Годишният отчет за дейността се попълва от всички предприятия с нестопанска цел (сдружения и фондации, вкл. политически партии, църкви, читалища и др.), създадени и регистрирани съгласно действащото законодателство, на основание чл. 20 от Закона за статистиката.

Представянето на годишния отчет в срок до 31 март 2012 г. е задължително съгласно Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО), Закона за статистиката и Националната статистическа програма за 2012 година.

Неизпълнението на задълженията за попълване и представяне на годишния отчет се санкционира по чл. 276 от ЗКПО и чл. 52 от Закона за статистиката.

Предприятията с нестопанска цел, неизвършващи стопанска дейност представят годишния си отчет само в териториалното статистическо бюро.

Тази тема е преместена в [ТРЗ форум].

http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=2308.0
Починал ЕТ 31.01.12 на патент, съгл. чл.60, ал. 2 от ТЗ е стартирана процедура за продъжаване търговската дейност на починалия търговец със запазване на фирамата с която е бил регистриран;

наследниците му не следва да подават данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ и Д-6  за 2011г и за м.01/2012 от негово име;

На основание чл. 123, ал. 1, т. 6 от КТ  ще се извърши  пререгистрация на трудовите правоотношения на работниците и служителите във фирмата на правоприемника. И тъй като БУЛСТАТ-а на ЕТ е променен, на основание чл. 3, ал. 2 от Наредба № 5 от 2002 г. на МТСП за съдържанието и реда за изпращане на уведомлението по чл. 62, ал. 4 от КТ наследникът, поел фирмата на починалото лице,  ще подаде уведомление с Приложение № 5 от същата наредба в компетентната ТД на НАП.
Д-1 за февруари се подава с БУЛСАТ на новата фирма за целия период за да няма прекъсване в стажа, независимо че регистрацията в ТР на АП ще е с по-късна дата.

Наследникът на починалия ЕТ е продължил търговската му дейност, но това обстоятелство не е вписано в търговския регистър. В тази връзка съгл. чл. 26, ал. 7 от ЗДДФЛ предвижда,  за периода след смъртта на наследодателя до вписването на новото ЕТ , реализирализираните доходи се считат за доходи от стопанска дейност, наследникът се счита като данъчно задължено лице за тези доходи и следва да ги декларира в приложение № 2 на ГДД за 2012 г. , заедно с тези, реализирани след тази дата.

Как се отчитат приходите от продажби и разходите за дейността през периода от смърта до вписването на Новото ЕТ ?

Има ли нещо друго, което да пропускам?
Проблеми при облагането на юридическите лица с нестопанска цел по ЗКПО и ЗДДС

Костадин ИВАНОВ – данъчен експерт

  Избрано от сп. "Български законник" 

   Съгласно чл. 3, ал. 1 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел (ЗЮЛНЦ) юридическите лица, създадени по този закон, определят свободно средствата за постигане на техните цели. Юридическите лица с нестопанска цел съгласно чл. 3, ал. 3 от ЗЮЛНЦ могат да извършват допълнителна стопанска дейност, свързана с основната им дейност, която не е стопанска, като използват приходите за постигане на определените в устава или учредителния акт цели.


Макар и да не са търговци по своя статут, каквито са например търговските дружества, юридическите лица с нестопанска цел са данъчно задължени на основание чл. 2, ал. 1, т. 1 от ЗКПО в случаите, когато извършват сделки по чл. 1 от Търговския закон (ТЗ), както и когато отдават под наем движимо и недвижимо имущество.


Следва да се има предвид, че изброяването на сделките в чл. 1, ал. 1 от ТЗ, представляващи стопанска (търговска) дейност, е неизчертателно. Това се отнася главно за услугите, визирани в т. 13 от този член на ТЗ. Ето защо, за да се определи една дейност като стопанска (търговска), осъществявана от юридическо лице с нестопанска цел, тя следва да отговаря на следните критерии:


1. дейността да се извършва по занятие, да е източник на постоянен, регуляран доход и да се извършва с цел реализирането на печалба, макар и да не е фактически отчетена такава, както и когато дейността се осъществява в частен интерес на юридическото лице с нестопанска цел;

2. цените на предоставените услуги или стоки да се формират на пазарен принцип, а не с адмистративна намеса и ограничения, каквито са лимитните максимални или минимални цени.

