Ами в срока на изпитване (ако има такъв в полза на работодателя) може да освободите работника без обяснения, грубо казано. Но е малко кофти за него, понеже това ще стои в ТК в смисъла, че не се е справил с работата.
Не само че не е отпаднала, а и се готвеше нова наредба за ТК и нов образец на ТК.
Има и възможност за изпитване, която може да се използва и по-"творчески" :)
А ако теглите веднъж месечно, например, вместо през три дни? Една такса е по-приемлива от десет, а и ще избегнете рисковете.
Във всички банки ли има същите високи такси? Не може ли да се изкара карта?
Извинете ме за този отговор, но според въпросите ви мисля, че не сте много готови да почнете самостоятелна дейност.

1. За откриване на кантора може да няма изисквания, но има изисквания за подписващите финансовите отчети - справка ЗСч.
2. Ако намерите безплатен софтуер и ви върши работа - няма задължение за ползване на платен.
3. Можете да стартирате без електронен подпис, но как ще подавате Д1/Д6, например. Това е едно от най-честите неща, които прави счетоводителя или кантората.
4. Много, много, много препоръчително е да се сключват договори с клиентите, с подробни и ясни условия, за да няма скъпи недоразумения.
5. Предполагам може, като ФЛ или СОЛ, но отговорите на горните въпроси няма да се променят.
Успех! :)

Теоретично трябва да се коригират старите заплати, съответно и декларациите, но дали наистина се налага (например да се отрази в справките на НОИ за съответните месеци) и дали си заслужава не знам. Ако е поради някакви вътрешнофирмени решения бих (на първо четене) начислил разликата с текущата заплата.
Ако правилно разбирам, при постъпване се счита, че имате 10 години стаж и почвате с 10 х 0.6.
Виждам само това ограничение: "Не се допуска сумирано изчисляване на работното време за работниците и служителите с ненормиран работен ден" .
В НАП не, ако не назначавате нови работници. В зависимост от това, дали трудът ще се падне извънреден се подаваха някакви справки в ИТ, проверете какви бяха.
И аз наскоро имах подобно нещо - през март платихме по СИС за работа, извършена през февруари. Първо писах последната дата на март, но не ми прие. После, не знам дали е правилно или не, написах 29.02. и мина (добре че беше преди 25-то число на март).
Да не е по взаимно съгласие или по виновно поведение на работника.
Освен да инсталирате редактора на форми трябва да направите Заявление за регистриране на упълномощен потребител - http://www.aop.bg/apa_request.php - с електронен подпис. Той трябва да е включен и автоматично на страницата да се заредят и видят данните за подписа. На мейла ще ви пратят партидата (ако нямате) и паролата. Те ще трябват след попълването на данните в редактора на форми - за изпращането на информаицята. Като изпратите (мисля че се казваше импортване) на данните ще излезе едно прозорче с номер на импортнатия документ - запишете си го този номер, понеже после никъде не може да го видите.
В редактора - файл - нов - "Обобщена информация..." - попълвате. В полетата за суми не оставяйте празно, а пишете нули - това в Раздел ІІ.
После от менюто горе - инструменти - валидирай, после подписване и после подаване. Ще помисли малко и ще излезе прозорчето. Някъде при тези команди май искаше и паролата.
Разпечатайте си го и напишене номера да го има.
Всички, за които теоретично може да се правят поръчки - цялата издръжка, включително дребните разходи за моливи за 2 лв на година. Без заплати и осигуровки, командировъчни, данъци, такси и други подобни.
Чл.1 от ТЗ дава някаква представа:
Чл. 1. (1)  Търговец по смисъла на този закон е всяко физическо или юридическо лице, което по занятие извършва някоя от следните сделки:
1. покупка на стоки или други вещи с цел да ги препродаде в първоначален, преработен или обработен вид;
2. продажба на стоки от собствено производство;
и т.н.

Рамка в бройки и суми мисля че няма, но ако сте продали 3-4 чисто нови неразопаковани кристални сервиза вече става съмнително. Е, може да сте ги получили като подаръци за сватбата, но ще трябва да се обяснявате, ако НАП ви попитат :) Не мисля, че има проблеми да си продадете и всички разнообразни вещи от домакинството, но все пак е добре да можете да се аргументирате, ако ви питат.


