Не знам отговора, но все пак организирането на събитие не става ли срещу фактура, в която може да е описано храна, напитки?
Копие на личните карти?!? Не сте ли чували, че такова копие е позволено да се прави в съвсем малко случаи? Ако ви трябват може да ви дадат списък на данните. Всъщност, когато обработвате ЛД на законово основание съгласие не ви трябва.
Образец няма, пишете свободен текст това, което искате да питате.
Справката за ЗО не е много сигурна, щото може да е плащано като безработна и да е здравно осигурена, без да има стаж :)
Законът за частната охранителна дейност - чл. 11 ал. 2 допускат поставянето на видеонаблюдение с цел охрана на имуществото.

Чл. 53 т. 4 забранява извършването на видеонаблюдение без регистрация по реда на Закона за защита на личните данни, но доколкото вече няма да има регистрация, този текст остава неприложим.

Чл. 56 ал. 3 задължава за наличието на уведомителни табла за видеонаблюдението.

Чл. 56 ал. 4 дава срокът на съхранение на записите - 2 месеца. Същата алинея споменава и "регистър "Видеонаблюдение" (което не знам какво друго би могло да бъде, освен записите), от който регистър се трият записите.

Трябва да се съобразяваме с нуждата, законността и последствията от разни декларации и съгласия. Какво ще стане, ако имате видеокамери, девет от работниците ви са съгласни, а един не е съгласен? Ще махнете камерите ли? Не, нали? Или ще освободите работника? Най-много да си докарате оплакване "аз подписах, че не съм съгласен, но продължават да ме видеонаблюдават". За мен няма нужда от такава декларация, щом законът го допуска.
...ще го направят само на хартия, за да симулират дейност...
И ще са достатъчно прави, след като се пишат и приемат безумни нормативи. Как пък никой през всичките тези години, през които го работя никой не прояви никакъв интерес към ничии лични данни от моите папки или компютри, а сега изведнъж целия свят ще се юрне да ме краде, и трябва да се блиндирам и облепя бронята с правилници и декларации?!?

Мърморя си само, пускам пара, не е лично :)
Благодаря за пояснението! Все пак мисля да не се филмирам чак толкова, нека криптират големите корпорации, работещи с хиляди и милиони потребители. И без друго всичко ще затихне след няколко месеца, поне по отношене на нормалните фирми :)
Оппа! Горе да се чете "Сякаш не се сещам за пречки", грешка, сори.
Най-добре изчакай знаещите да кажат :)

Иначе, много полезно би било фирмаджиите да имат поне средно образование, а защо не и преминат курс по бизнес и право. Мечтиии...
Сякаш се сещам за пречки. Ученик може да си доста над пълнолетие, поне до 24 г. :)
Програмите ми (счетоводство, ТРЗ) си имат пароли, сега им сложиха и нещо за криптиране. Но криптирането на файловете и папките не може ли да бъде заменено с пароли за достъп? Ако може да обясните с прости думи разликата по отношение на достъпа? :)
Законовото доказване е един закон, на който все му забравям името, някой да подскаже, моля :)

Едит: май беше това - Закон за ограничаване на административното регулиране... чл. 5. (2) Административният орган не може да изисква предоставяне на информация или документи, които са налични при него или при друг орган, а ги осигурява служебно за нуждите на съответното производство.
Все пак е документ - издайте го с реалната дата и реалните данни. Ако подадете месец май, а не сте подали данни в НАП ще ви потърсят, понеже гледат в РОЛ. А между другото, искането на тези бележки от НОИ е незаконно, тъй като те имат нужната им информация (и си я проверяват).
Хм, очила с диоптър не се ли дават по различен от за работното облекло норматив?
2173
Законът за частната охранителна дейност - чл. 11 ал. 2 допускат поставянето на видеонаблюдение с цел охрана на имуществото.

Чл. 53 т. 4 забранява извършването на видеонаблюдение без регистрация по реда на Закона за защита на личните данни, но доколкото вече няма да има регистрация, този текст остава неприложим.

Чл. 56 ал. 3 задължава за наличието на уведомителни табла за видеонаблюдението.

Чл. 56 ал. 4 дава срокът на съхранение на записите - 2 месеца. Същата алинея споменава и "регистър "Видеонаблюдение" (което не знам какво друго би могло да бъде, освен записите), от който регистър се трият записите.
Как намалихте заплатата по време на болничния? Било е дооворено преди това ли?
Един опростен пример за ползата от фактурата:

1. Купувате печка за 100 лв, продавате я за 130 лв. Нямате фактура. Плащате данък върху 130 лв, тоест 13 лв.
130-те лв изват от там, че сте "намерили" една печка, която сте оценили и завели като стока за 100 лв, което ви е приход 100 лв, и допълнително 30 лв за горницата.

2. Купувате печка за 100 лв, продавате я за 130 лв. Имате фактура. Плащате данък върху 30 лв, тоест 3 лв.
Понеже имате разходооправдателен документ 100-те лв ви се признават за разход за стока, остава да се плати данък само върху горницата.

