За регистрирания ЗП - декларация от него, че е СОЛ и му плащаш цялата сума без каквито и да е удръжки. Той е длъжен да включи сумата при определяне на авансовия си данък за тримесечието и да внесе сам данъка.
За нерегистрирания - според мен тази сума не е осигурителен доход. От сумата махаш 40% признати разходи, удържаш данък 10%, внасяш данъка, подаваш д.55 за съответното тримесечие и му даваш бележка.
Двамата ги включваш след това в справка по чл.73.
Лично мнение!
Искаш да кажеш, че тази сума е осигурителен доход?
Този, който е регистриран като ЗП е СОЛ - той да се оправя с данъка.
Ще си направите промените когато лицето, което в отпуск за гледане на дете се завърне на работа.
Няма такава възможност - да подписвате ДС с отсъстващ служител.
И аз така удържам - според чл.446.
Как така не е нейна работа? Ами да си ходи да си гледа работата в къщи. Подавате при работодателя приложение № 4. Работодателят представя необходимите документи в НОИ.
Само заличете ЕГН-то си.
А каква е заплатата на лицето при Вас?
Не разбирам защо не ми повярвахте в другия форум. Тези два месеца НЯМА да дадат отражение на обезщетението Ви.

Най-важно е да родите тризнаците безпроблемно и да си намерите помощ, че ще е необходима.
За м.август посочвате: от 21 до 31 - 2 работни дни
Как така сключен договор на 01.09 с дата на уведомлението 31.08.? Нещо неправилно сте се изразили. Може да регистрирате сключен договор на 31.08. със дата на започване на работа - 01.09.
Стига вече сте спорили. Отговорът е ясен - ако по трудов договор лицето е осигурено върху сумата от 2600.00 лв. като СОЛ не дължи осигуровки. Не се спира осигуряването. Подава се ежемесечно д.1 като дните се посочват в кл.16.4.
Сега остана да се изясни и спора с колегите за какво е бил:)
Не се публикува. Остана да публикувате и сумата, че да го изнудват човечеца.
Аз реших да продължа номерацията, защото в акта за регистрация по ДДС е описано, че има издадени фактури от 1 до 26. Мисля си за нов кочан с необходимите реквизити от 27.
И аз как да взема правилното решение? Да хвърлям чоп:)
До тук работата е свършена - има акт за регистрация по ДДС и уведомително писмо (каквото можахме - направихме). Продължавам с въпросите.
1. За фактурите - според мен номерацията продължава само се привеждат към изискванията за "оригинал" на първия екземпляр и данните за BG ...
2. Това ЗП до 31.01.2015 год. не е подала заявление за избор на облагане. Сега след регистрация по ЗДДС автоматично (не харесвам тази дума) ли преминава на облагане като ЕТ или може да е на принципа - 60% признати разходи?