Дори и не ме уведомиха какво е станало с молбата по прехвърляне на суми. Отидох на место и ми се отговори точно като на Светла Керчева-подайте си искане за въстановяване на недължими суми, а си внесете в правилната фирма данъка. Стават грешки, но вече отказват да ги оправят от НАП, явно това вписване и отписване на суми от и в единната сметка не може всеки да прави.
 Едно платежно. След въвеждане на единната сметка от 01.01.2013 всички данъци и осигуровки се плащат с код 111111, с изкючение на фонд ДЗПО -581111.
Да, може да не им се изплаща възнаграждение, т.н. личен труд. Ще си разпределят дивидент от печалбата, срещу 5% данък и това ще им е произход на средства.
При прехвърлянето/продажбата/ на активите от едната в другата фирма, се съобразете с чл.15 и чл.16 от ЗКПО, защото става въпрос за сделка между свързани лица.
Пасивите, ако е възможно, ги уредете, платете на работниците, на доставчиците, данъците.
Не съобщавате старата фирма регистрирана ли е по ДДС, а новата?
И каква е формата на фирмите ЕТ и ЕООД? И дали не е по разумно прехвърлянето на ЕТ в ЕООД по чл.15 ТЗ , без да се прекратява ЕТ?
Все пак щом сте взели решение да прехвърляте активи, сигурно сте го обмислили.
Пратих по пощата предписанието на НОИ,придружително писмо и правилните декларация 1, запазих си обратната разписка от пощата и копие на пратеното, беше откорегирано от НАП, но след доста време.
Да, големия брой декларации в края на април ги забавя, но да не забравяме и пратените по пощата в последния момент, докато се разнесат, пък и персонал не им достигал,предлагаха им да работят и в съботите. Но ние така сме устроени, че най напред търсим причината в себе си, дали сме попълнили както трябва декларацията. Не се притеснявайте, може да отидете на место да попитате.
Може да приложите един от методите на трансферното ценообразуване, в случая с цигарите-метода на разпределената печалба. Всеки ще формира разходи във връзка с продажбата на тези стоки цигари, някой реклама, друг разходи за склад, командировки,ФРЗ и осигуровки на продавача и какво ли не, не следва само една от фирмите да се облагодетелства с цялата отстъпка, давана от производителите.
Радостина, ако зареждате служебните коли от бензиностанция и ви издават касова бележка с фактура, нищо никъде повече не декларирате.
Чл.118
(8) Данъчно задължено лице, което за целите на независимата си икономическа дейност извършва зареждане на превозни средства, машини, съоръжения или друга техника за собствени нужди с течни горива, е длъжно да регистрира и отчита зареждането по реда на наредбата по ал. 4.
(9) Алинея 8 не се прилага
2. от лице по ал. 8 - получател по доставка на течни горива, в случаите, когато доставчикът по доставката е краен разпространител и получателят не извършва продажби на течни горива.
Как прехвърляте тези активи, като продажба на самите активи ли, как се прекратява старата фирма, продава ли се, документа за всичко това трябва да е при вас или собственика.
Ето и пример, в потвърждение на писаното "не" от далила:



Изх. № 91-01-240/28.09.2010
ОТНОСНО: Възникнали въпроси по промените в Кодекса за социално осигуряване, обн. в ДВ бр. 49, 58, и 59.
............
Примери за лица, наети на работа при подневно отчитане на работното време

П Р И М Е Р 4:

Служител представя първичен болничен лист за временна неработоспособност за 7 дни от 5 юли до 11 юли 2010 г. вкл. На 12 юли 2010 г. постъпва в болнично заведение и представя нов първичен болничен лист за 14 дни от 12 юли до 25 юли 2010 г. включително. В случая временната неработоспособност е непрекъсната, независимо че е констатирана с два първични болнични листове, и осигурителят дължи възнаграждение на основание § 22 о, т. 1 от ПЗР на КСО само за първите три работни дни от първия болничен лист. В т. 3 от раздел “Данни от осигурителя/самоосигуряващия се” на първия болничен лист се посочва общият брой на работните дни от периода на неработоспособността – 5 работни дни, а на втория болничен лист – 10 работни дни. Данните за дните на неработоспособността в декларация образец № 1 се попълват така:
- в точка 16А “Дни във временна неработоспособност с възнаграждение от работодателя на основание чл. 40, ал. 4 от КСО” – 3 дни (5, 6 и 7.07);
- в точка 16.2 “Дни във временна неработоспособност, с изключение на дните, посочени в т. 16.5, т. 16.6 и т. 16А” – 12 дни.
Да, точно както е пояснил ХХХХХ, а Д6 не е корегираща, защото добавяте суми като ваше задължение, но само с разликите, така че тази която сте подали плюс втората да правят общото ви задължение.
Изисквате си копие и прилагате
Чл. 112. (1) Данъчен документ по смисъла на този закон е:
1. фактурата;
2. известието към фактура;
3. протоколът.
(2) Данъчните документи могат да се издават ръчно или автоматизирано.
(3) При кражба, загубване, повреждане или унищожаване на данъчен документ регистрираното лице уведомява писмено компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите не по-късно от 24 часа от узнаването на съответното обстоятелство.
Вие ще си му платите 70%, но дохода върху който ще внесете осигуровки е минималния праг за длъжността за трите дни-ето и основанието

Скрит текст :
 а ако е фактура от продажби, то не е проблем да се извади копие,всяка програма го прави, затова предположих, че става въпрос за липсата на фактура от покупките
обикновенно се губят фактури на покупките, затова казвам, че изискваме нов оригинал от доставчика, и тъй като ако е в брой ще трябва и касова бележка,затова казвам че е по лесно особено ако е платима по банка
Кой ли не се е сблъсквал с подобен проблем,нерядко фактурата се открива и то при собственика.Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път.Сега болшинството от фактурите са електронни и това е възможно,но не решава проблема с отношението на собствениците на фирми. Мислех върху вариантите на ХХХХ и ми се струва че снимането за мен е по лесно,но какво правим с по голям обем от фактури и то всеки месец,трудно решение,повече доверие между нас е нужно.
Там е и проблема, че в документи те задължават да вписваш ЕГН,а пишат че не носят отговорност за публикуването на лични данни,дори закриват егн-то.Говоря за търговския регистър.
70% за трите дни за сметка на работодателя под минималния праг за длъжността ли са
Ето нещо  по въпроса