Ще ми бъде интересно не само какво ще отговорят на теб, а и на още някого с такъв въпрос ;D
Дано да съм налучкала какво всъщност питате, че нещо се обърках с въпроса така, както е зададен. Вие сте определили какъв да е осигурителния Ви доход през 2011 г- 240.00 лв.Пак Вие ще трябва да изберете и върху каква сума да се осигурявате през 2012 г. - между 240.00 лв и максималния размер - 2 000.00 лв.

ЗАКОН за бюджета на ДОО
ДВ бр.100 от 20.12.2011г

Чл. 8. (1) Определят се следните размери на месечния осигурителен доход за 2012 г.:
........
3. минимален месечен размер на осигурителния доход за регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители – 240 лв.;
4. максимален месечен размер на осигурителния доход – 2000 лв.
НАРЕДБА № Н-8 ОТ 29 ДЕКЕМВРИ 2005 Г. ЗА СЪДЪРЖАНИЕТО, СРОКОВЕТЕ, НАЧИНА И РЕДА ЗА ПОДАВАНЕ И СЪХРАНЕНИЕ НА ДАННИ ОТ РАБОТОДАТЕЛИТЕ, ОСИГУРИТЕЛИТЕ ЗА ОСИГУРЕНИТЕ ПРИ ТЯХ ЛИЦА, КАКТО И ОТ САМООСИГУРЯВАЩИТЕ СЕ ЛИЦА
В сила от 01.01.2006 г.
Издадена от Министерството на финансите
Обн. ДВ. бр.1 от 3 Януари 2006г., изм. ДВ. бр.7 от 23 Януари 2007г., изм. ДВ. бр.8 от 25 Януари 2008г., изм. ДВ. бр.3 от 13 Януари 2009г., изм. ДВ. бр.1 от 5 Януари 2010г., попр. ДВ. бр.2 от 8 Януари 2010г., изм. ДВ. бр.11 от 9 Февруари 2010г., изм. ДВ. бр.58 от 30 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.83 от 22 Октомври 2010г., изм. ДВ. бр.6 от 18 Януари 2011г., изм. ДВ. бр.55 от 19 Юли 2011г., изм. ДВ. бр.76 от 30 Септември 2011г., изм. ДВ. бр.5 от 17 Януари 2012г.


Чл. 4. (1) (Изм. - ДВ, бр. 7 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г., доп. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., доп. - ДВ, бр. 1 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.) Самоосигуряващите се лица по свое желание могат да подадат еднократно декларация образец № 1 за всяка календарна година в случай, че са избрали да се осигуряват само във фонд "Пенсии" за инвалидност поради общо заболяване, за старост и смърт. При попълване на декларацията в т. "12. Вид осигурен" се вписва код 22.
(2) Декларацията по ал. 1 се подава до 20 февруари за всяка календарна година с данните за януари, в случай че осигуряването продължава от предходната година или е възникнало от първи януари.
............
Чл. 5. (1) (Изм. - ДВ, бр. 7 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 1 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 11 от 2010 г.) Лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1, 2 и 4, ал. 5 и ал. 7 от Кодекса за социално осигуряване и чл. 13, ал. 4, и чл. 17 от Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица, внесли авансово осигурителни вноски за здравно осигуряване; фонд "Пенсии"; фонд "Пенсии" и универсален пенсионен фонд за определени от тях периоди през календарната година, могат да подават данни за осигуряването с декларация образец № 5.
(2) Декларацията се подава само за пълни календарни месеци с еднакъв месечен осигурителен доход.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 7 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) Декларацията се подава до 10 дни след внасяне на осигурителните вноски в съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите.
sunwalker, имаш ли официално становище от НАП за това?
Миналата година бяха доста разногласни - на моя приятелка отговориха, че субсидиите, които съпругът й е получил, ще се облагат с данък, на мен ми отговориха, че субсидиите на моя мъж няма да се облагат - а и двамата са регистрирани по ЗДДС. Говорим зе един и същ НАП, един и същ директор....Разлика от около две седмици при отговорите.
Доколкото разбирам от това становище, не се касае само за ЕТ, а и за физически лица.


