Ако гледаме как е написано - "междинните, годишните и консолидираните отчети", изглежда, че е необходимо.
Това с напускането беше преди доста време. Не си усложнявайте живота - вашия и на работника :)
На практика сега човек може да се пенсионира и без работодателят му да разбере.
Vika, през 2020 г. за изчисляването на стажа първите 60 дни НО ги считай за отработени дни. Просто за тях не се внася ДОО, само ЗОВ, евентуално.
Направи си една табличка в ексела по месеци, а защо не и по дни, разпредели си отработените дни, 60-те дни в НО със стаж и останалите без стаж. Ще видиш нагледно колко стаж се набира след края на 60-те дни, който трябва да продължи след изтичане на НО без стаж.
Читалищата не са бюджетни организации и не прилагат бюджетния сметкоплан :)
Първо, за да се пенсионира не е нужно да напуска, пък после да го назначавате отново.
Срок в НОИ може и да има, но ако има едва ли е много кратък.
Не се сещам за повече облекчения от признаването на разходите за наем.
Страничен въпрос - тази фондация няма ли да има дейност? Ако няма дейност, съответно приходи - откъде ще плаща наема? Ако е само заради наема - може да излезе и по-скъпо от като ФЛ.
Тоест фондацията наема имот от ФЛ? Данъчни облекчения за кого?
Фондацията си отчита разход, ФЛ си отчита доход, съответно си плаща (удържат му) данък.
...но неплатените отпуск освен за осигурителен се зачита и за трудов стаж ли?...
Vika,
Гугъл -> "КТ лекс" -> Ctrl+F -> "неплатен" -> F3, F3, F3...
След като фирмата е закрита - може ли да се подаде Д1 от/за несъществуваща фирма?
Здравните права са едно, а какво дава системата на НАП като осигурителен доход за този месец 08.2016 - има ли някаква сума?
Нещо за стойността на вратата, за прага за ДМА?
Никакъв конфликт на интереси не виждам (ако въобще може да говорим за конфликт на интереси в частно дружество) един председател, директор и т.н. ръководител да извършва работа, за което да получава възнаграждение. Ако в устав е записано нещо - ОК, но е по други причини.
Дали ГД е правилният вариант - не знам... понеже най-малкото ще има определено време и определено място и мноооого ще прилича на ТД.

Струва ми се рисковано, ако ИТ завари стажантите да подреждат артикулите, без да имат ТД.
Вижте чл. 233 и следващите.
Тук намерих нещо по въпроса.
Социалните имат достъп и сами си проверяват нещата, подадени с декларациите, не знам защо още искат тези бележки. Даже е незаконно, струва ми се.
Нов код сменя сегашния БУЛСТАТ на свободните професии

Цитат
Упражняващите свободна професия, като адвокатите, вече няма да имат код по БУЛСТАТ, който съвпада с единния им граждански номер. Това решиха днес депутатите, като приеха на второ четене промени в Закона за регистър БУЛСТАТ.
Новите кодове ще са 9, а не 10-цифрени. Те ще бъдат въведени служебно от Агенцията по вписванията.

Депутатите ѝ дадоха 14 месеца, за да го направи.

В момента кодът по БУЛСТАТ на всички упражняващи свободна професия или занаятчийска дейност, както и на другите физически лица – осигурители, всъщност е тяхното ЕГН. За чужденците съответно личният им номер.

По данни на правителството това са 300 486 души.

Промяната в кодовете се прави с цел защита на личните данни на гражданите. „Съвпадението на ЕГН, съответно на ЛНЧ, с кода по БУЛСТАТ на лицата по чл. 3, ал. 1, т. 9 и 11 от ЗРБ би могло да доведе до неограничено разкриване или разпространение на лични данни на физическо лице със следващите се от това последици. Използването, т.е. обработването на лични данни от страна на лица, които извършват справки в регистър Булстат, поставя изискването за законосъобразност при обработването на личните данни, защото използването на код по Булстат на физическо лице, който представлява неговият ЕГН/ЛНЧ за извършването на справка в регистъра за наличие или липса на вписано обстоятелство, може да се определи като обработване по смисъла на Обшия регламент за защита на данните и поради това следва да отговаря на изискванията за законосъобразност на обработването“, мотивираха от кабинета промяната.

Измененията в закона предвиждат, че Агенцията по вписванията ще даде възможност за справка на кой стар номер по БУЛСТАТ отговаря нов и обратното. Освен това данните за новите номера ще бъдат предоставени служебно на Националната агенция за приходите и на другите институции.
Например: "на основание чл 71 ал 1 от КТ, по инициатива на работодателя..."
Малко не наред ми се вижда работата с прекратяването. Щом срокът е до извършване на определена работа, то това извършване би трябвало да го удостоверите с някакъв документ, например протокол и от следващия ден работникът да е освободен (вече не е на работа).

Щом освобождаването е от 03.09. (първи неработен ден) може да предположим, че работата е свършена на 02.09. Да, ама няма как да е свършена на 02.09, понеже работникът е в болничен.

А иначе, струва ми се, че сте прави, преди две години имах подобен болничен, по чието време работникът беше освободен поради изтичане на срока, нямаше проблеми. Още повече, понеже беше нетрудова злополука следващите болнични, издадени след прекратяването, също бяха платени.
 

Щом е така - значи трябва.
Принципът е, че за хората с телк "стандартния" отпуск не е 20 дни, а е 26. Но това не са 20 с допълнителни 6, а са си направо 26. Наредбата дава право на "допълнителен" отпуск, който е над "стандартния". Излиза, че има право на 26+5.
26-те дни ги виждам в КТ, другите 5 откъде са?