70% от дневното брутно възнаграждение за дните които са работни.
Здравейте,

малко се опитлах, за това реших за по-сигурно да питам.

През месец декември 2013 г.сме платили ноемврийски заплати. Този месец трябва да подам Д6 за ДДФЛ. Въпроса ми е, Д6 дали да е по старата - за 2013г. или според изискванията за 2014г.
За това питайте програмистите на ТРЗ програмата, или не правете никакво изравняване, ако лицето има други доходи-издайте сл.бел.за 2013

1. Моето невежество, програмистите не ги засяга. За това се допитвам до форум за взаимопомощ. ;)
2. Трябва да се направи изравняване :)
Ще използвам темата за да си задам и  моя въпрос.

Имаме служител, на който решението за ТЕЛК за над 50% неработоспособност е от 11,2013. Т.е. за 10 месеца ДДФЛ е начислен и удържан и за 2 месеца - не е, тъй като е под 660 лв. дохода му. Като правя годишно изравняване обаче, автоматично приспада  7920 лв. - т.е. доход за цяла година, а не само за 10 месеца. Въобще как трябва да направя изравняването му :)
 Latinova, според мен трябва да се издаде, служебна бележка и за четвърто тримесечие, като е попълнена само изплатената сума от т.1 на СИС, без удържан данък. Защото тя се прилага в годишната декларацията, а няма от къде другаде да се види изплатената сума :)
Ако правилно съм Ви разбрала ;)   
Здравейте,
DAKATA, на мен това казаха - за 2014г., трябва да се издава СИС (образец за 2014г. все още не е публикуван) при всяко плащане на наем. Новия екземпляр на служебната бележка се издава на тримесечие.
За 2013 г. не е необходимо да се попълва новия образец. За тогава си важи образеца на служебната бележка от 2013г., която също се издава на тримесечие.
Аз през 2013 г. при ежемесечно плащане на наем, освен СИС, си издавах и служебната бележка ежемесечно, а не на тримесечие. Казаха, че и така ще приемат декларациите, не е необходимо да се издават нови служебни бележки, нито стари,
 нито нови екземпляри :)
Благодаря  :give_rose:, грешките са в рамките до 2 стотинки
/НО това закръгляне до лев доста ме обърка/
Първо да се извиня за баналния въпрос, обаче...
При годишното изравняване на ДОД на служителите по ТД, на няколко души грешно е сметната корекцията/данъка за възстановяване/внасяне/ на ДОД /поради погрешно указан период /, на повечето сумата съвпада.
Става въпрос за суми от 0,01 до 0,02 лв.
Примерно
Дължим данък       - 354,41 лв
Авансово удържан - 354,44 лв.

При изравняване на лицето са възстановени  0,02 лв.
Т.е. остава още 0,01 лв.  за възстановяване.
Чудя се :
1. дали да не "доизравня" с януарските заплати, платими февруари месец
2. дали въобще да се занимавам, за такива суми / това закръгляне до пълен лев тотално ме обърка, трябва или не да възстан./внасяме разликите под 1 лв/

Благодаря предварително и още веднъж да се извиня за наивния ми въпрос .
Няма проблем, разбрах го  :wink1:
Здравейте,
моля за съвет

попълвам  УП-2 на един служител и се натъквам на следния проблем. Обезщетение за бременност и раждане започнало 2004г и продължава през 2005г. . За 2005 се получава така, че дохода от който е изчислено обезщетението е по-малък от МРЗ за периода - през 2005 МРЗ става 150 лв. но обезщетението се е изплащало на база получения доход от 2004, който е по-малък от 150 лв.

Сега като попълвам УП - 2 се чудя дали да напиша както е по ведомост, обаче ще излъжа че са спазени разпоредбите на НПОС и КСО, или да пиша както би трябвало да е, а пък предполагам че в  НОИ в някой хубав момент ще лъсне разликата в персоналния регистър?
Супер, това е добра новина. В кой НАП се случва тази добра организация?
НАП Варна.

Аз се върнах от НАП. Смея да твърдя, че организацията е добра, всички гишета работеха и не съм чакала повече 5 мин.
И в този ред на мисли, физическо лице наемодател на друго физическо лице, трябва ли да подава тази декларация на тримесечие по чл.55 от ЗДДФЛ, след като до 30,04,2013 трябва да декларира своите доходи от наем, като текущо не е внасяло авансов данък през 2012 година?

Според параграф 60 - за дължими данъци, но не внесени до 31.12.2012, декларацията се подава до 31.07.2013.
Аз така го разбрах.
Да, Д6 преди съм ги пускала с код 2, защото не са внесени осигуровките, съответно официално не са изплатени и възнагражденията, не е удържан и данъка. Сега смята да почне да си чисти кашата и да ми създаде на мен такава:(
Ясно ми е, че плащанията ще си отидат към най-старото задължение, но грешно ли ще е да пускам Д6 с код 3 за последно възникналите задължения, при положение, че парите ще покриват по-старите?
Ами подавайки Д6 с код 3 и съответния месец, ще декларирате че са изплатени тези задължения/трудови възнаграждения, и съответно възниква и задължението за внасяне на ДОД за месеца.
А размера на сумата която ще внесете няма нищо общо с подаването на д6
Д6 с код 2 - това би трябвало да означава че само са начислени трудовите възнаграждения без да са платени!!
Нови Д6 - само ако изплатите тр-те възнаграждения и тогава Д6 ще е с код 3 и само попълнен само реда за ДОД за месеца за който плащате тр. възнаграждение.

А пък размера на сумите, които искате да внасяте вече няма значение какъв ще!
 
Не, декларацията се подава само ако има данък за внасяне.
Явно четете указанията на старата декларация
Ето новата ;)
http://trox-bg.com/index.php/component/jdownloads/finish/10/49?Itemid=23