Ветеринарните лекари нямат и не са имали пряк допир с документирането около животните - това е било работа на зооинженерите.
Мога да кача няколко таблички с примерни норми, но на англ.език и важащи за датските, английски и американски начини на отглеждане на кравите. Сами разбирате, че в мнозинството си нашите ферми не могат да се мерят с тях.
Ще поровя из компютъра (имах принудителна преинсталация и не знам какво съм успяла да спася) и ще кача тия дни поне да се ориентирате.

ето една статия,в която се засягат най-бегло някои въпроси,които често ми се задават на ЛС. Знам,че счетоводителят не е зооинженер,но се налага да има някакви познания все пак по материята...

http://www.zooferma.com/razvajdanenagoveda.html
http://www.trudipravo.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=1239:epifin201101&catid=39:epifin&Itemid=52

Авансово облагане на доходите от наем, след промените в ЗДДФЛ за 2011 г.


ВЪПРОС: Отчитайки последните промени в ЗДДФЛ, задължени ли са земеделските кооперации да удържат авансов данък през 2011 г. при изплащане на доходи от рента и аренда на земеделска земя?

ОТГОВОР: Съгласно промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ), обнародвани в ДВ, бр. 94 от 30.11.2010 г., доходите от рента, аренда, или от друго възмездно предоставяне за ползване на земеделска земя, в случаите когато те са изплатени в полза на местни физически лица (или на лица - местни на страни от Европейския съюз или Европейското икономическо пространство), са необлагаеми доходи по смисъла на чл. 13, ал. 1, т. 24 ЗДДФЛ. Затова върху тези доходи не се дължи нито авансов, нито годишен данък и земеделската кооперация не следва да удържа авансов данък върху тях. Следва да се обърне внимание на текста на нововъведената разпоредба на чл. 44, ал. 4 ЗДДФЛ, която регламентира авансово облагане от страна на предприятието платец единствено при облагаем доход по смисъла на чл. 31 ЗДДФЛ. Затова доходите от рента, аренда или от друго възмездно предоставяне за ползване на земеделска земя се изплащат в брутен размер.
Ще допълним, че според нас в този случай земеделската кооперация не следва да документира изплатения доход от рента и аренда със Сметка за изплатени суми и служебна бележка, доколкото, според нас, издаването на този документ се свързва с процедурите на авансово облагане, прилагани по реда на чл. 44 ЗДДФЛ, които в случая нямат място (чл. 45, ал. 4 ЗДДФЛ)1. Доколкото земеделската кооперация не следва да издава Сметка за изплатени суми и служебна бележка за изплатения доход - ангажимент за издаване на документ за получената сума има физическото лице - възмездно предоставило за ползване земеделската земя. То следва да издаде първичен документ по смисъла на чл. 7, ал. 1 от Закона за счетоводството (ЗСч), например квитанция, разписка или друг подобен документ, съдържащ изискуемите реквизити, упоменати в чл. 7, ал. 1 ЗСч2 (чл. 9, ал. 23, във връзка с чл. 9, ал. 3 ЗДДФЛ)4. При неиздаване на такъв документ от страна на наемодателя, според нас, спрямо него има опасност да се приложи нововъведената разпоредба на чл. 80б ЗДДФЛ5, предвиждаща глоба в размер от 100 до 500 лв., като глобата се налага поотделно за всеки неиздаден документ.

Доходите от наем или аренда на земеделска земя не се декларират, съответно не се и удържат някакви суми при изплащане на наема или арендата(изключвам даването на жито като плащане). При попълването на справката по чл.73 сте декларирали изплащане на съответната сума на лицето.
Аз лично карам моите наемодатели да се разпишат и върху РКО, че са получили плащане. Вие правите това с разписката за наем.
Според мен не е необходимо друго документално аргументиране на изразходваните от Вас средства.
Ако решите да се съобразите с публикацията на Труд и право, можете да накарате човека да Ви издаде една разписка, че е получил лично парите.
Проблемът идва от там, че няма регламентираност и се ползват устните сведения, получени от някогашните зооинженери от ТКЗС-тата.Продължавам безуспешно да търся на български език такива норми, защото намирам само на чужди езици, подходящи за онзи начин на отглеждане и хранене на животните. А за България, трябва да признаем, ще важат други норми. Но писмено становище по този въпрос от официални институции не намирам. Ако някой може да помогне, ще се радвам да допълним справките тук.
Да става въпрос за ЗП - ФЛ. Собственика ми казва че ДДС се внасяло на 6 месеца. Това го чувам за първи път и не го намирам никъде в закона и правилника. До сега не съм се занимавала с ЗП, затова съм притеснена, а трябва да се регистрира по ДДС сега.

