Само дето "придобиването" на право на пенсиониране никога не е сигурно, докато не се види документа от НОИ. Аз като счетоводител не бих се наел да определям придобил ли е или не е придобил и бих изчакал да видя документа, преди да платя обезщетението.

Обезщетението се плаща само при прекратяване на ТД след придобиване правото, а дали ще има последващ нов ТД вече е въпрос на договорки.
Голям недостатък на подобни семинари е, че просто преразказват нормативите, без да се дават достатъчно практически насоки, документи и т.н.
За стария ТД, който беше на 4 часа - прекратявате го по общия ред, ако има обезщетения, например за ден-два неползван отпуск - плащате. Няма нужда от УП-та, не се вписва в ТК.

Новият, вече основен ТД се вписва в ТК.
Така като чета - трябва. Аз съм го направил в таблица и народът се подписва под нея. "Отложен или неизползван" е само част от текста.
Може да подаде за пенсиониране без да прекратява ТД. Щом работи от 2000 г. не е нужен никакъв документ от училището. Ако данните в персоналния регистър са ОК ще мине с тях, ако не - НОИ ще поискат УП-та. Е, ще му трябва, предполагам, попълнена до момента ТК, но не приключена. Трябва да я поиска, ако ги държат в училището.
Щом пише, че се прекратява със смъртта на собственика направете и копие на учредителния акт. Не зная колко време стоят в ТР документите на прекратените фирми, възможно е по някое време да ги махат (не зная). Също не зная дали не трябва (но как?) да се снабдите с документ за смъртта.
Съгласен с Janѐ - една заповед за въвеждане на СИРВ, предваригелно изготвен график за всеки период на изравняване. Ако периодът е 2, 3, 4, 5 или 6 месеца то тези 2, 3, 4, 5 или 6 месеца трябва да са в един график.

Само малко ми е неясно как се коригира графикът при нужда - нов (нова бланка) ли се прави и подписва? Така за един период може да се натрупат 10-20 и т.н. бланки и работниците да се подписват отново 10-20 пъти?
Трудова книжка?
С данни от персоналния регистър?
Само искам да предложа да не ползвате термините "заплата" и "граждански договор" заедно, понеже не се знае кога и откъде може да възникне проблем :) Ако бях НАП-ър и случайно чуех това съчетание можеше да ми хрумне да се усъмня дали този ГД не е прикрит ТД...
Винаги ме е бъркало това с отпуските при малко часове работно време и по бабешки си го обяснявам, че месечната заплата без отпуск и месечната заплата с отпуск са (приблизително) равни, при непроменени други условия. И общо месечните часове са еднакви при единия и другия случай.
... няма офис в БГ...

Може да питам глупав въпрос, ама - вашата фирма работи ли по българското законодателство? Явно е чуждестранна фирма?
Те активите не си ли седят в ам. планове до окончателната им амортизация, нищо че текущо са паднали под праговете? Или още от начало са вписани, а са били под праговеде за ДМА?
За мен, на първо четене, едно писмено "Да" или "Разрешавам" отговаря на норматива, но все пак пишем заповеди.
Някъде имаше дискусия с препратки за "електронното" подаване на желанията (може молба, може заявление, кой както му харесма) за отпуск и май беше излязло, че не става така лесно и без електронен подпис.

А вие, corine, когато сте в отпуск колко заплата получавате за месеца - приблизително равна ли е на заплатата за напълно отработени месеци?

Бонусът може да не фигурира в ТД, но принципно трябва да фигурира във вътрешните правила.
2356
irenabrili, понеже въпросът е зададен в "Бюджетни предприятия" там сметките са унифицирани за различните групи активи. Може да има и разделение според различните бюджетни функции или дейности - държавна, местна и т.н. От една страна е по-лесно, че е унифицирано, от друга има раздробяване.
2357
Според счетоводната ви програма. При мен има "подпараграфи" и "дейност". Но това го прави поддържащата фирма за цялата система на ПРБ, да е еднакво при обобщаване.
Откога ваучерите (хартиените) са осигурителен доход?

КрисПетк, ако в ТРЗ-програмата тези ваучери ги пишете като необлагаеми (при начисляването и при удържането) наистина ще излезе, че сте платили едни необлагаеми 60 лв и ще трябва да доначислите ДОО и евентуално ДДФЛ. Затова предложих по-горе да не се сесват със заплатите.
Това "повече от 12" за работното време ли е? Почивката влизаше ли в работното време?
По-притеснително е, че и с междудневната почивка може да възникне проблем.
Явно случаят е специфичен, но не може да се каже, че имате график, който реално да може да се ползва от втория работодател. "В рамките от 8.00 ч. до 18.00 ч." е доста разтегливо и не дава никаква информация. Освен това на втория работодател ще му трябва да знае не в минало време, а занапред, за да може да състави точен график за следващия период. Вариант е да се уговорят с майката тя какви часове да пише в тетрадката (даже и да си напише някакъв "документ") и според това да се състави и графика при втория работодател.