Е не трябва ли самите фирми, в качеството им на домоуправители, да имат капацитет, а не някакви управители, още повече съдружниците?!? Те управителите/съдружниците не са с качеството на домоуправител, такова е качеството на фирмата. Все едно управителите/ съдружниците да имат лиценз за цигари или туризъм, вместо фирмите.

Мисля си какво евентуално са искали да кажат, но продължавам да не разбирам текста в този му буквален вид (ама и не съм чел закона изцяло де).
Ако правилно разбирам намаляват ви ваучерите и ви увеличават заплатата. Това е във ваша полза, ще имате по-голям доход за пенсия. Дали ще получите чисто 100 лв повече към заплатата не съм смятал.
Като цяло това е необичаен ход на работодателя, в повечето случаи е обратно.
Най-логично е да попитате във фирмата, в която се получава разминаване.
Все пак, трудовият и осигурителният стаж са различни неща и може да са различни, например ако сте работили на непълно работно време.
Щом (засега) няма условия към наетото лице, а само насоката, че трябва да създава административен капацитет, струва ми се, че някаква административна длъжност би била достатъчна. Погледнах, че има длъжност "домоуправител", но тя по-скоро ми звучи като някаква вътрешна, например ако фирма управлява някакви свои сгради да има назначени свои домоуправители. Но от друга страна, пак след като няма някакви условия, би могло това административно лице да е баш "домоуправител" по длъжност, в края на краищата това ще прави. Само не знам, понеже темата ми е далечна, този "професионален управител" е конкретно ФЛ или фирмата, занимаваща се с такава дейност?

И още нещо не разбирам. Ако съкратя избирателно текста на чл.47 б ал.3 примерно така:
Цитат
"За да бъде осъществено вписването в Единния централизиран публичен електронен регистър... членовете на управителния орган на търговското дружество ... трябва да отговарят на следните изисквания: 6. да имат осигурен административен капацитет от минимум едно лице, наето по трудов договор..."
кой трябва да има осигурен административен капацитет и да има наето лице? Както е написано не се говори фирмите (ЮЛ) да имат наети лица, а управителите, съдружниците и т.н.?

Не знам дали е правилно, не ми е трябвало и не съм чел подробно, но ако аз бях фирмата платец бих гледал моите фирмени документи и бих подал Спр73 съгласно тях.
Сигурно има някъде разпоредба, но тази сума влиза в брутната заплата, наред с останалите й елементи и в НАП/НОИ се подава общата сума на заплатата.
Ако питате дали тези часове на разположение се добавят към часовете работно време - не знам, но ми се струва, че не.
Ами уточнете какво имат предвид под "издадена", щото явно може да са изтекли 5-те дни от данъчното събитие докато платите.
При мен е подобно с фактурите за ВиК - пращат ми известие, че има издадена фактура №...., но я пращат след плащането. Колко е редно не знам.
Уведомленията следват документите ТД и ДС. Когато се подпишат те и според подписаното - подавате Ув62.
Според мен и още сега може да пуснете ДС за новия срок, особено ако този срок следва от някакви други документи и обстоятелства, които са възникнали сега.
На въпроса може да ви отговори СТМ, логично е да са само личните, но кой знае...
Трудно някой външен човек или организация могат да отговорят на тези конкратни въпроси. Те ще виждат числата, но няма как да знаят призхода им.
Опитайте се, съгласно обясненията на фирмата, да си направите една хронологична екселска таблица с движението на числата - кога какво е начислявано, кога какво е плащано, кога какво е декларирано и т.н.
Щом е минало през ПОС значи е минало и през банката. Дори и да издадете сега КБ нарушението не може да се скрие, най-много да натрупате нереален оборот сега.
А че трябва да ги осчетоводите - разбира се, нали фигурират в банката.
Не съм запознат - как се разбира, че не са издадени КБ? Тези суми фигурират ли в отчета на КА или ПОС не е свързан с КА?
Ако можеше да се договоаря такова нещо - нямаше ли да бъде отчетено от тях?
Обикновено всяка от страните иска изпитването да е (само) в нейна полза и ако отсрещната страна не си го поиска най-често не го получава (а често не го получава дори и да си го поиска). Тъй като реално ТД се изготвя от работодателя това е практиката в 98.9876% от случаите.

Във всеки договор, а и в КТ, е посочена уговорената дата на постъпване, но също така в КТ пише, че "ако работникът или служителят не постъпи на работа в този срок, трудовото правоотношение се смята за невъзникнало...". Пише и че "изпълнението на задълженията по трудовия договор започва с постъпването на работника или служителя на работа, което се удостоверява писмено". Санкции няма, освен, може би, в някакви специфични случаи. Евентуален проблем би имало ако сте си дали книжката предварително и не ви я връщат, или ако са регистрирали уведомлението и се бавят да го заличат... такива неща.

Драмата не е за 20 лв, щото евентуалната глоба за неподаване на декларациите около плащането на наем на ФЛ не е 20 лв. Най-малкото, и ако всичко е на светло.
Става въпрос за постъпване - не мога да знам ще ми хареса ли работата и да ли са свестни... Даже ми паднаха в очите с тази постъпка така да се каже... Как мога да кажа на 100% , че ще почна преди договора да е пред мен? Ами, ако нещо нередно и извън уговорката там и реша да се откажа какво става с този договор, който е обявен?
Ако не знаете дали ще ви хареса работата е трябвало да уговорите и срок на изпитване и във ваша полза. От описаното в първия ви пост не виждам никакви мурафети от фирмата и ви написах защо е така. Даже може да са ви спестили пари и време, ако искате да започнете по-скоро.

И както казаха колегите, ако нещо не ви харесва в договора може да не подписвате, или ако подпишете и чак след това размислите - може да не се явявате на работа. И двете водят до невъзникване на трудовото правоотношение.
Напишете им лично съобщение на хората, които са писали тук, може да получат известие за ЛС в пощите си и да ви отговорят. Кой знае откога не са влизали във форума.
Много просто - ако фирмата са вписали дата на сключване на отпечатания ТД и сте се уговорили да го получите подписани от тях по куриер, те имат тридневен срок за регистрацията му в НАП. Докато куриерът се разхожда към вас и обратно - трите дни минали и фирмата я чака глоба. Това е един от вариантите. Колко е правилно е друг въпрос, Ако ви харесва работата и фирмата са свестни това не трябва да ви притеснява особено.

Имайте предвид, че датата на сключване на ТД и датата на постъпване (започване на работата) са различни неща. Второто може да се случи и доста след първото, принципно.
Не виждам пречка да се пусне заповед, ако промяната е в увеличение.
Е тъй де - законът, в който пише, че се декларират дневните над 1000 лв влиза в сила от 01.01.2024 - значи вече е в сила. И доколкото декларацията се подава през 2024 г., когато законът вече е в сила, изпълнявайки го буквално трябва да ги декларираме.

Ясно ми е, че не са го написали добре и недвусмислено, нито пък се натискам да декларирам, ама що да е така?!? Можеше да добавят едно уточняващо изречение в ЗИД-а, че за 2023 не се подават или че се подават за 2024.
Статията добре, ама не ми се изясни откъде следва това: "Дневните командировъчни пари, когато  са необлагаеми съгл. ЗДДФЛ и при условие че годишният им размер, изплатен на физическо лице, превишава 1000 лв., ще се посочват в справките по чл. 73 ал. 1 и ал. 6 за 2024 г."

От подтекста с разграничението на текстове, които влизат в сила съответно през 2023 и през 2024-та ли?