Би трябвало да се полага, пропорционално на отработеното време за дадената година, ако е отработено по-малко. Стажът и какъв е учителят (младши, старши) няма значение.

Тук може да се запознаето по-подробно с наредбата http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135788630 Трябва да погледнете за всеки случай и в КТД.

ПП А, то я имало наредбата и по-горе.
...започнах работа на същия ден 12.10.15г. На 30.10.2015г. ми връчват трудовия договор...

Това е повече за притеснение, че започват не по правилата. Нали знаете, че преди да започнете на работа трябва да сте получили поне ТД, копие на уведомлението в НАП и длъжностна характеристика, трябвало е да ги поискате. Че кой знае какво можеше да пише вместо двата дни разлика...
За периода от 2011 насам на пенсионера не му трябва УП, в случай, че в ПР всичко е наред. Просто в заявлението ще посочи да се използват данните от ПР. Може да му обясните и евентуално спестите излишно писане :)
В обичайния случай при намаляване на работното време се намалява и основната заплата, освен ако шефът е съгласен да се взема 8-часовата заплата.
Моето ДС би изглеждало така:
Работно време - 6 часа
Основна работна заплата - 375 лв (освен ако шефът е съгласен на 500)
ДТВ за стаж - .... лв

Предполагам, че във въпросът под осигурителен доход се разбира именно заплатата.
ЮЛНЦ са ми малко мътни, може би да се използва някоя (новосъздадена, ако няма друга подходяща) сметка за такива вземания за членски внос. Все пак, в бъдеще е възможна стопанската дейност на това ЮЛНЦ и не е добре тази сметка (411) да се омешва с членския внос.
Най-добре изчакай знаещите да кажат.
411 - тази сметка не се ли ползва за клиенти?
А през периода 2014-2015 тази "стока" използвана ли е от клиента (във връзка с текущата й стойност)?
Защо да не склонят? Обяснете им и рисковете, особено броя на нулите :)
Малко извън въпросът, но "кандидатства за кредитна карта" означава ли "кандидатства за кредит"? Щото другояче си представях кредитната карта.
А продавачът какво казва? Въпросите ми се виждат смислени, би могъл да даде някакво обяснение.
У наше село ВРБ (както вече се казват) извършват годишната инвентаризация след получаване на заповед от кмета, която е обща за всички ВРБ. Заповедта може да е нещо такова:

З А П О В Е Д № --------


На основание ..............., Вътрешния правилник за провеждане на инвентаризация и Система за управление и контрол на материалните активи ........ и т.н.

Н А Р Е Ж Д А М

1. Да се извърши пълна годишна инвентаризация на ДМА и МЗ по счетоводни сметки ......... в отчетна група ......... и т.н.

При извършване на инвентаризацията да се спазват заповед ....... на кмета. За резултатите от инвентаризацията на ДМА и МЗ да се състави Инвентаризационен опис - сравнителна ведомост по счетоводни сметки.

По време на извършване на инвентаризацията комисията да направи оценка на начина на съхранение и използване на активите, и при необходимост да изготви препоръки за подобряването им.

За негодните за използване в дейността активи (в това число и отчетените на разход и заведени задбалансово по сметка 9909) да се съставят описи, като се опише тяхното физическо състояние и причините за това състояние. Комисията да приеме решение за тези негодни активи – бракуване, ремонт.

За извършената инвентаризация, включително и за работните срещи да се изготвят протоколи за хода на инвентаризацията и за резултатите, подписани от членовете на комисията. Председателят на комисията да изготви обяснителна записка преди издаване на заповедта за утвърждаването на резултатите от инвентаризацията.

Срок за извършване на инвентаризацията .........

2. Да се извърши инвентаризация на разчетите (взимания и задължения).

При извършване на инвентаризацията на разчетите към ............ да се изпратят потвърдителни писма до доставчиците на услуги ......... за размера на задълженията към тях, ако фактури не са получени, съгласно чл. .........
Срок за извършване на инвентаризацията на разчетите – .............

Установените резултати от инвентаризацията да бъдат описани в протокол.

За извършване на инвентаризациите определям комисия в състав: ...........

С настоящата заповед да се запознаят членовете на комисията, МОЛ. Контрол по заповедта и методическа и техническа помощ на комисията възлагам на главния счетоводител.

Ръководител: ........
Според мен лицето трябва да получи толкова, колкото се полагат за 6-те години при вас. Преди това е било при друг работодател (общината), извън системата на образованието. Това, че е карал храната на детските градини няма никакво значение. И "освен, ако в МОН нямат някакъв колективен трудов договор или специфични вътрешни правила."
Моите предложения бяха във връзка и с това, че бланката е едновременно и молба и заповед :)

Сега ми изникна и друг несъществен въпрос - тази бланка кой я попълва? Ако е работникът, то частта със заповедта е за улеснение на ЛС ли?
Да не се казва по някакъв друг начин, а Ипей да е за публиката (като БТК = Виваком)?
Предложения, под влиянието на нашите бланки, със съзнанието, че може би някои не могат да се изпълнят технически:

- едно поле за входящ номер може би не е излишно;
- подкрепям замяната на "молба" със "заявление" :)
- възможност за дефиниране на видове отпуски - годишен, служебен, ученически и т.н., с думи или цитиране на член от КТ;
- ЕГН на лицето за мен е излишно, бих предпочел длъжност;
- за заповедта - може би в следствие на това, че съм в бюджета всичките ни заповеди почват с "На основание чл ..... от .....";
- заповед за отпуск "От ..., представляващ" - това в кавичките ми се вижда излишно тук, длъжността на разрешаващия може да е под подписа.
- също така в заповедта ни се посочва по кой член от КТ или друг норматив е отпускът, от където може да се направи извод дали е със или без стаж и какъв е стажът. Преди време имах работещ студент, чийто отпуск се зачиташе за трудов, но не и осигурителен стаж (или нещо подобно беше);

Пускам бланката, която използваме.
3476
ЮЛНЦ » Re: Читалища
17.10.2015, 20:44
Е как една? :) За няколко минути попаднах на няколко отчета на читалища, с включени текстове на СП. Търсенето ми бе по ключови думи "счетоводна политика читалище". Не знам дали е редно да пускам тук линковете.
Все някой колега може да има нещо да пусне.
3477
ЮЛНЦ » Re: Читалища
17.10.2015, 17:02
Нямам под ръка, но при търсене в гугъл излизат доста неща, които може да се използват.
Благодаря за новата бланка!

Бележка: Полето "На вниманието на г-н/г-жа" - ако се попълни име и фамилия става добре - например, "На вниманието на г-н Иван Иванов". Но ако се пъпълни длъжност, например управител, директор става "На вниманието на г-н управител", където това "г-н" малко ме смущава, а и "управител" вероятно трябва да е "управителя".

Мислех си дали не е възможно да има ред за името и ред за длъжността, така ще стане:
На вниманието на г-н Иван Иванов
Управител
 
Но пък ако не се знае името първият ред ще увисне... та не знам дали е добро предложението :)
Неспазването на правилата от страна на ИТ може, евентуално, да е в полза на фирмите при последваща съдебва битка?
...а когато ф-рата е от физическо лице...

Е, фактурата вероятно е от ЮЛ, но може да е без договор. Всъщност няма значение дали е от ЮЛ или ФЛ, значение дали има договор или е с "незабавна реализация".