Ми нормалния-чл.67 май беше-пълен работен ден,безсрочен договор...
А как е назначена?

Отпуската и се полага, но при услуга и да я плащате.
Назначена е като служител във фирмата.Изплащането на отпуската ще е с кавички!Тя ще си плати данъка.Но това ли е най-добрия вариант и за двете страни?Гледаме все пак и за нея да е добре-като ще е услуга-да е !
Здравейте!Трябва да оправя един проблем.Назначихме майка,съкратена в друга фирма,за да може да взима обезщетението до 2 години -сама си плаща здравните.Вид услуга правим-мисля,че това е редовна практика,стига да намериш такава фирма.Сега,детето навършва 2 години и се подават документи за детска ясла.Какви са най-благоприятните варианти и за двете страни.Фирмата няма необходимост от майката.Проблема,разбира се е натрупаната отпуска за 2 години,която й се полага.
1.Ако започне работа и излезе отпуска,се дължат и осигуровки и ДДФЛ,което не е вариант.
2.Ако си продължи отпуската и излезе в неплатен до 3 години,натрупаната отпуска става още повече....При това положение-може ли детето да бъде настанено в детско заведение,а тя да се води в неплатена отпуска?Нали НОИ вече не й плаща-има ли проблем?
3.Ако напусне по взаимно съгласие-изплащаме отпуската и плащаме само ДДФЛ върху нея.
Тогава майката може да се регистрира на борсата или не?Има ли обезщетение от борсата или не?
Моля,дайте идея.
Здравейте!Предстои назначаване на човек във фирмата на трудов договор.Какво трябва да изискам от него и от управителя,като документи,като се има предвид,че човека не е с български паспорт,не е от ЕС.Предполагам,че ще има временно пребиваване и личен номер.Това достатъчно ли е или има и други неща?
Да,да-мерси.Не само ги виждам,но съм подала и заявление и сега ще видим дали ще стане врътката или пак ще се обясняваме с Нападжиите.Това ми е първото ддс,което прихващам,другите прихващания бяха от ДДФЛ.Но и там чакам резултата!
Имаме суми за приспадане от единната сметка.Искам да си ги приспадна от ддс за внасяне този месец.Въпросът ми е малко тъп,ама да питам.В Спраката декларация трябва ли да отметна в клетка 71-внесен ефективно или да я оставя празна?!
Благодаря!Справих се успешно!
Здравейте!Ако някой го прави,моля да ми каже как става?Имам предвид,създаване на Д1 и Д 6 на друга програма и преди подаване в НАП,да се проверят файловенте на НАПовските програми.Също и за ддс.Въобще-възможна ли е такава проверка?
Сърдечно благодаря!
Здравейте!Уж ми се изясни,ама май не е...Оказва се,че етажната собственост няма да ми издава фактура,а само ще си подписваме РКО.Наема ще се превежда по банка и сметката е на името на един от управителния съвет или домсъвет,както и да е.Сега-след като превеждаме сума на ФЛ,независимо,че става дума за етажна собственост-нещата пак такива ли остават?!Декларация 55 на тримесечие,10% данък-окончателен,а СИС,справка чл.73 за годината?Все пак сметката е на ФЛ,това ме обърква-моля за съвет!
Разучих горните обяснения.Значи от договорената сума,внасяме 10% данък и плащаме останалото.Тримесечно подаваме деклрацаия 55.За четвърто тримесечие-подаваме ли?
Здравейте!Ще сключваме договор за наем с етажна собственост и те ще издават фактура за него.Още не съм я видяла,но сигурно е без ддс и е разход за фирмата.Какво става с данъка?Ние ли го внасяме,върху цялата сума на данъка ли се изчислява и подаваме ли Декларация 55?Ако се договори сума ,примерно 100 лв,месечно,данъка върху нея ли се изчислява ?Без НПР?
Изключително съм ви благодарна за бързите отговори и на този форум,че го има!Оказа се,че "не сме се разбрали"!То като се отметнело в програмата "пенсионер" и така излизало.Ама човека не е пенсионер и това другата страна добре го знае.Много се дразня,когато ме "проверяват" през други счетоводители и трябва да се доказвам-какъвто е случая в момента.Излязох права,но е обидно.Не е и за първи път....Ама какво да се прави!Още веднъж ви благодаря сърдечно,защото когато бързаш или си бесен,трудно включваш -поне аз! :give_rose:
Благодаря!Започвам спора!
Здравни осигуровки ще си внесе лицето само, като за безработен -16,80 лв. на месец. Възложителят няма отношение към тях, не му удържа никакви осигуровки по гражданския договор, само данък.

Абсолютно съм убедена ,че е  така!Но дайте нещо-чл.ал....за да мога да ги оборя-спора е велиК!
р.р. при изплатени 330 лв., колко ще е брутното? Ще е над 340 лв!

Сумата общо е 330 лв.Трябвало да внеса САМО здравни!Написано ми е като примерче.
Няма осигуровки, независимо на колко пъти се плаща.

Да,няма осигуровки и аз това казвам,но това ми е написано,за да се направи!Моля ,дайте ми аргументи,за да мога да ги убедя.
За осигуровките по граждански договор е важно това дали лицето работи по трудов договор и осигурено ли е на друго основание.

Не,не-поправих се.