Какво питате? Дали е изгодно да погасява заема ли? Да си види условията в договора, дали няма допълнителни лихви при предсрочно погасяване и други дребни шрифтове...
Имаме плащане 402/503 авансово
 след това сме получили фактурата, как сме я осчетоводили ?
 или сега получавате фактурата?
Къде е грешката? Не сте закрили 402 със 401 ли? Това са разчети и не променят финансовият резултат , нито годишната декаларация, а само оборотната ведомост.
А относно подхода на Гериил, всеки решава сам до каква степен да спазва закона, в случая чл.75 ЗКПО от 2013 г. И на мен не ми харесва тази промяна.  :yes3:
Вижте това писмо, публикувано от alfa в съседна тема "Разход за гориво и командировка"

Скрит текст :
Клетка 71 изгуби смисъла си след въвеждането на единната сметка. Как да пишеш, че е внесен, като не знаеш какво ще покрие системата с внесените пари. Така че, и вписана и не вписана, декларацията си минава.
 Ако резултатът е на възстановяване след като разнесете всички продажби и покупки, да , това е месецът във който възниква данъчният кредит.
В колективния трудов договор явно е заложена тази клауза. Вижте в темата по-горе Premier 7008 от 7 декември 2012 в скрития текст е указанието, което дава право на някои фирми да правят това.
Ако нямате други покупки освен тези в описа, да  , това се попълва само кл.60. Ако в следващите два месеца не погасите този данъчен кредит, тогава се подава приложение.
Здравейте, извършен ВОП с:
дата на данъчното събитие - 13.08.2013
дата на фактурата - 13.08.2013
Плащането на фактурата е на 07.08.2013 т.е. преди датата на възникване на данъчното събитие.
1. на коя дата става изискуем данъка?
2. с каква дата да съставя протокола по чл. 117?


Аз също бих издала протокола до 28 август 2013 г.

Ето и варианти в едно указание
Дааа, имаме си нов калкулатор, и с това сте се справили и на нас ще помогнете. Адмирации за  вас  :thumbup:  :clap:
Подадена декл. за прогнозна печалба за 2013 - 7000 лв. (толкова беше е печалбата за 2012). Към края на м.08/2013 изчислявам, че печалбата е около 15 хил. Смятам, сега през м.09 да подам декларация за увеличаване на ав.вноски, но пресмятах, че ако декларирам 15 хил. а печалбата в последствие излезе към края на 2013 напр.18 хил. ще има наказателни лихви, защото първите 2 вноски са направени при прогнозна печалба от 7000 лв. Или нещо неправилно смятам? Ав.вноски ще станат =262.50+262.50+562.50 или общо 1087.50 лв. А данъка при 18000 лв. печалба е 2003.40 лв. Пропуснах да напиша че фирмата е ЕТ, печалбата много зависи от оборота, а последните 2 месеца доста се повиши, но за следвашите не се знае..
А тук правилно ли изчислявам?? :hmmm:


С декларацията по чл.88 се прави корекция на размера на авансовите вноски, а не на прогнозната печалба. Само при новоучредени дружества и такива в резултат на преобразуване има такова деклариране.
Така че, може да си изчислите колко ще е годишния размер на данъка и като разлика да го декларирате  до 15 декември.
 Кик инфо ще правят калкулатор, нека го изчакаме, а и имаме време.
Нищо не пречи авансовата вноска да се декларира 0 и до 15-ти декември да се изчисли резултата от януари до ноември, като прибавим прогнозите за декември, то тогава ще можем да внесем авансовия данък само на една вноска. А и изчисленията ще са по-точни.

Важно е какво задължение ще формира така подадената декларация за промяна на авансовите вноски в единната ни сметка. Можем да си внасяме изравнителни авансови вноски, изчислени по горния начин, но системата ще формира и закрие само 1/12 от новата корекция, а останалите ще стоят като надвнесени.

Защото според ЗКПО:

Чл. 88.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Намалението, съответно увеличението на авансовите вноски се ползва след подаването на декларацията.

Системата на единната сметка няма да се върне назад да ми преизчислява задължението по 11-те месечни вноски, нито ще ги събере с 12 та вноска.

Освен, ако не декларираме до 15 декември нереално баснословна печалба, която да ни формира желаната 1/12 вноска, покриваща и дължимата разлика от внесените 11 вноски.
Източникът на НАП за имейлите ни не е само един, в цялата им система има ли регистриран имейл, пращат писма. Вчера получих и на имейла на КЕП за обслужваните фирми съобщения.
За фирмите едно писмо, а ако имат и СОЛ отделно за физическото лице.
Ще трябва да си обособявам отделни имейли за НАП, за банките, за търговския регистър от където пък ми заливат пощата с реклами.
 :thumbup: Ще очакваме калкулатора  :ok: Благодаря ви  :flowers:
Те нищо не приспадат в следващите фактури- ЧЕЗ във вашия случай. Вие като внесете по малка сума, ще се изравнят задълженията ви към тях. Ако имате в предвид информацията в края на фактурата какво им дължите, да, може да се появи там като съобщение. Ако сумите са големи може да предявите да ви ги изплатят, въпрос на договора, сключен с тях.
Правих и тези сметки. Констатирах, че тези които правят тримесечни авансови вноски са в по добра позиция, защото за четвърто тримесечие не внасят и ако печалбата за годината не е с голямо отклонение, то внесените авансово суми за трите тримесечия може да я устроят да няма надвнесен авансов данък. Имат едно тримесечие за толеранс, докато при месечните вноски следва да се правят корекции.
оставяте си ги в 401 със знак минус, когато плащате следащата ел енергия на фирмата намаляте сумата със КИ
Вижте отзад на КИ има ли прикрепена ръчна касова бележка с минус, това ще означава, че са върнали парите на фирмата за това кредитно известие в брой.
Ако с този доставчик се разплащате по банков път може и това КИ да се приспадне от бъдещи ваши плащания. Не пише ли на КИ начина на плащане.
през 401 винаги го правя на регнатите по ДДС фирми, плащането е отделна операция, ами ако беше по банков път как щяхте да го отразите