Мамооооо,мамоооо (ама не Божке), още един автор на ново счетоводство...
любка67, не се притеснявай да питаш, ако се двоумиш за нещо, тук е мястото да споделяме опит и да задаваме въпроси-няма глупави въпроси, има решение за всичко
лека вечер ти желая, добре дошла винаги при нас
Благодаря ви много за ласкавите отзиви, в интерес на истината нямам си хал хабер от фурни, само схемата на действие ми беше почти известна, а в т. 5 се включи и neznam2, защото моята програма не работи директно с 60-та група и бях забравила да включа тези осчетоводявания. :blush2: :blush2: :blush2:
Конкретизирането при продажбата и приключването на разчетите с приетото жито също дойде с нейна помощ, така че похвалите са и за нея.
Както тя ми каза в частен разговор и ще си позволя да я цитирам по памет, "това е удобен случай да си направим упражнение на мозъчните клетки" - или нещо от сорта беше.
Благодаря на всички включили се по темата, чакаме ново упражнение  ;D
благодаря ти за съвета по този случай, neznam2, надявам се да те чета честичко тук  :thankyou: :003: :blush:
забравих да пиша, че очевидно ще трябва да има аналитичности, ама това би трябвало да се подразбира, де.Обаче може да се забрави все пак. Моля да бъде извинена, ако ставам досадна с излишни напомняния...
Доколкото успях за себе си да изясня нещата, би трябвало процесът да изглежда така:

1. Събирането на жито:

Дт 302 Материали / Кт 499 Други дебитори

2. Откарването на зърно в мелницата

Дт 602 Външни услуги / Кт 302 Материали
Дт 611 разходи за основна дейност / Кт 602 Външни услуги

3. Заприхождаване на произведеното брашно

Дт 302 Материали / Кт 401 Доставчици


4. Плащането на услугата

Дт 401 Доставчици / Кт 501 Каса – парите, които давате
Кт 302 Материали – количеството зърно, което се е превърнало в трици


5. Производството на хляб

Дт 601 Разходи за материали / Кт 302 Материали – брашно, есенции и всички там работи

Дт 611 Разходи за основна дейност / Кт 601 Разходи за материали

Дт 303 Хляб / Кт 611 Разходи за основна дейност

6. Раздаването на хляб

За всичкия продаден хляб
Дт 411 Клиенти / Кт 701 Приходи от дейността 
            Кт 453,2

7. Закриване на разчетите с взетото жито


Дт 499 Други дебитори / Кт 411 Клиенти

Моля да бъда извинена за забавянето, оказах се за няколко дни с две леви ръце  :smile1:
181818,
това ли е схемата, по която се работи във фурната?
Има и друг момент, който ме смущава - когато се събира зърното, обикновено се даватза 100 кг зърно купони за определен брой хлябове - и това трябва да се уточни също.Например за 100 кг зърно дават купони за 85 хляба. Обаче трябва да се уточни и грамажът на произведения хляб.
И този "бартер" при меленето на житото - не взимат триците, обаче те фигурират, доколкото разбирам, във фактурите...ако правилно съм разбрала, де.

Разсъждавайки логично, схемата е следната:
 -     събира се жито 100 кг от „доставчици”, което не се заплаща
-   това жито се отнася в мелницата
-   мелят се 100 кг жито, но се взимат 75 кг брашно, остатъка остава в мелницата като заплащане
-   от това брашно се правят примерно 100 хляба, които се връщат обратно на „доставчиците”

