периодичност?
И аз се чудя. За изменението е написано така за §17 т. 1 б. Б от ЗИДЗДДФЛ - "Законът влиза в сила от 1 януари 2024 г. с изключение на § 17, т. 1, буква "б" - относно думите "т. 24, когато годишният размер на дохода, изплатен на физическо лице, превишава 3000 лв.", която влиза в сила от 1 януари 2023 г."
от която разлика си правя извода, че за едните ще подаваме догодина. Ама пък вече сме 2024 и законът е в сила, а в него пише, че трябва да се подава...?!?
Мой познат работи в Община по трудово правоотношение /не е държавен служител/ и от над 10 години им премахнаха клас прослужено време на всички като него. Как става - не знам.
Зачетох се в тоя чл. 107а, който го спомена ХХХХХ и там пише:

(14) Допълнителните възнаграждения на служителите, работещи по трудово правоотношение в държавната администрация, са:
1. допълнително възнаграждение за нощен труд;
2. допълнително възнаграждение за извънреден труд;
3. допълнително възнаграждение за работа през официалните празници;
4. допълнително възнаграждение за времето на разположение;
5. допълнително възнаграждение за постигнати резултати;
6. допълнително възнаграждение за изпълнение и/или управление на проекти или програми по ал. 9.

(18) На служителите, работещи по трудово правоотношение в държавната администрация, не може да се определят допълнителни възнаграждения на основания, различни от посочените в този кодекс. В други закони не може да се определят допълнителни възнаграждения на служителите.

Изглежда "стаж" наистина не им се плаща на работещите по ТД в държавната администрация? Дали общината се води държавна администрация не съм търсил.
Миналата година някои бюджетни организации увеличаваха заплатите през октоври, считано от 01.01., тъй че... :)
Винаги съм се чудела как точно се тълкува ал.9 на чл.12 от НСОРЗ....
Миии, сякаш така излиза - че има долна граница за стаж, няма горна.
Йористи са писали текста, вероятно :)
Нямам такова указание, но възниква логичният въпрос - кой управлява и контролира след петия ден?
Да си представим, че един ден в бъдещето вече няма да искат деклариране. Как ще водим счетоводството? :)

По въпроса - счетоводството е първичното, декларирането е последващо. В някои случаи сме освободени от деклариране, но счетоводството (и приключването) трябва да си го водим както трябва.
По отношение на осигуряването ТД е първи по ред. Значи по ТД ще ви осигуряват на 3700, във вашата фирма - на остатъка до МаксОД - 50 лв.

Това "ще съм назначен" в новата ви фирма - трябва да проучите възможните варианти как да работите и осигурявате, но няма да е на ТД и с длъжност, както е в първата фирма.
Къде ги дава тези частни уроци? Някъде е нает ли, самостоятелно ли?
85.59 ми звучи приемливо.