Аз го осчетоводявам 4531/709 други приходи.
основание-
Данъчно третиране на приспаднат данъчен кредит за налични активи при регистрация или повторна регистрация по Закона за данък върху добавената стойност

Чл. 47. (1) (Доп. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) При определяне на данъчния финансов резултат счетоводният финансов резултат се увеличава със сумата на приспаднатия от данъчно задълженото лице данъчен кредит за наличните активи към датата на регистрацията или повторната регистрация по Закона за данък върху добавената стойност, когато не са отчетени счетоводни приходи по повод приспаднатия данъчен кредит.
(2) (Отм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.)
(3) (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Алинея 1 не се прилага, когато:
1. данъкът върху добавената стойност не е включен в историческата цена на актива, или
2. активът не е данъчен амортизируем актив и същият е отписан в годината на регистрацията или повторната регистрация по Закона за данък върху добавената стойност.
(4) (Нова - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Когато се отпише актив, който не е данъчен амортизируем актив и за който е приложена ал. 1 в предходна година, при определяне на данъчния финансов резултат за текущата година счетоводният финансов резултат се намалява със сумата на приспаднатия данъчен кредит за съответния актив, с която е увеличен счетоводният финансов резултат по реда на ал. 1.
Тук цял реферат се разработи на тази тема, прочетохте ли го?

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,8705.0.html
Договор за заем между свързани лица-едно мнение в прикачения файл
Опитвали са колеги да подават декларацията по чл.55 предварително, но системата не им я прие. Вероятно софтуера е нагласен съобразно изискването за подаване на тази декларация- "декларацията се подава в срок до края на МЕСЕЦА, следващ тримесечието на придобиване на дохода".
Ако елетронния подпис е издаден на фирмата и сте го регистрирали в електронните услуги на НАП, то като отворите страницата, най отдолу ще се появи и справка по чл.73.
Но това ще стане по-късно, много е рано още, днес са пуснали програмния продукт.
миналата година беше 09, тази година ще може да видите този код в програмния продукт, който вече НАП е публикувал,както писа по горе pmihaleva.
може с електронен подпис да се подаде справката по чл.73, вижте ръководството за инсталиране на продукта и работа с него
Да, ваше задължение да подадете справка по чл.73 до 30 април 2014 г.
Следва и да издадете сметка за изпатени суми за четвърто тримесечие на 2013 г без да удържате данък. На база служебните бележки , физическото лице ще декларара в ГДД по чл.50 прихода от наем и ще плати данъка за четвърто тримесечие на 2013 г.
Правилно сте подали за трите тримесечия на 2013 г декларация по чл.55
Това е  :thumbup:
Неправилно е пръвоначалното осчетоводяване на актива, би следвало да бъде
205 трансп ср-ва  30000
4531 за ДДС          6000
       159             36000
за осчетоводяване на лихвата, аз ползвам 625, а при вас това е 652
652/159            3000

За получената фактура, известие за дължима сума по главница 400 и фактурирана лихва 100

159/401      500 лв
621/652      100 лв
плащане
401/503      500 лв
jeni 1, благодаря за корекцията. Грешката е техническа. Да се чете 4531/4532-6000 лв. :yes3:
Нагледно за това, което ви казва ХХХХХ, може да видите в прикачения файл
Няма какво да заличавате тогава.
Защото ако е 36000,за същото количество жито, то ще натовари цената на брашното, Мелницата ще начисли ДДС върху полученото по скъпо жито плюс преработката му, при продажбата на брашното.
И да,  4531/4532 е за включване в двата дневника. Колеги ползват трансферни сметки при осчетоводяването на тази статия, въпрос на избор и счетоводни програми.
Все пак това е един пример, отразяващ влиянието на промяна на закона, когато има авансово плащане преди влизането му  в сила. Идеята не е за коментара на цената на кг жито.
Чл. 115. (1) При изменение на данъчната основа на доставка или при развалянето на доставка, за която е издадена фактура, доставчикът е длъжен да издаде известие към фактурата.
КИ се включва в дневника на продажбите със знак минус.
Определете имате ли промяна на данъчната основа от това, че получателят е платил ферибот, има ли договорености по въпроса.
На когото и да изкарате ел подпис, фирмите, които обслужвате и физическите лица ще трябва за ви упълномощават.
По добре преценете на кого ще  е от полза този ел подпис на ФЛ или на фирмата ви.
Аз ползвам на юридическото лице ел подпис, защото информацията, която подавам на повечето места я подавам като юридическо лице. Когато трябва да го ползвам като ФЛ се упълномощавам. Така , че е въпрос на индивидуална преценка.
Вероятно днес затова не работеха ел услуги за известно време, колеги се оплакаха, че не можеха да си пущат декларациите, много ли трудно беше да го направят в събота и неделя?
Относно новата справка, по прегледна е, може точно да се определи с внесена сума какво се покрива по всеки отделен фонд, но няма информация за надвнесените суми.
Справка за задълженията и плащанията- нова справка в ел услуги на НАП и там може да се филтрира по фондове или всички видове, поне аз сега  я виждам.
ІІ. При клиента/пак приемаме данните на питащия и примера с датите/
     м.ноември 2013 г- получена фактура за авансово плащане

