Хмм... какво пък общо има "промяна на правноорганизационната форма на предприятието" с това, че една фирма спира дейност, а друга фирма не спира дейност? И кое ще бъде "новото юридическо лице", което да подаде уведомлението? Втората фирма не е ново ЮЛ по смисъла на тази точка.

Ако ще е - ще е по т. 9, остава само документацията между двете фирми. Но това е по-скоро юридически въпрос и една консултация по търговско право може би няма да е излишна. И може би ще е по-евтина от евентуални бъдещи проблеми за майката или фирмата, ако се окаже, че замисляната врътка е незаконна. Знам ли...
Как се променя основна работна заплата за 2-3 дни, как се администрира, как ще се оправят софтурите с това...?

Можеха поне да го напишат, не че се променя основната заплата, а че се дава допълнително възнаграждение за времето на командировка, равно на разликата в заплатите.
Теоретично са задължителни.
От каква гледна точка какво да се прави? Излиза, че към момента има дейност - или я увеличете, или я спрете съвсем. Може би питате за осигуряването?
Мисля си пак, че дисциплинарно уволнение без човекът да знае и да е минала процедурата е доста рисково. Евентуално.

Иначе, от деня на отсъствие (самоотлъчката) прекъсвате осигуряването и това е. Все едно, че прекратявате ТД от тогава (тва само за Д1).
ОК, може да греша, но все си мисля, че първо трябва да има някакво документално отношение между фирмите, а чл. 123 е само следствие по отношение на персонала. Не знам - при преотстъпване, прихвърляне на дейност и т.н. няма ли някакви междуфирмени договори, документи за прехвърляния на клиенти, активи и т. н., които да регламентират тези действия? Не ми се струва толкова просто - едната фирма спира дейност и работникът прескача ей така в другата...
Чл. 123.  (1) Трудовото правоотношение с работника или служителя не се прекратява при промяна на работодателя в резултат на:
1. сливане на предприятия;
2. вливане на едно предприятие в друго;
3. разпределяне на дейността на едно предприятие между две или повече предприятия;
4. преминаване на обособена част от едно предприятие към друго;
5. промяна на правноорганизационната форма на предприятието;
6. смяна на собственика на предприятието или на обособена част от него;
7. преотстъпване или прехвърляне на дейност от едно предприятие на друго, включително прехвърляне на материални активи.

Кое от изброените неща се случва между двете фирми?
От ДВ:

§ 3. В Кодекса за социално осигуряване... се правят следните изменения и допълнения:
2. В чл. 5 ал. 7 се изменя така: „(7) Осигурителят е длъжен в 14-дневен срок да издава безплатно документи за осигурителен стаж и осигурителен доход, както и да удостоверява факти и обстоятелства, свързани с тях, по искане на:
1. осигуреното лице или негов представител – за периоди преди 1 януари 2000 г.;

3. параграф 3, т. 2, която влиза в сила от 1 януари 2018 г.
А! При мен в момента в Лекса е:
(7) (Предишна ал. 6, доп. - ДВ, бр. 67 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 107 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) Осигурителят е длъжен в 14-дневен срок да издава безплатно документи за осигурителен стаж и осигурителен доход, както и да удостоверява факти и обстоятелства, свързани с тях, по искане на:
1. осигуреното лице или негов представител - за периоди преди 1 януари 2000 г.;
2. длъжностните лица по чл. 40, ал. 3, чл. 54ж, ал. 1 и чл. 98, ал. 1.

И в ДВ е 2018 г.
Малко по-старо:
(7) (Предишна ал. 6, доп. - ДВ, бр. 67 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 107 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г.) Осигурителят е длъжен по искане на осигуреното лице, на негов представител и/или на длъжностните лица по чл. 40, ал. 3, чл. 54ж, ал. 1 и чл. 98, ал. 1 да издава безплатно документи за осигурителен стаж и осигурителен доход, както и да удостоверява факти и обстоятелства, свързани с тях, в 14-дневен срок от искането.