Ако дейността на юридическото лице с нестопанска цел отговаря на посочените критерии, печалбите от нея подлежат на облагане с корпоративен данък по реда на част втора от ЗКПО. Размерът на данъка е 10 на сто съгласно чл. 20 от закона.
Изключително важно е да се има предвид, че при формирането на данъчния финансов резултат е приложима разпоредбата на чл. 30 от ЗКПО, която регламентира признаването за данъчни цели на част от неразпределяемите разходи на юридическото лице с нестопанска цел. По смисъла на § 1, т. 17, буква „б”от ДР на ЗКПО „неразпределяеми разходи” са всички разходи за продажби, административни, финансови и извънредни разходи, които не се отнасят само към определена дейност и са свързани с осъществяване на дейност, подлежаща на облагане с корпоративен данък, извършвана от юридически лица с нестопанска цел.


Съгласно чл. 30, ал. 1 от ЗКПО счетоводно отчетените неразпределяеми разходи, съответстващи на дейността, подлежаща на облагане с корпоративен данък, не се признават за данъчни цели на юридическите лица с нестопанска дейност. За данъчни цели се признава само частта от неразпределяемите разходи, определена, като общият размер на неразпределяемите разходи се умножи по съотношението между приходите от дейността, подлежаща на облагане с корпоративен данък, и всички приходи на юридическото лице с нестопанска цел – чл. 30, ал. 2 от ЗКПО.


Юридическото лице с нестопанска цел, което подлежи на облагане с корпоратевин данък, е данъчно задължено лице и за данъка върху разходите по чл. 204, т. 1 и 3 от ЗКПО, но в случаите:

когато е извършило представителни разходи, свързани с дейността;
и когато е извършило разходи, свързани с експлоатация на превозни средства
за управленска дейност.
Освен това данъчно задължени лица за данък върху социалните разходи, предоставени в натура по чл. 204, т. 2 от ЗКПО, са всички работодатели или възложители по договори за управление и контрол (чл. 207, ал. 2 от ЗКПО).
Съгласно чл. 10, ал. 4 от ЗКПО данъчно задължените лица са длъжни да регистрират и отчитат извършените продажби на стоки и услуги чрез издаване на фискална касова бележка от фискално устройство по ред, определен с Наредба № Н-18 от 2006 г. на Министерството на финансите, освен когато заплащането се извършва по банков път или чрез прихващане. Посочената разпоредба от ЗКПО се отнася и за юридическите лица с нестопанска цел, извършващи и стопанска дейност.


По силата на чл. 1, ал. 2 от Наредба Н-18 на МФ всяко лице, което извършва продажби в търговски обект, следва да ги регистрира чрез издаване на фискална касова бележка от фискално устройство, независимо дали е поискан друг данъчен докумант.
Понятието „търговски обект” е дефинирано в § 1, т. 41 от ДР на ЗДДС. Такъв е всяко място, помещение или съоръжение (например маси, сергии и други подобни) на открито или под навеси във или където се извършват продажби на стоки и услуги, независимо че помещението или съоръжението може да служи същевременно и за други цели (например офис, жилище или други подобни), или да е част от притежаван недвижим имот (например гараж, мазе, стая или други подобни) или да е производствен склад или превозно средство, където се извършват продажби на стоки и услуги.


Съгласно чл. 1, ал. 2 от Закона за счетоводството (ЗСч) юридическите лица с нестопанска цел следва да водят счетоводна отчетност при спазване на счетоводното законодателство. Един от основните принципи на счетоводството, регламентиран с чл. 4, ал. 1, т. 4 от ЗСч, е съпоставимост на приходите и разходите. Съгласно този принцип разходите, извършвани за определана сделка или дейност, да се отразяват във финансовия резултат за периода, през който предприятието черпи изгода от тях, а приходите от тези сделки да се отразят за периода, през който са отчетени разходите за тяхното получаване.
Според т. 3.2 от Счетоводен стандарт 9 Представяне на финансовите отчети на предприятия с нестопанска дейност юридическите лица с нестопанска дейност съставят индивидуален сметкоплан, в който предвиждат сметки за отделно отчитане на нестопанската от стопанската дейност, както и за отделно отчитане на приходите и разходите, свързани с тези дейности.
В т. 8.2 от СС 9 е регламентирано, че за стопанската дейност се съставя отчет за приходите и разходите според изискванията на СС 1 Представяне на финансовите отчети.

2. Данъчно третиране по ЗДДС на стопанската дейност на юридическите лица с нестопанска цел
В чл. 3, ал. 1 от ЗДДС се съдържа дефиницията за данъчно задълженото лице по този закон. Такова е всяко лице, което извършва независима икономическа дейност без значение от целите и резултатите от нея.


