Обаче, ако ги включите с нула пак сте в нарушение, защото не сте отразили вярно стойността им...
Хм, за това не се бях сетил ...
 Аз няма да ги включа в дневника.
И аз нямам желание, но как да отговоря на въпроса защо издадените фактури /официален счетоводен документ/ не са намерили отражение в дневника на продажбите ?
@Brinne
Затова смятам да ги осчетоводя с нулеви стойности във всички операции /Дт, Кт/, като с това целя:
1. Номерацията в дневниците да си е последователна
2. Нулевите стойности да не оказват влияние върху крайния разчет
... или греша ?
Съгласен съм, че намаляването/премахването на ДДС на някои стоки не постига желания социален ефект, но техническата реализация на тия тъпотии рефлектира пряко върху нашата работа, вкл. и актуализиране на софтуер, което си е разход. И да, права сте - смятам /но не съм напълно убеден/, че ф-рите следва да бъдат осчетоводявани, най-малкото заради последователността на номерата в дневниците. Затова моля за мнение. ;-)
Въпросният отчет е нов документ, изискван специално от НАП с тази цел - да вади информация за продаденото гориво на ФЛ, цени, отстъпки ... и в края са и обобщените данни. Подробности - тук -> https://nra.bg/wps/portal/nra/kontrol/targoviya%20s%20goriva/Polzvane-na-otstupka-pri-zarejdne-na-gorivo-prez-2022/polzvane-na-otstupka-pri-zarejdne-na-gorivo-prez-2022
Привет.
Заради компенсацията от държавата бензиностанциите вече задължително издават фактура на ФЛ. В края на месеца се генерира протокол за тези фактури с всичките му реквизити. До тук - добре. Въпрос - при наличие на протокол и неговото последващо осчетоводяване /с обобщени данни за количества и цени на горивата и отстъпките/ следва ли да се осчетоводяват и фактурите, издавани на ФЛ ? Ако да - как ? Ние сме се ориентирали към осчетоводяване както при фактурите, издавани на ЮЛ, но с нулеви стойности. А дали е провилно ?
@Prolet22
С кой браузър достъпвате страницата на НАП ? Лично за мен най-добре е чрез Google Chrome. Ако искате и през Edge. Сложете тук линка, с който имате проблем.
Предполагам, че след като решите проблем 1 и вече можете да влизате в новия сайт на НАП ще решите и проблем 2. Ако подавате с ПИК - вече автоматично излизат новите номера за избор.
Да, премахни и отново включи подписа. Често се случва.
Най-вероятно това ще реши проблема.
bigdarkman, разсъждавате в грешна посока. За тази работа си наемете специалист - счетоводител, а трудовото досие и другите документи са задължителни и изключително важни.
И аз като bobo само подхвърлям ...
Свързах се с НАП с въпрос за новата функционалност "Е-Автентикация". Оказа се някаква куха орязана опция като възможност за ползване на услугите на НАП, без да имаш ел. подпис или ПИК !!! Ако имаш едн от двете - не обръщаш внимание на Е-Авт...Споделих и разочарованието си от липсата на промени. Служителката каза, че няма проблем да се пише на НАП с предложения. Аз преди няколко месеца писах - ще пиша и сега. Лошото е, че нашата гилдия си нямаме обща сила и всеки си се спасява поединично. Ако пратим писмо от името на няколкостотин човека - друго ще е ... А стария сайт ще го затварят след 2 месеца.
Извод след първоначален преглед - променена е само визията на сайта. Откъм функционалност - никакви промени. Отново се ползва Java, компонент за подписване, отново при подаване на Д1 и Д6 за всяка една декларация се избира ел. подпис и се вписва ПИН, отново ръчно се вписва и броя на подаваните записи. Срамота !
Заключение - някой взе едни големи пари да пребоядиса фасадата.
На 17.03.2021 г. изпратих писмо с предложения.
На 30.03.2021 г. получих отговор - ЦЪК
Може би, ако се подходи малко по-сериозно и се изпрати официално предлажение от името на гилдията ... Знам ли ... Може и да успеем. Идеята е да се предложат наистина смислени неща.
Лично за мен визията не е от значение. Важна е функционалността. Взимам за пример новата страница на Търговския регистър. И възможността след регистрация да влизаш с регистрирания електронен подпис и всичко, което правиш от там нататък, да се води подадено и подписано от този подпис, без да е нужно изрично допълнително подписване. Всъщност така си беше и на сайта на НАП преди години. Освен това не виждам логиката когато се подават Д1 и Д6 изрично да се вписват броя на записите в тях. Сигурен съм, че това може да се избегне.
За такива предложения говоря.
Вие сте ;-)
Здравейте.
Доколкото си спомням от НАП анонсираха, че от средата на 2021 г. ще заработи нов техен сайт. Включително и за електронни услуги. Смятате ли, че е добра идея да проведем дискусия относно функционалността му и накрая да излезем с предложения, като искрено се надявам да им се обърне внимание ?
Лично разсъждение по темата:
Според мен в КТ трябва да пише, че за календарна година работник има право на 20 дни платена отпуска. И е длъжен да ги използва в рамките на годината, за която се полагат. Ако не го направи - губи дните и няма право на прехвърляне за следваща година. Щом не е подал молба ,значи е преценил, че няма нужда от отпуска. Точка.

По въпроса на @tina_milkova: Съгласно чл.173, ал.1 от КТ Платеният годишен отпуск се ползва от работника или служителя с писмено разрешение от работодателя. Т.е. редът е  - молба от работника, разрешение от работодателя. Ако през годината работникът не си подаде молба за ползване на ПГО работодателят би могъл да изпрати уведомление за неползвания отпуск, придружено с покана за неговото ползване /без упоменаване на дати за ползване от-до/. Ако и тогава, до края на календарната година, не получи молба от работника за ползване на ПГО, съгласно чл.173, ал.4 от КТ през следващата година има право да предостави /аз го разбирам да задължи работника да си ползва ПГО/ ПГО на работника. Според мен може, чрез заповед, да се уведоми работника, че през периода ..... - .... ще си ползва ПГО ... дни, отнасящи се за .... година. Ако това не се направи от работодателя, то две години след края на годината, за която се отнася, работникът губи тези дни за ПГО. В условията на непрекъснато производство нещата са по-особени. Работодателят може и да иска, но да не може да си позволи да пусне работници в ПГО. Тогава се ползват условията за разсрочване, доколкото е възможно. Горното е лично мнение.
Благодаря.
Допълнителни документи не съм прилагал. И от АВ нищо не казаха ... Явно трябва да изчакам да се обадят или пишат на обявения мейл.
Здравейте.
Регистрирано е ново дружество с изрично маркиране на желание за ДДС регистрация.
Имали ли сте такъв случай ? Как протича регистрацията ? Данните за новата фирма отиват в НАП и там регистрацията става служебно, или ... ?
Ние за една седмица не можем да съберем пет "подкрепям" ... После се чудим защо за адвокатите все има, а за нас - няма ...
За тези, които ще се зачудят какво "няма" -  няма признание от държавата. Като израз на това признание - Наредба за минималните възнаграждения в счетоводните предприятия /примерно/. Систематизиране на предстоящи поправки в данъчното законодателство и обявяването им няколко месеца преди влизането им в сила.
Ей такива елементарни неща няма ...
Със здраве, колеги.
Както добре знаете - "едно дете, което не реве - не го хранят". Нека си напишем къде ни боли, пък за останалото да се надяваме. Но писмото да е сериозно и аргоментирано.
Относно програмата - няма лошо, но при липса на информация, резултатът ще е същия.