Новота изглежда е това "за периоди преди 1 януари 2000 г.", което времево ограничение го няма в стария текст. Тоест след 2018 ще се издават УП-та за годините само преди 2000 г.
"Вероятно", "около"... що за термини?!? Който има начислени суми има и разпечатки, откъдето сумата може да се види до части от стотинката. На сайта на БТК си е написано колко струва: "Услугата Универсален номер - 0700 дава възможност да бъдете достъпни за вашите клиенти чрез един национален, лесно запомнящ се номер за цялата страна. Разговорите от крайни потребители от фиксираната мрежата на VIVACOM към номера 0700, се таксуват на цената на регионален телефонен разговор, а абонатите (потребителите) на услугата заплащат разликата (само при национален разговор) до пълната стойност на проведения разговор, в зависимост от продължителността."

И във всеки договор на мобилен оператор пише за номерата 0700 как се таксуват. Малко икономическа култура не е излишна на никого.

А тази точка?
19.7.5. очакван брой дни и персонал – оценка на очаквания брой дни (а не пълния брой дни!) на натрупващите се отпуски (независимо за коя година се отнасят) и брой на лицата, които ще ги ползват през следващата година (виж т. 3.3.3 от НСС 19);

Не излиза ли, че трябва да се прецени/сметне за всяко лице колко дни от оставащите му възнамерява да ползва, а не всички неползвани дни?

Винаги съм се чудел каква е практическата стойност и полза от такова провизиране.
...или ако не го допусна на работа (защото не съм допуснала служителят на работа както е по ТД)....

Това едва ли е така, защото вие изпълнявате законово изискване (забрана), особено при писмени доказателства, че сте подали Ув. 62 в срок, но забавянето е от страна на НАП.

delphine е права, но въобще не бих рискувал да пусна работника да работи, нулите в евентуалната глоба са много.

Чл. 63. (1) Работодателят е длъжен да предостави на работника или служителя преди постъпването му на работа екземпляр от сключения трудов договор, подписан от двете страни, и копие от уведомлението по чл. 62, ал. 3, заверено от териториалната дирекция на Националната агенция за приходите.

Ако послушаш телефонния НАП няма да спазиш горното, понеже като си отпечаташ заверката от НАП там има дата и ще се види, че работникът е почнал преди датата на заверката/отпечатването.
224 (1) се отнася за всички, когато има неползван отпуск, независимо от начина на прекратяване на ТД.
Ами то май излиза, че човекът е платил от джоба си (от собствената си ePay сметка) и сега трябва и да му възстановите парите?
Дали не може да го завъртите като подотчетно лице, той да ви представи документ, че е платил и да уредите разликата с дадения аванс? Примерно: давате му документално аванс от 100 лв, той представя документ за разход 80 лв и възстановява 20 лв? Така ще съвпадне името му на авансовия отчет и на ePay-ския документ. Но не знам как принципно е уредено плащането през ePay, най-добре знаещите да кажат.
Аз бих го освободил.
Няма никакво значение дали във фактурата пише "в брой", "по банка", двете, нещо друго или въобще не пише нищо.
Щом няма взаимно съгласие, и не е в срок на изпитване, възможен вариант е дисциплинарно уволнение. Не съм го прилагал, но от прочетеното знам, че не е лесно и бързо, цяла процедура си е и ако не се направи както трябва работодателят може да изгърми.
А за момента, на първо мислене, бих заличил уведомлнието и бих водил работника в самоотлъчка. Теоретично може да се появи оправдание за неявяването му.
В изпитателен срок ли е? Дисциплинарно ли го уволнявате? Щата ли закривате? Работата ли намалява? Квалификация ли няма? Нещо друго ли? То е ясно де, ама трябва да се впишете в някой член от КТ.
Струва ми се, че преждевременно сте го уведомили в НАП.