Съгласно чл. 113, ал. 1 от ЗДДС всяко данъчно задължено лице – доставчик, или писмено упълномощено от него лице следва да издава фактура за извършената от него доставка на стока или услуга, както и при получаване на авансово плащане преди доставката..
Съгласно ЗДДС изискванията към счетоводните и данъчните документи са приложими за всички лица, които извършват независима икономическа дейност. В този смисъл изискванията са както за регистрираните по този закон лица, така и за нерегистрираните лица. В чл. 6, ал. 1, т. 1 от Закона за счетоводството е посочено, че първичният документ е носител на информация за отчитане на съответната стопанска операция. Фактурата е счетоводен документ, който е носител на информация за осъществена продажба на стока или реализирана услуга. В чл. 7, ал. 1 на ЗСч са посочени минималните реквизити, на които първичният счетоводен документ – фактурата, следва да е носител.
Според чл. 113, ал. 3, т. 1 от ЗДДС не е задължително издаване на фактури за доставка, по които получател е данъчно незадължено физическо лице. В случаите, когато издаването на фактурата не е задължително, тя се издава по желание на някоя от страните по доставката. Всяка от тях е длъжна да съдейства за издаването на фактура – чл. 113, ал. 6 от ЗДДС.


Изключително важна е т. 12 от чл. 114, ал. 1 на ЗДДС. Според нея, ако не се начислява данък, във фактурата се посочва основанието за неначиславянате му. При издаване на фактура от нерегистрирано по ЗДДС лице или от лице, регистрирано по ЗДДС на основание вътреобщностни придобивания (чл. 99 и чл. 100, ал. 2 от закона), основанието за неначисляване на данък е „чл. 113, ал. 6 от закона”. Това изискване е регламентирано в чл. 79, ал. 2, т. 2 от ППЗДДС.


От посоченото е видно, че юридическите лица с нестопанска цел, които не са регистрирано по ЗДДС лице, при документиране на доставки следва да издават фактури, отговарящи на изискванията на чл. 114, ал. 1 от закона.Тези фактури не следва да съдържат трайно вписаните реквизити по чл. 78, ал. 1 от ППЗДДС и начислен данък.

3. Регистрация на юридическите лица с нестопанска цел по ЗДДС
Основанията и редът за регистрация по ЗДДС – задължителна или по избор, се отнасят и за юридическите лица с нестопанска цел, които извършват и стопанска (търговска) дейност.


В чл. 96, ал. 1 от ЗДДС са посочени условията за задължителна регистрация за всички лица, извършващи независима икономическа дейност, в т.ч. и за юридическите лица с нестопанска цел. Според този член на закона всяко данъчно задължено лице с облагаем оборот 50 000 лв. или повече за период не по- дълъг от последните 12 последователни месеци преди текущия е длъжно в 14-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е реализирало този оборот, да подаде заявление за регистрация по ЗДДС. Ето защо всички данъчно задължени лица са длъжни след изтичане на всеки календарен месец да определят реализирания от тях облагаем оборот за предходните 12 месеца преди текущия, за да установят възлиза ли той на 50 000 лв. или повече, и извършат задължителна регистрация по ЗДДС.


В чл. 96, ал. 2 – 4 от ЗДДС са посочени доставките, извършени от лицето, които формират облагаемия му оборот за целите на регистрация по закона. Облагаемият оборот е сумата от данъчните основи на извършените от лицето облагаеми доставки, включително облагаемите с нулева доставка и доставките на финансови и застрахователни услуги, които са освободени доставки – чл. 96, ал. 2 от закона.
В облагаемия оборот се включват и авансовите плащания – цялостни или частични, по посочените доставки, но с изключение на авансовите плащания, получени преди възникване на данъчното събитие за вътреобщностни доставки по чл. 7 от закона – ал. 4 от чл. 96 на закона.
Следва да се има предвид, че за регистрацията по избор по смисъла на чл. 100 от ЗДДС юридическото лице с нестопанска цел трябва само да определи кога би могло да упражни правото си на избор на някое от посочените в този член основания.


