А самият протокол-опис как следва да се отрази в дневника за продажби - фактура по фактура ли?
Доброволна дерегистрация
Здравейте, предстои ни процедура по доброволна регистрация и не съм сигурна в описа за наличните активи към датата на дерегистрация, какво точно трябва да включа? Имам налични суровини, и продукция, които отразявам в описа и размера на ползвания данъчен кредит, но имаме и ползван данъчен кредит за услуги. Него трябва ли да включа? Предварително благодаря!
Тъй като стоките са закупени с цел дарение, не смятам да ползвам данъчен кредит, а също и смятам да не си самоначислявам ДДС. Доколко е вярно, не съм сигурна.
Мерси, защото малко се обърках, четох едно становище на една одиторска фирма:
При условие, че данъчно задълженото лице е дарило стоки или услуги, за които не е ползван данъчен кредит, дарението може да се счита за освободена доставката по силата на чл. 50, т. 2, където е посочено, че освободена доставка на стока или услуга е тази при производството, придобиването или вноса на които не е било налице право на приспадане на данъчен кредит на основание чл. 70 . В конкретния случай не се дължи ДДС. Съгласно чл. 113, ал. 4 може да не се издава фактура защото съгласно чл. 117, ал. 1 задължително са издава протокол.
Здравейте, фирма иска да дари на детска градина щори. За целта е закупила щорите с дата 01.03.2016 г. Фирмата е регистрирана по ЗДДС. Тъй като дарението е освободена доставка, как следва да се осчетоводи? Фирмата следва ли да издаде фактура и следва ли да начисли в нея ДДС и необходимо ли е издаването и на протокол, и кой документ следва да се включи в дневника по ЗДДС?
Ако напише реалната сума за възстановяване за м.10, къде трябва да се отрази сумата от 92,47,която приспадам? Не е отразена като приспадната в СД за м.11, сега мога ли да го направя или директно в справката за извършеното приспадане?
Предния месец си искахме ДДС-то, без да съобразя, че процедурата се измества, и от НАП също не го забелязаха в началото, но вчера ми звъннаха, че няма как да го възстановят, че процедурата се измества. Чудя се как да го отразя в справката, като има графи само за 3 месеца в нея.
Здравейте, през м.12 приключва процедура по възстановяване на ДДС, която започна през м.9, а именно:
м.09- възстановяване 29,64 лв
м.10 - възстановяване 1838,36 лв
м.11 - внасяне 92,47 лв / но никъде не съм го приспаднала в декларацията/
м.12 - внасяне 69,01 лв.
Чудя се как да попълня справката за приспадане- от м.10 ли да започна и с каква сума?
Току-що звъннах в  инспекцията по труда, казаха ми, че стажът трябвало да се изчисли в календарни дни и съвсем вече се обърках. Смятам го в работни и приключвам :)
Благодаря много, а този текст как да го тълкувам: чл.9,ал.4 от Наредбата за  трудовата книжка и трудовия стаж: "При изработени през отделни месеци на годината по-малко от работните дни трудовият стаж се признава за толкова месеца, колкото се получават, като общият брой на изработените дни през тези месеци се раздели на 21 при петдневна работна седмица и на 25 при шестдневна работна седмица"

Не ми е много ясно-в моя случай през август месец за отработени 8 работни дни на 8 часа, и 13 работни дни на 2 часа. Трябва ли за август по друг начин да се направят изчисленията?
Здравейте,отново, сега се зачетох в коментари по въпроса и ми направи впечатление, че трудовия стаж при намален работен ден, се изчислява в работни дни, а не в календарни, например ако има през месеца 20 работни дни работено по 2 ч на ден, ще се зачетат за стаж 5 работни дни. Правилно ли е това?
Здравейте, работник е работил около година на 8 часов работен ден във фирмата, след което започва да работи на повикване определени дни в месеца, и е преназначен на 2 часов работен ден. В трудовата книжка трябва ли да се отбележи и периода в който е работил на 2 часа или е достатъчно да се издаде УП-3?
Да, но след като ги отнеса в намаление на приходите 753/603 , не отиват в 611 и съответно в 123
Здравейте, през 2015 г. получаваме субсидия за закупени през 2014 г.машини. Когато получавам субсидията вземам статия 503/753 (Финансиране за дълготрайни активи)  със сумата от 120 000 лв. През 2015 имам начислени амортизации за тези машини за 60 000 лв. и съм взела операция 603/241. В край на периода си взема операция 753/603 с 60 000 лв. Въпросът ми е тъй като сумата на амортизациите ще бъде отразена в разходната част на ОПР, къде трябвда да я отразя в приходната, за да ми равни отчета?
30.04.16 не е ли краен срок за д.6 при самоосигуряващи се?
Не, става въпрос за ЕТ, само д.1
Здравейте, искам да попитам дали системата ще ми зачете, че е изтърван срока в следния случай: трябва да подам електронно д.1 на едно лице за м.09 и 10, т.к.предишния счетоводител не го е направил и се чудя дали мога да направя д.1 за два периода в един файл на два реда и дали по този начин системата все пак ще разбере,че за м.09 е изтърван срок?
Благодаря,за след 24,09 ми е ясно че целия отива като облагаем, повече се колебая за периода от 07/тогава е създадена фирмата и регистрирана по ЗДДС/ до 24.09 как да опиша оборота - данъчната основа ли да посоча като облагаем оборот или целия, с включения ДДС?