Мисля си, че влиза всичко, което плащате след датата на запора (или датата на получаването), независимо за кой период се отнася.
Кой дължи данък дарение и кой не, както и за какво - може да погледнете в Закона за местни данъци и такси.
Какви са тези документи, които ги "има" - кой ги има - новата фирма, или досегашните собственици?
Значи трябва да считаме 01.01.2023 за начало на осигуряване и да не се притеснявам, че случаят е като на работник в болничен от първи ден на трудовия договор?
Да.
Е, хайде сега, бланка?!?

Днес, ..... в гр. ............. еди кой си предаде, а еди кой си прие следните активи:
1..........
2..........

Предал   Приел

При нужда може да разширите каквото ви е нужно.
Гугъл ми показа това, не знам дали върши работа, сигурно има и други подобни.
...Добре, но моят софтуер не позволява дублиране на номер документ от един и същ контрагент и веднага ми забранява въвеждане-т.е. това при мен е невъзможно...
Какво отговарят от поддръжката на софтуера за този проблем?
Не ми се вярва това с работодателите да се засича по някакъв начин от системите на НОИ и НАП, освен при проверка на място някой да му направи впечатление грешката. Тогава ще обясните какво що :)
СИРВ може да се установи за от 1 до 4 месеца. Това означава, че трябва да направите графика за целия избран период - 1, 2, 3 или 4 месеца - толкова, колкото сте приели да се сумира. Например, ако приемете да е за 1 месец трябва сумата на часовете по график трябва да е равна на сумата на часовете за същия месец при нормално работно време. Ако приемете СИРВ да се изчислява на 2 месеца - гледате часовете за двата месеца сумарно.
Няма проблеми, например, работник да работи няколко поредни дни в началото на месеца на 12 часа (при спазване на почивките, разбира се), докато си събере месечните часове, а в останалите дни да е в почивка по график.

Има разлика между период на сумиране и период, за който се въвежда СИРВ. Първият може да е 1-4 месеца, а втория - може да е години, до отменянето на прилагането на СИРВ.
Ако решите да подадете Ув62 какво ще уведомите с него?

Ако ТРЗ-програмата няма такава функция график може да си направите на ексел. Най-леко е да направите периода на сумиране да е 1 месец, така няма да имате усложнения с Д1. Разпределяте часовете из месеца така, че сумарно да излязат колкото са при "нормална" работа от понеделник до петък. Може за всяка продавачка да е на два реда - горния е графикът, долния - отчитането на присъствията.
Само да обърна внимание:
Чл. 204. (1) С данък върху разходите се облагат следните документално обосновани разходи:
1. представителните разходи, свързани с дейността;
...

Та, само с касова бележка няма да минат за представителни. Може би отиваме поне към чл. 26.
Ако поразровите назад във форума сигурно ще намерите материали, които може да си преработите за вашите цели.
Хм, какво значи да се прехвърлят ръчно? От акаунта в сметката ли имате предвид?
Поне аз го тълкувам, че отпускът се разрешава от органа на назначаване, което означава, че може и да не се разреши... но не съм много запознат с вашия закон и държавната служба.
Вписаната в ТК заплата няма никакво значение и никой не я гледа.
Колко трудов стаж е вписан в рекапитулацията - при 4 и при 8-часов работен ден е един и същ. Ще има разлика в осигурителния, евентуално.

Като се абстахирам от моралната и емоционалната страна, при диагонален прочит ми се стори, че чл. 57 и следващите от вашия закон отговаря на въпроса за отпуска.
Защо искате да заличавате коректните?
Защо не подадете само пропуснатата?
Конкретно не мога да си спомня, но и аз имах такъв проблем преди време (не с тази програма), трябваше по настройките за шрифтове и регионални да се слага България. Само помня, че беше малко на забутано място, Кодовата таблица май трябваше да бъде на ANSI?
Абе, не се знае някой някога някъде някому какво ще реши да проверява :)
Е то вече фактурата е издадена, тъй че ще мине през фирмата. Според мен това е персонализиран социален разход, още повече в светлината на новите справки по ЗДДФЛ.
Е, бихте ли начислили осигуровки на сума, по-малка от заплатата?