Регистрираното по избор лице не извършва задължителна регистрация, когато реализира изискуемия се облагагаем оборот от 50 000 лв. и повече. Регистрацията по избор поражда идентични права и задължения по закона с тези при задължителната регистрация. Ето защо лице, регистрирано по избор, не следва да подава заявление за задължителна регистрация на базата на реализиран облагаем оборот.
Юридическото лице с нестопанска цел, регистрирано по ЗДДС, в издаваните от него фактури посочва размера на данъка на отделен ред съгласно изискванията на чл. 114, ал. 1, т. 13 от закона.


На основание чл. 119, ал. 1 от закона за доставките, за които издаването на фактура не е задължително, доставчикът, регистрирано по ЗДДС лице, съставя отчет за извършените продажби. В него се отразява обобщена информация за тези доставки през съответен данъчен период.

Може да оформите командировъчни
Ползвам ел.подпис но за да подпиша и подам от там справката първо трябва да я създам
Предприятията, изплатили доходи на повече от 10 физически лица, представят справките си само на електронен носител във формат и по ред, одобрен от изпълнителния директор на НАП.                              
Точно този формат не намирам на сайта на НАП                              
Това и аз го намерих но ми е нужен формат за подаване на ел. носител за над 10 лица
И аз не откривам формат за изплатени доходи на повече от 10 физически лица на сайта на НАП.
Финансиранията за текущата дейност / за краткотрайни активи / се отразява като приход съобразно размера на направените раходи.
Приходите от финансиранията за текуща дейност се отчитат чрез сметка  7072 Приходи за финансирания за текущата дейност.
Първоначално процесът се отчита чрез сметка 753 Финансиране на текущата дейност. Само частта от това финансиране, което е признато като приход се записва по дебита на гр.75 и по Кт на 707. / Дт 75 Кт 707 /.Финансиранията за текущата дейност / за краткотрайни активи / се отразява като приход съобразно размера на направените раходи.

Вижте първо какво е записано в устава ви:
участниците членуват ли  в ЮЛНЦ?
каква точно е нестопанската цел?
дейността на танцовата група нестопанска или стопанска е ?
Ако е стопанска то се отчета по общия ред на ЗКПО т.е плащане в брой = касов бон
Иначе има вариант таксите да се събират с/у билети с номинал, закупени от НАП, специфичното при тях е че се води ежедневен дневник на продажбите
Най-добре си сключете договор със счетоводител
Успех
От приети 50-60 деца в една яслена група, средната дневна численост е 18-20 Останалите са болни. 2-3 дни на ясла, седмица - две у дома. А първите 2 месеца от постъпването на малчо в яслата? Дечко, я посещава до 12 ч. на обяд. Работодател на такава мама, как ли приема подобна ситуация? А и как се гледа хлапе с 240 лв на месец?
Иначе, подкрепям, неправомерно взетите средства да се върнат. Защо мамите-нарушители да бъдат помилвани, а тези спазили закона прецакани?
Не че подобна ситуация ще е прецедент, не. Всички сме свитетели,  как изрядните фирми се преригистрираха ТР почти веднага и чинно си цакаха всяка година по 35-50 лв. за побликуване на ГФО, а чакащите последния срок минаха метър с еднократно заплащане на тази сума ....... и т.н. Та какво излиза в крайна сметка в страната на чудесата се насърчава тарикътлъка, а лудите минали през "вратата в полето" биват санкционирани.
Приложение № 4
към чл. 2, ал. 2

Указания за попълване на Декларация обр. № 6
"Данни за дължими вноски и данък по чл. 38 ЗОДФЛ"

Декларация обр. № 6 "Данни за дължими вноски и данък по чл. 38 ЗОДФЛ" се подава от осигурителите, работодателите, клонове и поделения и съдържа данни за дължимите осигурителни вноски за фондовете на държавното обществено осигуряване, Учителски пенсионен фонд, допълнителното задължително пенсионно осигуряване, здравното осигуряване, фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" за всички осигурени от тях лица и за данъка по чл. 38 ЗОДФЛ за лицата, наети по трудови и приравнени на тях правоотношения. Декларацията се подава в компетентната ТД на НАП след последното плащане на трудови възнаграждения или части от тях, но не по-късно от последния работен ден на календарния месец, през който са били дължими осигурителните вноски, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" и данъкът по чл.38 от ЗОДФЛ. При попълване на данните се включва сумата на дължимите и/или внесени осигурителни вноски върху изплатените възнаграждения за работа без трудови правоотношения към момента на подаване на декларацията. В декларацията не се включват сумите, изплатени за дължими осигурителни вноски върху възнаграждения, отнасящи се за период преди 1 януари 2005 г.
Декларация обр. № 6 се подава и от самоосигуряващите се лица – еднократно до 15 април за дължимите осигурителни вноски за фондовете на държавното обществено осигуряване, универсален пенсионен фонд и здравно осигуряване за предходната календарна година.



