§ 16. (1) Неплатеният отпуск по чл. 160, ал. 1 от Кодекса на труда до 60 работни дни, ползван през 2020 г., се зачита за трудов стаж.
(2) През 2020 г. за осигурителен стаж по чл. 9, ал. 2, т. 3 от Кодекса за социално осигуряване се зачита времето на неплатения отпуск до 60 работни дни.

Май така излиза. Още повече, има параграфи (§33, 34 и т.н.), за които пише, че са в сила от....
Има ли някаква договорка за издаване на тези фактури от ваше име? Трябва ли въобще да ги взимате под внимание, след като не сте ги издали вие? Как ще анулирате нещо, което не сте издали? От друга страна - ако ги анулирате и издадете нови как клиента получава новите фактури? Уведомявате ли ги?
Пишете "Тази платформа е посредник, има комисионна и издава фактури от свое име на клиентите..."
Не можах да разбера - тези Upwork издават фактура към клиентите от тяхно име (на Upwork) или от ваше име (на фирмата ви)?
Като сравнявам текста на ал.2 с този на ал. 3 излиза, че няма значение къде е стажът. В ал. 3, например, е казано "...а ако е работил при същия работодател..."
И според мен за в ТК трудовият и осигурителният стаж не са равни.
РПВ е достатъчна, ако ви върши работа, никой не ви задължава да правите СС, МО или друг документ. Въпросът е на вас да ви върши работа и ако се наложи да може да докажете какво-как :)
Да си призная, не разбирам много въпроса и притеснението :)
Ведомостта за заплати изчислява сумите, нормално е да има някакъв хартиен документ с контирането Дт/Кт. Може контирането да е върху самата ведомост, Може пък и да е само в счетоводната програма. Аз съм свикнал да записвам на гърба на фактурите, по ордерите или разните други документи, отчасти и заради това, че ми го искат "от горе".
Периодично, например годишно, си отпечатвам хронологията или я записвам в някакъв общочетим формат... че то компютър, знаеш ли го утре какво ще му дойде на акъла :)

Общо взето, въпрос на документооборот.
Тоест няма ведомост ли? А къде се виждат (поотделно) данните за работниците? В тази счетоводна справка ли?
Или за самото документиране Дт/Кт става въпрос?
За съжаление не съм.
Ако зъболекарят не знае да има някакво специално изискване за работата с автоклавите няма какво толкова му мислите.
Извадка от един стар ПДФ:
Цитат
5321 Санитари
Санитарите предоставят директни персонални грижи и помощ при дейностите в ежедневието на пациенти и обитатели на различни здравни и
социални центрове като болници, клиники и заведения за медико-социални грижи с настаняване. Те обикновено работят под прекия контрол на медицински, сестрински или други здравни специалисти. Санитарите изпълняват следните основни задачи:
• предоставят грижи, помощ и лечение на пациенти и обитатели на медицински и рехабилитационни заведения и заведения за медикосоциални грижи с настаняване в съответствие с плановете за лечение, изготвени от медицински, сестрински или други здравни специалисти;
• помагат на пациенти с персонални и терапевтични нужди при осъществяване на лична хигиена, хранене, обличане, физическо придвижване и упражнения, общуване, приемане на лекарства през устата и при преобличане;
• настаняват, повдигат и обръщат пациенти и ги транспортират с инвалидни колички или подвижни легла;
• поддържат хигиенните стандарти около пациентите, като почистват стаите им и сменят спалното бельо;
• правят обикновени масажи и прилагат други нефармакологични средства за облекчаване на болката, например по време на бременност и при извършване на работа;
• наблюдават състоянието, реакцииите и поведението на пациентите,
информират медицинските специалисти за възникнали проблеми.
Примерни длъжности в единичната група:
–– Болногледач
–– Санитар
–– Хигиенист
Не включва:
–– Медицинска сестра – 2221
–– Домашен санитар – 5322

