Закриват единната сметка в петък
26 Февруари 2014

Единната сметка за плащане на данъци и осигурителни вноски ще функционира до петък, 28 февруари, съобщават от НАП. Днес Народното събрание одобри на второ четене измененията в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК). Промяната в начина на плащане на данъци и осигурителни вноски е продиктувана от решението на Конституционния съд, с което текстове на ДОПК, регламентиращи т. нар. единна сметка, бяха обявени за противоречащи на Конституцията.

Плащанията по т. нар. единна сметка ще бъдат обработвани най-късно на 28 февруари, петък, уточняват от НАП. Препоръчително е последните преводи по старата сметка да се извършат не по-късно от 11,00 ч. на тази дата. В края на работния ден на 28.02.2014 г. досегашните банкови сметки на НАП ще бъдат закрити. От 4.03.2014 г. плащанията ще се извършват по 4 нови сметки – за данъци, за социално-осигурителните вноски, за здравните вноски и за вноските за допълнително задължително пенсионно осигуряване.

Информация за новите банкови сметки по териториални структури ще бъде достъпна след 1 март 2014 г. в рубриката „Плащане“, в банковите офиси и на гишета за обслужване на клиенти на НАП.

НАП ще изпрати близо 300 000 персонални електронни писма до всички данъкоплатци, чиито електронни адреси са достъпни в регистрите на Агенцията до края на седмицата.

Аз съчиних тези и от ДАНС ги одобриха, скоро след подаването им.
 За сетен път изрядните са прецакани. За това трябва да се чака винаги последния срок, или да се забравя, два ГФО - една такса.
Не намирам кода на командировъчните, моля подскажете, че вече нищо невиждам :cray:
В чл. 222, ал. 1 от КТ е предвидено, че при уволнение поради закриване на предприятието или на част от него, съкращаване в щата, намаляване обема на работа и спиране на работата за повече от 15 работни дни работникът или служителят има право на обезщетение от работодателя. Обезщетението е в размер на брутното му трудово възнаграждение за времето, през което е останал без работа, но за не повече от 1 месец. С акт на Министерския съвет, с колективен трудов договор или с трудовия договор може да се предвижда обезщетение за по-дълъг срок. Ако в този срок работникът или служителят е постъпил на работа с по-ниско трудово възнаграждение, той има право на разликата за същия срок.
Работникът или служителят е освободен на 01.01.14 и представя пред бившия работодател болничен лист до 14.01.2014г. БЛ е обработен и предаден в НОИ, на 10.02.14 представя трудовата си книжка и декларация че е бил без работа в периода 01.01.2014 - 01.02.2014.
Работобателят следва да изплати дължимото обезщетение по чл. 222 (1)КТ да го нанесе в УП и трудовата книжка на работника или служителя, а от НОИ да не изплатят БЛ а ако вече е изплатен да си възтановят изплатеното от лицето или бъркам? Моля, за коментар по казуса!
За гласови и др. услуги

Д-т Р-ди за външни услуги
Д-т ДДС върху покупките
К-т Парични средства

За направеното дарение

Д-т Други разходи
аналитично Р-ди за дарения
К-т Парични средства

И тъй като не разполагам с Договор за дарение или Свидетелство за дарение със същия смисъл,  не знам за какво е дарението и дали се признава за данъчни цели или не съгл. чл. 31 ЗКПО, преобразувам финансовия резултат.
Лицето е пенсионер / по-болест/и за полагане на личен труд в ЕООД, дължи ЗОВ върху мин. 420 лв.
Не трябва да подавате ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ за доходите на починало лице.
Аргументи­те за това се извличат от разпоредбите на данъчния закон и по-конкретно от:

   - чл. 3 на ЗДДФЛ, според който отго­ворността за данъка върху доходите на физическите лица е лична;

   - чл. 50, ал. 1, т. 1 и т. 2 от ЗДДФЛ, където е регламентирано задължението за подаване на данъчната декларация. Според тези разпоредби годишна данъчна деклара­ция за облагаемия си доход подават данъч­но задължените по този закон лица.

   Въпреки това според някои експертни становища лицата, наследили починалия, имат задължението да поемат и евентуалните му задължения във връзка с декларира­нето. Като аргумент за това се сочи чл. 30, ал. 1 от ЗМДТ, съгласно който: „Наследстве­ното имущество включва притежаваните от наследодателя движими и недвижими вещи и права върху такива вещи, както и другите му имуществени права, вземания и задължения към момента на откриване на наслед­ството, освен ако в закон е предвидено дру­го.“ Според нас обаче това се отнася до взе­мания и задължения на починалия, свърза­ни с преки данъци по ЗМДТ, както и за не­гови вземания и задължения по сключени договори по ЗЗД. В самия ЗДДФЛ обаче ня­ма разпоредба, която да вменява на наслед­ниците на починалия или на други, свърза­ни с него лица, да подават годишна данъчна декларация за облагаемия му доход, придо­бит преди неговата кончина.