Прекратява се ТД и до 7 дни след настъпване  на остоятелството (полагане на личен труд) СОЛ подава в НАП ОКд-5 (виж файла)
Издаване и заверяване на осигурителни книжки на СОЛ
Ако на изпълнителите се начисляват осигуровки, трябва и Д-1 за месеците през който лицата са осигурени.
Здравейте, за кои дейности се приспадат съответно 25%, 40" и 60% нормативно признати  разходи.


Чл. 29. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишен текст на чл. 29 - ДВ, бр. 31 от 2011 г., в сила от 01.01.2011 г.) Облагаемият доход от стопанска дейност на физическите лица, които не са търговци по смисъла на Търговския закон, се определя, като придобитият доход се намалява с разходи за дейността, както следва:

1. (нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) с 60 на сто за доходи от дейността на физическите лица, регистрирани като тютюнопроизводители и земеделски производители, за производство на непреработени продукти от селско стопанство, с изключение на доходите от производство на декоративна растителност;

2. (предишна т. 1 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) с 40 на сто за:

а) (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) доходи от дейността на физическите лица за производство на преработени или непреработени продукти от селско стопанство (включително от продажба на произведена декоративна растителност), от горско стопанство (включително от събиране на диворастящи билки, гъби и плодове), от ловно стопанство и от рибно стопанство;

б) авторски и лицензионни възнаграждения, включително за доходи от продажба на изобретения, произведения на науката, културата и изкуството от техните автори, както и за възнаграждения за изпълнения на артисти-изпълнители;

в) доходи от упражняване на занаят, които не се облагат с патентен данък по реда на Закона за местните данъци и такси;

3. (предишна т. 2 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) с 25 на сто за доходи от упражняване на свободна професия или възнаграждения по извънтрудови правоотношения.

(2) (Нова - ДВ, бр. 31 от 2011 г., в сила от 01.01.2011 г.) В облагаемия доход по ал. 1 не се включват доходи, които са участвали при формиране на облагаем доход по реда на чл. 26 за предходни данъчни години.
   
Чл. 31. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Облагаемият доход от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на движимо или недвижимо имущество се определя, като придобитият доход се намалява с 10 на сто разходи.

Длъжен ли е възможителят да удържи всички осигуровки, в т. ч. и на изпълнителя - или това зависи от договора.


Виж тук

http://ezines.zakonnik.net/2009/buletin/br_026/st_001.html

При деклариране на тези приходи какъв документ се представя с годишната данъчна декларация.


когато лицето не е СОЛ

http://осигуровки2011.com/wp-content/uploads/2011/01/Smetka2011.doc

към ГДД в попълнената част се представя и сл. бележка по горния образец

Народното събрание прие и работниците да бъдат глобявани, ако нямат трудов договор, предаде БГНЕС.

Реално, обаче, едва 87 депутати от общо 108 гласували подкрепиха тази законодателна инициатива на Министерски съвет на второ четене. Новият член в Кодекса на труда гласи: "Който предоставя работната си сила без сключен трудов договор, се наказва с глоба в трикратен размер на личните осигурителни вноски за задължително социално и здравно осигуряване, определени върху минималния осигурителен доход за изпълняваната работа в зависимост от съответната икономическа дейност и професия".

Тези промени в Кодекса на труда предизвикаха бурни дебати между депутатите от управляващото мнозинство и опозицията.

Народните представители от опозицията активно защитиха всички хора, които са принудени от икономическата ситуация в страната да работят без договор, но от ГЕРБ ги обвиниха, че подкрепят за неспазване на трудовото законодателство. Според Хасан Адемов от ДПС не може осигурителната вноска да се използва за покриване на административно - наказателна санкция, тъй като тя по дефиниция покрива осигурителен риск. Депутатът от Коалиция за България Мая Манолова обвини управляващите, че защитават бизнеса и искат да ощетят работниците. Тя попита дали хората, които в момента са безработни и оцеляват с обезщетения, могат да предявяват претенции пред един работодател. "Колко социално безчувствени трябва да сме всички, които седим в пленарната зала, за да дебатираме изобщо трябва ли човек, който живее с 30 лева, да бъде наказван от държавата, за това че е приел някаква работа за още някакви пари?", попита Манолова. За мен и моята партия е неприемливо да наказваме хората, които са на ръба на своето оцеляване с глоби за това, че са приели някаква работа, с която да нахранят децата си, които гладуват, добави тя.

