При условие, че максималният ОД е 3000 лв и трудовия договор е първи по тежест, би трябвало по ГД да не се удържат ДОО/ЗОВ. При попълване на СИС изпълнителят трябва да декларира това пред възложителя. Добре е при съставяне на СИС възложителят да направи контакт с изпълнителя, иначе - ето на - стават грешки.
Колко пари е този телефон? Ще разбере ли някой, че е дарен? Ще карате физическото лице да плаща данък дарение ли? :)
А за документите - договор за дарение, ПП-протокол,
Би трябвало да се разграничава собственикът, който може да отдава под наем (и е ДЗЛ) и реалният получател на парите, по чиято сметка идват. Според мен вторият е само касичка, както и би трябвало да има някакъв документ за това, например тристранен протокол или нещо подобно. Но не съм следил практиката и не съм сигурен :)
Ако проявя малко мнителност, и с преценка дали фирмата "струва" или "не струва", наличието на бележка може да ми послужи по някое време. Само като си помисля колко народ ще почне да гърми от разните знайни е незнайни еднодневни ЕТ-та и ООД-та от 90-те години с унищожени ведомости и документация... Та бих си поискал, на принципа "не се знае" :)
Това работа от разстояние ли е? Ако да - чл. 107з и следващите. Пише, че е доброволна и се уговаря в трудов договор, значи трябва ДС.

Но в извънредно положение или извънредна епидемична обстановка отиваме на 120б, не е нужна съгласие на работника (съответно ДС), а има заповед на работодателя.
Идеята е добра, но от предложенията за касовите апарати съм останал с впечатление, че най-честият отговор е "не се приема", дори и за смислени неща. Но не пречи да се опита :)
Така и така ще ги вадите месец по месец и можете да си направите табличка на ексела, която смята бързо, може да правите редовете на УП-та по години. Аз ги правя така и никой не ме е върнал :)
Избраният тригодишен период всъщност е 36-месечен, не е задължително да е три календарни години от 01.01. до 31.12.
За ТК:
НТКТС Чл. 6 (3) Когато трудовата книжка не бъде получена от работника или служителя, работодателят му съобщава с писмо с обратна разписка да се яви, за да я получи лично. Тя може да бъде изпратена по пощата или предадена на определено от него лице само ако за това има писмено съгласие.
Това със сметките е така, но все пак може да се впише някакъв общ текст да се изплати обезщетение, ако такова се дължи към момента на напускането. А ако фирмата е читава и без такъв текст ще платят :)
Би могло да се каже, че заповедта е и предизвестие, особено щом е за месец напред.
Обезщетението по 222 е право по закон и в определените случаи, независимо дали ще е вписано в заповедта или не. Като дойде време ще подадете заявление с копие от ТК, от което ще се види, че не сте почнали работа (ако етака).
Обезщетението по 224 е редно да е вписано в заповедта, все пак тя е документа, на чиято база ТРЗ-то ще го начисли във ведомостта.
Добре де, наредбата, доколкото разбирам, допуска сторно при тези случаи - рекламация или връщане на стока, при операторска грешка или при намаление на данъчната основа.

При вас няма нищо от изброеното, просто връщате някакъв аванс за непредоставена услуга. Защо ще правите сторно?
Нали като се преоцени актива от нула ще стане нещо? :) И върху нещото ще се начисляват амортизации.
Аз не разбирам каква е връзката с осчетоводяването и връщането на парите? Получили сте парите по каса, пуснали сте КБ, осчетоводили сте приход или разчет. Сега ще върните парите по банка и ще осчетоводите операцията (разход, разчет, или каквото е там?). Защо да е задължително да се пуска сторно-КБ?
Нямам автомобили, но не ми е хрумвало да преоценявам напълно амортизирани ДМА. Стоят си нулеви, усвоявам си разходи за тях. Все пак са ми налични и се използват.
Има един закон, дето все му забравям името и трябва да го търся - Закон за електронното управление. Та той казва, че:

Чл. 2. (1) Административните органи, лицата, осъществяващи публични функции, и организациите, предоставящи обществени услуги, не могат да изискват от гражданите и организациите представянето или доказването на вече събрани или създадени данни, а са длъжни да ги съберат служебно от първичния администратор на данните.
(2) Първичният администратор на данни е административен орган, който по силата на закон събира или създава данни за гражданин или организация за първи път и изменя или заличава тези данни. Той предоставя достъп на гражданите и организациите до цялата информация, събрана за тях.

Чл. 3. Първичният администратор на данни изпраща служебно и безплатно данните на всички административни органи, на лицата, осъществяващи публични функции, и на организациите, предоставящи обществени услуги, които въз основа на закон също обработват тези данни и са заявили желание да ги получават.

Каквото и да пишем, те си проверяват и не знам защо ги искат тези декларации, даже е незаконно, според мен. Преди няколко години даже ми звъняха, че в системата нямало данни за един от месеците - нещо бях объркал с Д1, добре, че се размина :)
И при мен е като при dobipeti  :good:
Ако напомниш утре през деня ще погледна какво съм попълвал :)
Четох наскоро статия от юрист (май беше), че такъв разход си е напълно приемлив по всички показатели. Беше свързано със задължението на работодателя за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
Ако гледаме как е написано - "междинните, годишните и консолидираните отчети", изглежда, че е необходимо.