Когато имате инвойс с включен транспорт на отделен ред, протоколът по чл. 117 е един. Транспортът се отразява  на отделен ред, така както е и в инвойса. Относно Интрастат, в този случай условието на доставка е СРТ и нето стойност не е равна на статистическата. Пример: нето стойност на стоките  100,00 лева, транспорт по този инвойс - 20,00лв: в колоната за нето стойност се попълва 100,00лв, а за статистическа - 120,00лв. Това се отнася само за СРТ доставки.
Благодаря на всички за отговорите!  Успешна нова седмица!!!
Здравейте!

Дружество, регистрирано по ДДС, получава банков превод по фактура с 66 стотинки по-малко, отколкото е стойността на фактурата. Фактурата е издадена на 31 Октомври 2013, а преводът се получи на 1 Ноември 2013. Собственикът на дружеството не желае да се обади на клиента да си доплати тази дребна сума. Как може да се изчисти счетоводно  непокритото задължение на клиента от 66 стотинки?
Интрастат следи пристиганията, т. е. фактурата може да е и от миналата година, важно е кога стоката е пристигнала при вас.
Много често имаме такива случаи - на отделен ред в инвойса доставчикът е вписал транспорта (СРТ,  ако подавате и Интрастат).  Протоколът е един,  също както инвойса, като в него включвате и транспорта на отделен ред. В дневник покупки - колона 10 и 11, в дневник продажби - 9,10,13 и 15. За транспорта  не се съставя отделен протокол. Ако подавате интрастат, в този случай (СРТ) транспортът се разпределя право пропорционално на стоките, за  да се оформи статистическата стойност.
При попълване на клетка "Стойност в лева",  се пише нетната стойност на стоката, без да се добавя нищо друго (като транспорт, застраховка и др.) , т.е. можеш да използваш протокола по чл. 117.

Днес смениха батерията на Датекс-а. Техникът сподели, че много хора, ползващи този КА се оплакват от същия проблем. Надявам се  най-сетне да заработим спокойно.
Имала съм такъв случай. Направих следното - написах уведомително писмо до НАП, че името на контрагента е сгрешено  и вярното име е .........., заведох писмото в деловодството им, за да имам входящ номер. Нищо не съм поправяла в дневниците. Случаят беше преди 2005г. и досега не съм имала проблем.
Очевидно е така, за съжаление. Специално избрахме този КА, защото преди подмяната имахме Датекс МР 55, с който никога  не сме имали проблеми. И двата модела изглеждат по един и същи начин, но изглежда приликите свършват до тук.  Благодаря за отговора.
Събота, неделя и празничните дни не работим. Освен това в края на работния изключваме всички ел. уреди. Проблемът се появява сутрин при започване на работа и включването на КА.
Здравейте! Касовият ни апарат Datecs DP-35 на всеки втори ден губи информация за датата и часа си. Около 90% от продажбите са ни по банков път и КА се използва в няколко пъти месечно.  Този проблем го забелязахме през месец май, когато имаше няколко почивни дни. Обадих се на сервиза и оттам ми казаха как да направим датата и часа точни. От тогава в началото на  всеки работен ден извършваме тази настройка, за да сме сигурни, че през деня няма да се появи отново това разминаване, в случай, че имаме продажба в брой.  От сервиза се оправдават, че моделът бил такъв и апаратът  трябва да стои включен непрекъснато, за да бъде батерията му постоянно заредена. Моля, ако някой друг ползва такъв КА, да ми отговори дали и при тях се появява този проблем т.е. искам да разбера дали наистина "моделът си е такъв" или да направим рекламация.
Благодаря за отговора.Проверих  току-що - валиден е, вижда се името и адреса на фирмата. Приятен ден!
Здравейте!

Предстои ни доставка на стока от Великобритания. Помолихме доставчика да ни изпрати своя VAT номер, за да  проверим дали има регистрация по ДДС. От вчера се опитвам да направя справка във VIES, а непрекъснато ми излиза следното съобщение : "Невъзможност за извършване на услугата. Моля задайте по-късно запитването".  От къде другаде мога да получа тази информация?