Осчетоводяването в конкретна счетоводна сметка е в зависимост от счетоводната политика и индивидуалния сметкоплан на фирмата.
Дебитира сметка Разходи за възнаграждения (аналитичност неизползвани платени отпуски) срещу кредитиране за сметка задължения за възнаграждения (аналитичност неизползвани платени отпуски).
Същата е и логиката за осигуровките - Дт Разход/ Кт Задължение. Задължението за възнаграждение за неизползвания платен отпуск (базата за изчисляване е полученото среднодневно брутно трудово възнаграждение за последния календарен месец, предхождащ ползуването на отпуска, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни) и дължимите осигуровки за с-ка на работодател (ползвайки процентите приложими за годината, в която ще се ползва отпуска).

През годината се отразява и промяната на салдото на провизията от миналата година (пасивната сметка за задължение). Ако е имало реално използване на провизирани отпуски от предишни периоди, то с тази сума се дебитира провизията (срещу кредитиране на текущото задължение за възнаграждение и осигуровки). При начисляване на нововъзникналата провизия за текуща година се дебитира разходната сметка за провизия срещу кредита на пасивната сметка за провизия.
С начислените провизии (възнаграждение + осигуровки) се преобразува данъчния резултат в посока увеличени в годината на начисление, а ползваната част от провизираните отпуски се посочва в намаление на ФР в годината на ползване.
Тези преобразувания представляват временна данъчна разлика, за която може да се начисли и отсрочен данъчен актив.
Документалната обоснованост на разходите е изискване на Закона за счетоводството, което е еднакво важно както за стопанската, така и за нестопанската дейност на юридическите организации с нестопанска цел. За стопанската дейност то е свързано с разпоредбите на данъчния закон (ЗКПО), а за нестопанската е въпрос на вътрешния контрол на организацията - въпрос на доверие на членския състав на сдружението, респ. на общественото доверие при фондациите.


Моята лична ГДД я подадох със старите Сл. бележки на 02.01. без проблем, не съм карала наемателите да ми преиздават бележки. На наемодателите също не смятам да им преиздавам бележките, за всеки платен наем са си получили и документа. По време на годишно приключване няма време за безмислен труд.
Всяко ЮЛНЦ, независимо дали е в частна или обществена полза следва да подава в НСИ годишен отчет за дейността по образец в срок до 31 март на годината следваща годината, за която се отнася. ЮЛНЦ, които не са извършвали стопанска дейност, а само нестопанска през 2013 г. представят годишния си отчет само в териториалното статистическо бюро. ЮЛНЦ за осъществяване на общественополезна дейност са длъжни да представят до 31 май на всяка година информация за дейността си през предходната година пред Централния регистър при Министерство на правосъдието. По отношение на данъчното им облагане ЮЛНЦ са длъжни да подават в НАП в срок до 31 март на годината, следваща годината, за която се отнася, Годишна данъчна декларация (ГДД) за облагане с корпоративен данък по образец 1010. Когато ЮЛНЦ по принцип осъществяват стопанска дейност, но в съответната година не са осъществявали такава, те попълват отделен формуляр - образец 1010а. В него декларират, че за предишната година не са имали дейност и не са отчели приходи или разходи съгласно счетоводното законодателство. Към тази декларация не се прилага годишен отчет за дейността.
Само при мен ли липсва ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2013г.? Приключих няколко фирми всичко друго подадох а ГДД не, явно понеделнишки ще си губя времето да подавам на хартия в НАПовете. Как все ги сварва неподготвена новата година?
Вие в какви отношения сте с тази фирма? Облигационни, Трудово-правни? Според мен е редно да си погледнете договора и клаузите в него ако фирмата възложител ги нарушава, прекратете договора а документите им върнете с  приемо-предавателен протокол, след заплащане на извършените до момента на прекратяване от вас услуги.
По повод на новата бележка, днес получих устно указание от НАП,
че удържания в 4-то тримесечие данък да се включи в общата сума на данъка в бележката,
но да не се включва в т.ч. никаде надолу по тримесечия !!!

Всичко е заради факта, че все пак в декларацията по чл.50 този данък отнякъде трябва да се вземе и да се декларира.

Според мен можеха да измислят тази бележка и по коректно, но вече е факт.


Така ще имате разминаване в декларираните данни по декл. по чл.55, сл. бележки по чл. 45, ал. 4 и справката по чл. 73.