обаче по принцип фурните взимат 100 кг жито, но дават купони за 90 хляба например, защото се изчислява и количеството трици, което се добива от житото и което не може да „влезе” в суровината за хляба.
Сега това трябва да се облече в счетоводни сметки...
Предложения?
дай малко подробности -откъде ти се появяват тия купони - зърното собствено производство ли е, от арендно вземане ли е, вие ли правите хляба ....
В Приложение 3 на ГДД, която е за доходите през 2011 г., на ред 1.6 в Таблица 1 :
В т. ч. доходи за 2009 г. или за предходни години, изплатени през 2011 г. под формата на държавни помощи, субсидии и друго подпомагане от Европейския фонд за гарантиране на земеделието, Европейския фонд за развитие на селските райони и държавния бюджет, освободени от облагане с § 18 от ПЗР на ЗДДФЛ
и тези доходи се изваждат, преди да се изчислят 60-те процента НПР.
В Приложение 2 на ГДД, за доходите, придобити през 2011 г., в Справка 1 на Част IV тези приходи спадат към приходите, които се изключват при определяне на счетоводния финансов резултат, подбежащ на данъчно преобразуване.
Разгледайте добре приложенията.
КСО чл.6 ал. 9
(9) (*) (Изм. - ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г.) Регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи непреработена растителна и/или животинска продукция, не определят окончателен размер на осигурителния доход за тази дейност. Осигурителните вноски за тези лица могат да се изплащат от фондове за подпомагане на земеделските производители по ред, определен от Министерският съвет.

и още нещо от Становището на НАП във връзка с определяне на годишния осигурителен доход на ЗП
http://www.nap.bg/news?id=1497
IV. Определяне на годишния осигурителен доход за регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводителите за 2011 г. във връзка с получени държавни помощи, субсидии и друго подпомагане от Европейския фонд за гарантиране на земеделието, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и държавния бюджет

Доходът, върху който се дължат осигурителни вноски, включва всички възнаграждения, включително начислените и неизплатени или неначислените и други доходи от трудова дейност (чл. 6, ал. 2 от КСО), а при формиране на годишния осигурителен доход за лицата, които определят окончателен размер на осигурителния доход, се взима предвид облагаемия доход от упражняване на съответната трудова дейност (чл. 6, ал. 8 от КСО).
Получените от регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводителите държавни помощи, субсидии и друго подпомагане от Европейския фонд за гарантиране на земеделието, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и държавния бюджет не са доходи от доходи от трудова дейност. Въпросните средства са подпомагане във връзка с изпълнение на определени национални мерки или реализиране на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз, а не възнаграждения за положен труд.
С оглед на гореизложеното, при определяне на годишния осигурителен доход по чл. 6, ал. 8 от КСО, регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводителите, които определят окончателен размер на осигурителния доход за тази дейност, не включват в облагаемия си доход получените държавни помощи, субсидии и друго подпомагане от Европейския фонд за гарантиране на земеделието, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и държавния бюджет.

В тази връзка при попълване на Таблица 1 и Таблица 2 от Справката за окончателния размер на осигурителния доход за 2011 г., регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводителите, които определят окончателен размер на осигурителния доход за тази дейност, трябва да имат предвид следното:

   ако облагаемия доход се формира по реда на чл. 26 от ЗДДФЛ - сумата, която се пренася на ред 13, колона 5.1 от Таблица 1 и Таблица 2 не включва получените държавни помощи, субсидии и друго подпомагане от Европейския фонд за гарантиране на земеделието, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и държавния бюджет;

   ако облагаемия доход се формира по реда на чл. 29 от ЗДДФЛ - получените държавни помощи, субсидии и друго подпомагане от Европейския фонд за гарантиране на земеделието, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и държавния бюджет не се взимат предвид при определяне на сумата, която се пренася на ред 13, колона 5.3 от Таблица 1 и Таблица 2.
Според мен би трябвало да усвоиш финансирането с
Дт Разплащателна сметка /Кт Финансиране за ДМА

След това би трябвало да трупаш разходи по 613, която да приключиш с 206 - Машини.

Тук ще имам нужда от още едно уточнение - ако имате указан срок на експлоатация, ще закриваш финансирането със съответната част за всяка година от експлоатацията

Дт Финансиране за ДМА / Кт  Приходи от финансирания

Не знам какво пише по-точно в договора ви, така че...приемам корекции и от по-опитните, кажете и вие какво мислите


Вие ли ще строите или друг ще строи?