Разбира се, това е съвсем съвсем опростено, и само по отношение на данъка, има още десетки неща, които трябва да знаете и да вземете предвид.
След всичко изчетено до момента сътворих това - Вътрешни правила със заповед за определяне на Администратор и Задължителна информация, с която следва да запознаем работниците и клиентите.

Някои бързи диагонални мисли по Вътрешните правила:

"Дружеството събира и обработва само обикновени лични данни на своите клиенти, а именно име и адрес. Същите се използват за идването на фактура за извършена продажба" - трябва и ЕГН за фактурата.

"Създаден е регистър, описващ на какво основание се обработват личните данни..." - в самата т.3 описвате това, получава се малко повторение.

"Не се предават (трансферират) лични данни в други държави!" - ами ако някой отиде в командировка и му платите хотела? :)

"и се обработват от криптирана счедоводна програма" - има се предвид влизане с парола ли?

"Дружеството поддържа регистър на личните данни..." - на самите ЛД или на видовете ЛД? Така както е написано ми изглежда да имате нарочни списъци с имена, ЕГН-та и т.н.

"потенциялни" - потенциални :)

"Дружеството не проверява профилите на лицата в социалните медии" - това е недоказуемо :)

"пpи cĸлючвaнeтo нa пиcмeн дoгoвop, мeждy Дружеството и Bac ce cъздaвa дoгoвopнo oтнoшeниe, нa ĸoeтo ocнoвaниe oбpaбoтвaмe Baшитe лични дaнни..." - този текст предполага сключващите ТД да го прочетат предварително и да се запознаят с тази информация. Въобще, цялото обяснение в т. 6.2. (а и другите) може да се включи в регистъра. На мен ми изглежда, че е с еднакъв ранг с обясненията за фактурите и ТД (точка 3) и съдържането на т. 6 би могло систематично да е включено към т. 3.

И няколко от задължителната информация:

"Aдминиcтpaтopът нe cъбиpa и нe oбpaбoтвa лични дaнни, ĸoитo ce oтнacят зa cлeднoтo: -paзĸpивaт ... peлигиoзни ... дaнни зa здpaвocлoвнoтo cъcтoяниe ..." - какво правим, ако назначим човек от религия, различна от християнството (имам предвид отпуските), какво правим с болничните, със СТМ?

"Aдминиcтpaтopът cъxpaнявa личнитe дaнни нa зaĸoннитe пpeдcтaвитeли нa тъpгoвcĸитe cи пapтньopи зa cpoĸa нa изпълнeниe нa дoгoвopa... ĸaтo тoзи cpoĸ мoжe дa нaдxвъpля cpoĸa нa cĸлючeния дoгoвop." - доколкото тези данни са вписани във финансови документи, срокът на съхранение може да е доста над срока на договора.

"Aдминиcтpaтopът мoжe пo coбcтвeнa пpeцeнĸa дa пpeдaвa чacт или вcичĸи Baши лични дaнни нa oбpaбoтвaщи лични дaнни зa изпълнeниeтo нa цeлитe зa oбpaбoтвaнe, c ĸoитo cтe ce cъглacили" - при обработването и предаването на законово основание мисля, че не трябваше съгласие, а извън това този текст ми е малко неясен.

Написаното ми помага и на мен самия да си изясня нещата, да не се смята за критика или нещо подобно :)


Както четох някъде, може би и тук - нямало срок за подаване.
Чл. 10д (10) В 14-дневен срок от представянето на протокола по ал. 7 органът по назначаването издава акт за назначаване на кандидата, който е класиран на първо място. Когато за заемането на длъжността се изисква достъп до класифицирана информация, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп.
(11) Ако назначеният служител не встъпи в длъжност или не положи клетва съгласно чл. 14, органът по назначаването издава акт за назначаване на следващия класиран кандидат.

Чл. 14. (1) Постъпването на служба става в 10-дневен срок от датата на издаването на акта за назначаване, което се удостоверява писмено. Служебното правоотношение възниква от деня на встъпване в длъжност.
(4) Ако назначеният служител не положи клетва или не встъпи в длъжност в срока по ал. 1 по уважителни причини, органът по назначаването определя със заповед нов срок за встъпване.


Вероятно има и други текстове около тези. Горните намерих по ключова дума "срок", може би и "назначава" ще свърши работа.
Все пак получаваме информация за ... служебни телефони, мейли...
Малко е странно служебни телефони и мейли, които се ползват от няколко човека да са лични данни?
В случая с медицинските сестри може да се приложи методът от казармата - казвам, показвам, наказвам. Особено ако "наказвам" е в левове, макар че е трудно изпълнимо. Въпреки че, честно казано, няма как да работиш без документите да са ти на масата. Практически е неизпълнимо да ходиш до шкафа, да отключваш, да вземеш едно листче, да го обработиш, да отидеш и да го заключиш, да вземеш второто и т.н. и т.н.

Иначе, на рецепцията или там, където приемате личните документи да залепите някаква информация за видовете ЛД и законовото основание за обрабатване, съхранение и споделяне с други органи.