По въпроса с единната сметка и "общия "кюп"" имам големи резерви. Затова редовно сама си предизвиквам проверки, че да помогна на НАП и банките да си отстранят допуснатите грешки.

andrey_asenov
Като за начало попълнете и подайте в НАП Искане за възтановяване или прихващане.
www.nap.bg/document?id=980
Нещо ми е голама каша,  нова сл. бележка по чл. 45, ал.4 от ЗДДФЛ, цяла година сме издавали СИС и сл. бележки към нея и сега ново 20 от НАП, аман!
Не ми е ясно за 2013г ще се издавали или от 2014 ще замести досегашния вариант на СИС и сл. бележки.
Вариант за удържан неправилно през четвърто тримесечие данък е да не се подава декл. по чл.55 на лицата да им се издаде новата сл. бележка и през първото тримесечие да им се изплаща наем без удръжки и без да се внася в бюджета но да се подаде декл. по чл. 55. Друго за което се сещам на прима виста е да се доплати на лицата неправомерно удържаната сума от НАП да се поиска възтановяване на внесения данък. Вариант три наемодателите декларират доход със СИС и сл.бележки а вие си подавате Декл. по чл 55 за четвърто тримесечие на 2013г.
105 х 4,8% лицето е на непълно работно време по допълнителен ТД
Гилдията на счетоводителите далеч не е ниско образована и неопитна, та видители да се налага спешно да бъде препитвана и срещу заплащане да бъде пращана на курсове и вкарвана в регистри. Имам и ценз и опит, но продължавам да трупам и от двете защото си обичам професията, държа на името си, и желая клиенти, конкуренти, персонал и т.н. да го свързват с лоялност, знания, опит и добре свършена счетоводна работа. Когато е трябвало и пред когото е трябвало съм държала изпити:
1.   Теория на счетоводството;
2.   Финансово счетоводство част I;
3.   Финансово счетоводство част II;
4.   Стандартизация на счетоводството;
5.   Счетоводство на малки и средни предприятя;
6.   Счетоводство на застрахователни и осигурителни организации;
7.   Банково и бюджетно счетоводство;
8.   Данъчен и осигурителен контрол;
9.   Управленско счетоводство;
10.   Счетоводен анализ;
11.   Финансов контрол и одиторски стандарти;
12.   Финансови отчети – изготвяне и анализ;
13.   Съдебно – счетоводни експертизи;
14.   Счетоводен мениджмънт на риска;
15.   Софтуерни продукти във финансово-счетоводната система.
16.   Основи на правото;
17.   Търговско право;
18.   Данъчно и осигурително право.
И още много икономически дисциплини + защита на курсови и дипломни работи.
Да, няма практикуващи лекари или юристи "след завършен 3 месечен курс", мисля че и времето на счетоводители с подобен ценз безвъзвратно отмина.  Издържали успешно държавен изпит в съответния ВУЗ, лекари, юристи и т.н. не вземат "БЕЗПЛАТЕН лиценз, който обаче се дава след доста строг изпит". Тези специалисти имат нужната квалификация и могат да започнат да практикуват от най-ниското стъпало, при желание, труд, знания и умения могат да градят кариера, да трупат опит, да повишават квалификацията си.
Лично аз нямам самочувстие на всичко можещ и знаещ счетоводител, но когато в ежедневната си работа се сблъскам за първи път с даден казус, изчитам всички нормативни актове и всевъзможна литература по въпроса, консултирам се с колеги, и търся контакт и мнение от счетоводители работещи точно с подобен казус. Това за мен е изпит, след чието успешното полагане се чувствам удовлетворена от свършената работа. Не са ми нужни нито регистри нито препитвания, не ми пречи " евтиното счети със или без 3 месечен курс" то не може да ми е конкурент. Към колегите споделили опит и знания, изпитвам Благодарност, признателност и възхита и се надявам един ден да им отвърна със същото. Унизително е с изпити и регистри да се принизява счетоводния труд. Да си счетоводител е професия не по малко достойна за уважение от която и да е друга. Принизяването на образованието и професионалния опит на счетоводителя е меко казано унизително.
" Пазарът е най-добрия регулатор "

Най - общо казано, когато "Фирма" търси счетоводител. Провежда подбор на кандидатите. Отсява такива без ценз и опит. Дава предимство на завършилите един ВУЗ пред друг, на опит в дадената икономическа дейност и т.н. От многото кандидати кани на интервю едва десетина и продължава да отсява, докато се спре на един. С това обаче нещата не приключват, те започват. Счетоводителят се доказва всеки ден, не е ли на нужното ниво бива сменен.