Социалният министър Тотю Младенов я обвини, че отправя много опасни сигнали към обществото. "Вие им казвате: "Работете без трудови договори, вие ще бъдете извън цялата социално - защитна мрежа и няма да имате права, ако стане трудова злополука или развиете професионално заболяване, няма да имате права за получаване на обезщетения за безработица, майчинство, пенсия". Ние не искаме да наказваме работниците, а искаме да им помогнем да осъзнаят, че трябва да бъдат в цялостната социално-защитна мрежа и техните права да бъдат защитени", обърна се той към Манолова.

Зам. председателят на Народното събрание Анастас Анастасов се пошегува, че ако се отменят трудовите договори, няма да има проблем изобщо. Депутатът от ГЕРБ Красимир Велчев коментира, че един работник, когато е необходим, диктува условията на работодателя си. Неговата колежка от най-голямата парламентарна група Вяра Петрова отбеляза, че именно хората, които получават обезщетение за безработица, ако си намерят работа предпочитат да работят без договор, за да може да продължат да получават и обезщетението. Тя изтъкна, че и към момента според Кодекса на труда работниците и служителите носят административно-наказателна отговорност при нарушаване на нормативните изисквания за безопасни условия на труд.

"Ал Джазира": Жени ли управляват България?

Под заглавие "Жени ли управляват България?" "Ал Джазира" публикува на сайта си статия на Юлиян Попов - журналист, консултант, директор на британската благотворителна организация "Приятели на България" и председател на борда на директорите на Българското училище за политика.

Жените стават все по-силни в България. Днес около 1/3 от собствениците и висшите мениджъри в България са жени, се посочва в публикацията.

Цитира се министъра на икономиката, според който жени под 30-годишна възраст са заели около половината от тези постове.

За последните 5 години сред най-популярните политици се наредиха две дами, които всъщност са и двамата еврокомисари на България от влизането на страната в ЕС.

Жени заемат едни от най-трудните постове в България - министър на регионалното развитие, който е отговорен за правителствения приоритет за изграждане на пътната инфраструктура, кмет на столицата София, министър на правосъдието, провеждащ реформите в съдебната система, която често е обект на остри критики от ЕС, както и председател на парламента.

Един ден жена може да стане министър на отбраната, но засега жена заема поста зам.-министър на отбраната.

Българските жени доминират във високопоставените позиции и извън политиката. Например националната телевизия, националното радио, водещите частни телевизионни канали, както и петте най-продавани вестници са управлявани от дами.

Освен това най-много жени ръководят ПР и маркетинговите компании в страната.

На най-успешния международен пост, заеман от българин - генерален директор на ЮНЕСКО, е жена. Ръководител на националната асоциация на банкерите е жена, някои от водещите български банкери са жени и една от тях смело обяви във време на криза, че ще направи своята банка първата зелена банка в страната.

Истина е, че жените заемат само 23% от българския парламент - по-висок процент от Великобритания, но те ръководят 40% от комисиите в Народното събрание.

Ако фактурата се издаде на Компанията се начислява ДДС
Ако се издаде на Спонсора не се начислява на основание чл 21, ал 5, т.1 и 2 г (съгл чл 114, ал 4) и чл 86, ал 3 от ЗДДС


Яко се оплетох, казусът е следния:
I. Сключен договор между:
1. Изследовател (ФЛ самоосигуряващо се лице с регистр. по ЗДДС ЕТ);
2. Компания (посредник - ръководи и контролира изследването);
3. Спонсор (фармацевтична компания от страна извън ЕС).

В резюме:
Всички плащания по договора се извършват от Компанията, като в договора е записано че това са транзитни плащания направени от спонсора.
Изследователят определя възнаграждението на членовете на изследователския екип.
Изследователят се задължава да заплати всички съответни данъци в резултат на предоставените по договора услуги.

Проучването е приключило. Възнагражденито е преведено по сметка на ФЛ.
През ЕТ-то са платени по договори възнагражденията на изсл. екип, направени са удръжки за ДОД и осигуровки и са преведени по сметки на НАП.

Какво следва от тук на сетне?
Да се издаде фактура от Изследователя (EТ), обаче към кого към Компанията или към Спонсора?
А ДДС-то? На изследователя не му се плаща ама хич.......