            402          30000
            4531         6000           
                       401         36000
               плащането
            401/503             36000

м.януари 2014
  получава от доставчика протокол по чл.116 ал.4

402                 -30000
4531                -6000
            401    -36000


получава нова фактура   за 30000
съставя протокол по чл.117
(3) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) Протоколът се издава не по-късно от 15 дни от датата, на която данъкът е станал изискуем.
изменението:
 2. В чл. 117, ал. 2 се създават т. 9 и 10:
„9. идентификационен номер на доставчика за целите на ДДС, под който номер е осъществена доставката, когато доставчикът е регистриран за целите на ДДС в друга държава членка, и номер и дата на фактурата – когато такава е издадена до датата на издаване на протокола;
10. идентификационен номер по чл. 84 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс на доставчика на стоки по приложение № 2, част втора, и номер и дата на фактурата.“

 304/401       30000
4531/4532   30000

Какви са резултатите при получателя: /при чисти обороти, без другите сделки на ЗП/
1.   Ползвания данъчен кредит през ноемри 2013 го дължи с януарското 2014 г. ДДС.
2.   Има да получава от доставчика 6000 лв или компенсация в жито, съответно документирано.
Приемаме данните от питащия като пример за разработката
І. При доставчика на зърно
м.ноември 2013 издадена фактура за авансово плащане

411   36000
                                       412        30000
                                       4532        6000

                   плащането
                  503/411    36000
                                 

          м.януари 2014 г
                 издаден протокол чл.116 ал.4
 
411   -36000
                  412          -30000
                  4532          -6000
                 издадена фактура

411/701   30000


Какво се получава като резултат при доставчика
1.   Дължи на клиента 6000 лв, които следва да възстанови или както е записал питащия може да компенсира със допълнителни кг жито, въпрос на споразумение.
2.   В м ноември 2013 ако доставчикът е излезнал на ефективно внасяне на ДДС  и го е внесъл, неприятното е , че с януарското ДДС чак   да си възстанови тези средства, макар и по съкратената процедура.

Изменението на чл.92 ал.3

        1. В чл. 92 ал. 3 се изменя така:
„(3) Независимо от ал. 1 данъкът за възстановяване по чл. 88, ал. 3 се възстановява в 30-дневен срок от подаване на справка-декларацията, когато:
1. лицето е извършило за последните 12 месеца преди текущия месец облагаеми доставки с нулева ставка на обща стойност повече от 30 на сто от общата стойност на всички извършени от него облагаеми доставки, включително доставките с нулева ставка; на доставки с нулева ставка се приравняват и доставките на следните услуги с място на изпълнение на територията на друга държава членка, по които получател е лице, регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка: транспорт на стоки в рамките на Европейския съюз и оказвани във връзка с този транспорт спедиторски, куриерски и пощенски услуги, различни от услугите по чл. 49; транспортна обработка на стоки; услуги във връзка с транспорта, оказвани от агенти, брокери и други посредници, действащи от името и за сметка на друго лице, както и услуги по оценка, експертиза и работа върху движими вещи;
2. лицето – земеделски производител, е извършило за последните 12 месеца преди текущия месец облагаеми доставки със ставка 20 на сто на произведените от него стоки по приложение № 2, част втора, на обща стойност повече от 50 на сто от общата стойност на всички извършени от него облагаеми доставки.“

В допълнение към казаното от Иренабрили- има постановка за преходния режим в параграф 8,
§ 8. (1) Когато до влизането в сила на този закон е направено авансово плащане за доставка на стока по приложение № 2, част втора от Закона за данък върху добавената стойност, данъчното събитие за която възниква след тази дата и данъкът за доставката е изискуем от получателя, регистрираното лице получател е длъжно да начисли данък върху цялата данъчна основа на доставката, включително за направеното авансово плащане.
(2) В случаите по ал. 1 доставчикът на стоки по приложение № 2, част втора от Закона за данък върху добавената стойност документира доставката чрез анулиране на издадената за авансовото плащане фактура и издаване на нова фактура, в която посочва цялата данъчна основа за доставката. За анулирането се издава и протокол по чл. 116, ал. 4 от Закона за данък върху добавената стойност
Вероятно вашият одитор има в предвид СС 16 и по точно текста
6.3. При подмяна на разграничима част от дълготраен материален актив, отчетена по реда на т. 3.2, подменената част се отписва, а направеният разход за подмяната или подновяването на частта се отчита като придобиване на отделен актив.

В коя сметка ще натрупвате тези разходи е въпрос на вашия индивидуален сметкоплан. Едни ползват 613 сметка Разходи за бъдещи периоди.
Други ползват сметка 207 Разходи за придобиване на ДМА.
При вас тази сметка е 650 Разходи за основен ремонт, важното е аналитичността на сметката- да не се смесват тези разходи с други и последващото осчетоводяване.