Все пак:
Чл. 128. Работодателят е длъжен в установените срокове:
2. да плаща уговореното трудово възнаграждение за извършената работа;
Също така има изключения, като:
Чл. 267. (1) За времето на престой не по вина на работника или служителя той има право на брутното трудово възнаграждение.
Чл. 267а. За времето на преустановяване на работата в случаите по чл. 120в работникът или служителят има право на брутното си трудово възнаграждение.

Мисълта ми е, че ако законодателят е искал да се плаща пълна заплата при намалено работно време по 138а (2) е щял да го напише, както е написал за 120в - тоест не го е забравил. Още повече че 138а (2) е част от съществуващия 138а, за който никой не спори, че се заплаща пропорционално, и който също се въвежда от работодателя едностранно, макар и след съгласуване. Според мен не е нужно да се променя договореното ТВ, то си остава същото, само се изчислява пропорционално на часовете.
Имате право да му наложите дисциплинарно наказание, но първо вижте къде в чл. 187 се вписвате. Добре е преди това да имате документация за установените нарушения, свидетели, протоколи и т.н. Също и да следвате раздела за дисциплинарна отговорност - писмени обяснения, оценка на доказателствата и т.н., всичко това писмено.
Понеже не знам отговора се зачетох, че:

ЗДДФЛ
Чл. 24. (1) Облагаемият доход от трудови правоотношения е трудовото възнаграждение и всички други плащания в пари и/или в натура от работодателя или за сметка на работодателя, с изключение на доходите, посочени в ал. 2.
(2) В облагаемия доход от трудови правоотношения не се включват:
1. стойността на:
е) ваучерите за храна, получени в размера и по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане;
12. направените от работодателя социални разходи до 60 лв. месечно за всяко осигурено лице за вноски/премии за допълнително доброволно осигуряване, доброволно здравно осигуряване и/или застраховка "Живот", отчетени от предприятията ...
13. направените от работодателя разходи за застраховки, определени като задължителни с нормативен акт;

ЗКПО
Чл. 209. (1) Не се облагат с данък социалните разходи по чл. 204, ал. 1, т. 2, буква "б" в размер до 60 лв. месечно, предоставени под формата на ваучери за храна на всяко наето лице, когато са налице едновременно следните условия...

Възможно е да греша, но от това, че ваучерите и застраховката са отделени в различни текстове на ЗДДФЛ не означава ли, че всяко от тях е независимо необлагаемо до определената сума? Тоест, 60 лв ваучери + 60 лв застраховка = необлагаеми (при спазване на останалите условия)? Ако текстът беше от рода на "... необлагаеми са социални разходи до 60 лв месечно за всяко осигурено лице за ваучери, застраховки и т.н. .." тогава вече 60-те лева щяха да са за всички социални, включени в това изречение.

Но трябва да имате друго притеснение - щом на тези тримата давате по-малко ваучери, според отработеното време, НАП считат, че това вече не са социални разходи, а разходи за труд, съответно са облагаеми. За да са необлагаеми ваучерите до 60 лв трябва да ги давате на всички, по равно, независимо от отработеното време, отпуски, неплатени, болнични и други отсъствия.

Чукнете в гугъл "НАП въпроси и отговори" - по ключова дума може да намерите много писма. За ваучерите има със сигурност, и със смисъла, с който ви писах, сигурно ще има и за застраховките.

Предполагам, че не питате за задължителните застраховки? Или да?
Тъй като чета въпроса оставам с впечатление за евентуални проблеми.
Изяснете, моля, какво означава "смяна на фирмата"?
... А когато издава инвойс към страна извън ЕС, може ли да е на английски език и сумата в евро, а за счетоводството да имаме копие, издадено от програма за фактуриране на български език ...
Чл. 5. (1) Счетоводните документи в предприятията се съставят на български език с арабски цифри и в левове. Те могат да се съставят и на съответния чужд език в чуждестранна валута в случаите на сделки, уговорени в чуждестранна валута с чуждестранни контрагенти. Когато сделката е уговорена в чуждестранна валута, левовата и равностойност се определя, като към сумата в чуждестранна валута се прилага централният курс на Българска народна банка към датата на сделката.
(2) Счетоводните документи, които постъпват в предприятията на чужд език, се превеждат на български език, в случаите, когато това е предвидено в закон.

Тъй като го чета, фактурата на български е основната. Инвойсът е опция.

За разликите при превода на валута - отчитате валутни разлики?