Цитат
9112 Чистачи и помощници в офиси, хотели и други учреждения
Чистачите и помощниците в офиси, хотели и други учреждения изпълняват различни задачи по поддържането на интериора чист и подреден, както и в самолети, влакове, автобуси и подобни превозни средства.
Чистачите и помощниците в офиси, хотели и други учреждения изпълняват следните задачи:
• метат или почистват с прахосмукачка, мият и лъскат подове, мебели и други предмети в сгради, автобуси, трамваи, влакове и самолети;
• оправят леглата, почистват баните, сменят кърпи, сапун и подобни артикули;
• почистват кухни и помагат в кухненската работа, включително мият съдове;
• събират и пренасят отпадъците до контейнерите за съхранение.
Примерни длъжности в единичната група:
–– Чистач
–– Чистач, производствени помещения
–– Работник, тоалетна
–– Работник, баня
Не включва:
–– Иконом, домакинство – 5152
–– Уредник, сграда – 5153
–– Домашен чистач – 9111
–– Помощник, кухня (без домашен) – 9412
–– Работник, кухня – 9412
–– Метач – 9613
Честно казано, много години се чудя кому е нужна тази врътка с изчисленията на отпуските...

В НСОРЗ става въпрос за работните заплати, което аз разбирам като основните, договорените РЗ, а не стажа... въпреки че "работните заплати" е много общо казано и може и да включва всички елементи. Но все пак си мисля за без стажа.
"Хигиенист здравно заведение" поне като заглавие е по-подходящо. Това с автоклавите - има ли някакви специфични изисквания за работа с такива уреди, или просто се натиска едно копче вкл/изкл?
Не съм много запознат с търговията, но не се ли бракува негодна стока?
След като документално бракувате нещо би трябвало да има и документ за това, какво се случва с бракуваното. Погледнете в Закона за управление на отпадъците дали козметиката не е спомената там. Вероятно никой няма да ви пита, ама кой знае...
Някакъв вариант за раздаване на рекламни стоки, подаръци или нещо подобно?
Какво стана сега - от написаното излиза, че ТК все пак си е била у жена ви?

Дали да я занесе - било е задължително да я представи при започване на работа, за да впишат започването. Същото се прави и при освобождаването. Към днешна дата приключването на ТК се състои в записване на общия трудов стаж (в правоъгълния печат или без правоъгълния печат), подписи на гл. счетоводител и ръководител и печат на фирмата. Ако е работила през цялото време, без дълги неплатени, трябва да е написан текст, че трудовият стаж е равен на осигурителния, също подписи и печат на фирмата.
Ами в срока на изпитване (ако има такъв в полза на работодателя) може да освободите работника без обяснения, грубо казано. Но е малко кофти за него, понеже това ще стои в ТК в смисъла, че не се е справил с работата.
Не само че не е отпаднала, а и се готвеше нова наредба за ТК и нов образец на ТК.
Има и възможност за изпитване, която може да се използва и по-"творчески" :)
А ако теглите веднъж месечно, например, вместо през три дни? Една такса е по-приемлива от десет, а и ще избегнете рисковете.
Във всички банки ли има същите високи такси? Не може ли да се изкара карта?
Извинете ме за този отговор, но според въпросите ви мисля, че не сте много готови да почнете самостоятелна дейност.

1. За откриване на кантора може да няма изисквания, но има изисквания за подписващите финансовите отчети - справка ЗСч.
2. Ако намерите безплатен софтуер и ви върши работа - няма задължение за ползване на платен.
3. Можете да стартирате без електронен подпис, но как ще подавате Д1/Д6, например. Това е едно от най-честите неща, които прави счетоводителя или кантората.
4. Много, много, много препоръчително е да се сключват договори с клиентите, с подробни и ясни условия, за да няма скъпи недоразумения.
5. Предполагам може, като ФЛ или СОЛ, но отговорите на горните въпроси няма да се променят.
Успех! :)

Теоретично трябва да се коригират старите заплати, съответно и декларациите, но дали наистина се налага (например да се отрази в справките на НОИ за съответните месеци) и дали си заслужава не знам. Ако е поради някакви вътрешнофирмени решения бих (на първо четене) начислил разликата с текущата заплата.