А ако зададем въпроса така - имаме обща търговска площ, например една зала, в която има щандове на различни фирми. Ако една от тези фирми има СУПТО - трябва ли, според вас, всички останали да имат и ако да - защо? Също така - всички щандове на различните фирми един търговски обект ли са, или N търговски обекти в едно общо помещение?
Е нали идеята е да се покаже облагаемият доход на лицата - начисленото минус удържаните осигурителни и здравни вноски, логично е да се подават всички осигуровки.
А ако след пускането на КБ "изведете служебно" парите от паметта му?
Получената неустойка "продажба" ли е?
За да издадете КБ какво ще пише в него - какво сте продали?

Според мен не трябва да се издава КБ, защото не продавате нищо (освен ако не сте някакъв частен случай, за който не се сещам).
Ако получите такива пари просто не ги смесвайте с тези към КА. Ако ги слагате в чекмеджето на КА ги "въведете служебно", за да се равни наличността с отчета.

Но най-добре изчакайте знаещите да кажат :)
Това не е ли въпрос към конкретен застраховател и неговите условия?
Разбирам, че декемврийската заплата вече е платена, а служебната бележка е донесена по-късно?
Ако да - кажете й, че е закъсняла с предоставянето на бележката, ведомостта за заплати е утвърдена, заплатата е платена, данъците удържани и внесени. Прехвърлете вината към нея.
Или издайте фискалния бон при отчитане...
Плащащите клиенти няма ли да си поискат касовия бон? :)
Лавина от въпроси, обърках се.
Само за последното изречение - "...да издадат касов бон без да вземат личните данни на клиентите" - не ми се е случвало да ми издадат касов бон и да ми искат лични данни. То няма и къде да ги пишат де.
Какво правим ако клиент е физическо лице, което не иска да си даде ЕГН-то за целите на издаването на фактура, с която да се документира прихода? И много държи да си плати в брой.
Ако ФЛ иска фактура е длъжно да си даде името, ЕГН-то и адреса. Така е по закон (ЗСч, ЗДДС), тъй че тук няма как да се основава на защитата на лични данни.
Ако не иска фактура няма защо да се издава такава. Сигурно има и други документи за отчитане на приход.
   Да не отварям нова тема и аз да питам.
Фирма рег. по ДДС. Последните 3-4 години оборотът е малък ~ 20000 лв.
В същия офис от миналата година е и фирмата на дъщерята със сходна дейност нерегистрирана по ДДС ~15000 лв.
 Оборотът общо на двете е под 50 хил. Трябва ли втората фирма да се регистрира по ДДС?
§ 17. Лице, което към датата на влизането в сила на този закон извършва еднородна дейност по чл. 96, ал. 10 от Закона за данък върху добавената стойност и отговаря на условията за задължителна регистрация по чл. 96, ал. 1 от същия закон...

Отговарят ли фирмите ви на условията по чл. 96 ьл. 1?
ДОПК
Установяване и изчисляване на сроковете
Чл. 22. (1) Срокът в административното производство е 14-дневен, когато не е установен от закона или определен от органа по приходите, съответно от публичния изпълнител. Органът по приходите и публичният изпълнител не могат да определят срок, по-кратък от 7 дни.
(6) Срокът, който се брои на дни, се изчислява от деня, следващ деня, от който започва да тече срокът, и изтича в края на последния му ден.

Аз си ги броя на пръсти. Щом писмото е получено на 23.12, то срокът от:
един ден е 24.12.
2 дни - 25.12.
3 дни - 26
4 дни - 27
5 дни - 28
6 дни - 29
7 дни - 30
8 дни - 31.12.
9 дни - 01.01.
10 дни - 02
11 дни - 03
12 дни - 04
13 дни - 05
14 дни - 06.01.

А ако спре дейността от, да кажем, 31.12.2019 г.? :)  Към "датата на влизането в сила на този закон" вече не извършва дейност несъмнено... ако 01.01.2020 е някаква оспорима дата.
Ако работникът е придобил право на пенсия може да подаде заявление за напускане по някои от текстовете в КТ. Дължи му се обезщетение, стига работодателят да се увери в правото на работника на пенсия (че понякога се случва работникът да си мисли, че е придобил право на пенсия, а се оказва, че има още някой и друг месец). След като работодателят е решил да закрива фирмата може да се очаква съпротива.
На мен ми изглеждат неидентични дейности. А и вероятно маникюристката и фризьорката не са майка и дъщеря, примерно? Напълно реално е във времето двете да се разделят, да дойде друга колежка под наем и т.н. Но изчакайте знаещите да кажат :)
С ИЕ8 също не става, но осмицата е доста стара версия.
Според мен една таблица на ексел с две-ти сметки би трябвало да свърши работа.
Първото, което ми идва на ум, е че бих се въздържал да сключа основен ТД без да видя ТК. Ако все пак се случи, например човекът декларира, че е загубил ТК, в ТД остава без клас - нямам основание да начислявам - нямам документ. Като донесе ТК (удостоверено с дата и подпис някъде)- бих почнал от тогава нататък.

Досега правех ДС при изтичане на годината, но от тази година мисля да запиша в ДС, че процентът се качва автоматично при навършване на годината, съответно сумата. Въпреки, че ежегодното ДС е по-пригледно и лесно установимо какво-що. Може би ще измисля допълнителна лична таблица, в която да записвам датата, ОРЗ и класа... да има на лесно :)
Грубо, и с разни уговорки - делите годишния размер на 12 и умножавате по броя отработени (пак с уговорки) месеци :)
Какво да правите със старата програма - може да я деинсталирате. Или пък да я "осакатите" така, че да не може да работи. Достатъчно е да промените името на някой неин системен файл, който програмата търси (и за което само вие си знаете), за да се стартира :)

Може да я преместите в друг обект, стига там да няма продажби в брой. Критерия на наредбата е "обект", а не "фирма".

Вашата счетоводна програма - не всяка счетоводна програма е (може да е) СУПТО, та вижте дали отговаря на условията. Ако беше обратното как щяхме да работим всички ние :)