За да не пишем различни от темата мнения и противоречиви съждения, се съгласявам с писаното.
Всъщност, всеки колега, без оглед ЮЛНЦ или ЮЛ със стопанска дейност, би имал някакво мнение, та дори и да е грешно.
Благодаря за отговора!
Оставам с впечатлението, че темите ЮЛНЦ са табу. Не разбирам някои "колеги", които с огромно настървение помагат на хора, които не са счетоводители и в същото време мислят, че е предимство да не дадат мнение по теми, които са важни за всички и касаят колеги.
Предполагам, че доста късно отговарям, но го видях сега, а и все още има време, ако нещо в ГФО трябва да се промени.
1. Стопанска дейност се приключва, както при всички други случаи - с/ка 123.
2. Резултата от не стопанската /регламентирана/ дейност се приключва със с/ка 125,  а в началото на следващата година С-дото се прехвърля по с/ка -117 /както е по стандарт/.
Сметка 123 /от стоп-ска дейност се приключва в началото на следващата година със с/ка 121 или 122 в зависимост от това, дали сте приключили на печалба или загуба - това го пише и в наименованието на сметките...
След като стандарта изисква приключване на с/ка 125 със с/ка 117, значи допуска с/ка 117 да има Д-тно С-до.
Здравейте, колеги!
Преди 5 години ЮЛНЦ е получило финансиране, с цел изграждане на терен.
Всичко, което намирам в Баланса, подаван в НСИ е суми за заведени съоръжения, като срещу тях в пасива стоят "Други задължения" . На компютъра е работено върху екселска таблица, в която дори дебита и кредита не са равни...
Всяка година размерът на тези две пера са намалявани, но с различни суми, дори след изграждането и започване на експлоатация на това "съоръжение".
Моля, посъветвайте ме, как да процедирам, без да оплескам допълнително счетоводната отчетност!
Направете разпечатка по дати за всички суми, които са въведени в КА и ще разберете откъде идва разликата.
Отметнете сумите на ф-рите по разпечатките и ако всички ф-ри ги има, значи проблем с ф-рите нямаш.
Виж някоя сума да не е въведена погрешно като служебен!
Успех!
Аз работя отскоро тази фирма. В ГДД за 2017 погледнах още като започнах. Не са имали и нямат стоп. дейност. Виждам, че за минали години също нямат основание за начисляване на аванс. вноски. С новата ГДД нали мога да изискам връщане, тъй като вноски вече са направени?
Здравейте!
Сдружение, което е на субсидия от общината и не извършва стопанска дейност внася на тримесечие 20,00лв. авансов данък по ЗКПО...
Това според кой член на ЗКПО са го правили, че аз го работя от скоро и ме учудва този факт?
Спи се, когато се легне, а аз съм го направила преди това..., но това ми е времето, в което влизам по форумите.
Имайки и подписан РКО и банково бордеро, брокерът няма да оспори дублираното плащане. Трябва да си поискате обратно второто плащане и да направите сторно на  операцията.
Видях, че темата е вече обсъждана, но не видях нищо конкретно написано
Който води счетоводство в спортно дружество, моля, нека се включи с конкретен отговор!
При срещи се изплащат ЧИСТИ възнаграждения, под формата на такси и пътни за съдии, делегати, наблюдатели, лекар и т.н.
Четох пост-а, в който е поместено указание на НАП за назначените съдии.
1,  Това значи ли, че всичко приключва със счет. статия 602/501?
2, А за останалите членове на комисията,  също ли са без никакви удръжки / без осиг-ки и без ЗДДФЛ/, още повече, че за някои от тях нямам и данни, освен трите имена.
3, Лекарят има гражд. договор към клуба. Трябва ли по обратен ред да калкулирам нето - бруто и да включа тези суми към плащаните по гр. договор?
Предварително благодаря на отзовалите се, които са имали такива казуси!
Аз имам въпрос.
Защо при плащане от Ваша страна сте издали пак Вие касов бон? Тук нещата са малко нонсенс...
ЗАКОН ЗА ФИСКАЛНИТЕ УСТРОЙСТВА
При промяна на търговския обект, в деня на настъпване на промяната, лицето по чл. 3 отразява на първа страница на книгата за дневните финансови отчети и в заглавната част на касовата бележка новия адрес на търговския обект и чрез фискалното устройство изпраща съобщение към НАП
Ще продаваме сграда, която е закупена преди повече от 5 години. Цената, по която ще я продаваме ще е значително по-висока от покупната.
Ще промени ли това прилагането на чл.45 ал.(3) по отношение необлагаемата доставка?
Решението на Общото Събрание за преоценка на сградата трябва ли да е с дата преди края на отчетния период - т.е. месец декември 2016 г. или може  да се направи с дата преди продажбата?!?
Предварително благодаря за консултацията!
Я обясни по-ясно как предоставяте със заем тези хл. витрини на клиентите. Т.е. вие им ги продавате чрез фирмен заем или какво? Те ще ви ги изплащат ли на вноски във времето или как?
Здравейте!
От години подавам отчети за фирма, на която съм собственик, но тази година ще подавам на друга фирма с двама съуправители.
Ако някой има опит в това, нека отговори на моите въпроси, моля!
1. Образец Г2 нотариално заверен ли трябва да бъде?
2. Декларацията по чл.13 ал.5 от ЗТР може ли да бъде в един документ или трябва да са два - т.е. за всеки по един?
3. Четох във форумите, че от т.г. не е необходимо да се заверява нотариално пълномощното, което се издава на съставителя на отчетите - това вярно ли е ?!?
Звучи ми нелогично да отпадне тази нотариална заверка, а за Г2 да остане.
Щом имате покупка, значи може да направите и продажба на касите, които са излезли от употреба.
Това, че не ги завеждате, не значи, че не можете да им ги продадете.