Когато е от упълномощено лице, задължително я подавам, иначе правят отказ. То кое не е бюрократско, ламаринки, ламаринки....Ами надписа в търговския регистър, който тече отгоре, хем те карат да публикуваш учредителен акт, хем не отговаряли за публичността на данните, вписани в документи :wink1:
Процедурата е изтекла с ДДС за март 2013, когато е следвало да подадете и приложението до 14 април 2013 г.
Здравейте, мисля че следва да коригирате ЕДП, тоест да впишете в него само количеството за което ще подадете ЕДД, а останалото количесто да "вкарате" в ЕСФП. Смяна на местонахождението няма, горивото си е при вас, това се прави когато се сменя адреса на който се съхранява горивото. Не рядко проверяващите намират липси на гориво по обектите и собствениците се оправдават с това, че го били оставили на съхранение при доставчиците.
Хубаво би било да се организирате, да поръчвате количества за "на едро" отделно от тези които зареждате на бензиностанцията. Иначе ще си създадете много работа и объркване. Знаете, че за всяко АДД,ЕДП се пуща ЕДД и то до изчерпване на количествата. Това си е следене по документ и количества, един вид склад.
Само ще добавя, че когато почне дейност втората фирма, следва СОЛ да подаде ОКД5, в което ще пише че се осигурява чрез първата.
При мен програмата ТРЗ ми прави автоматично прекласиране и ми променя процентите щом настъпи момента, така че начисленията стават, както е записано в трудовия договор. Във всеки момент мога да разпечатам такова прекласиране, но не го правя. И на други места съм чувала , че ИТ по труда правят забележки, че няма точния процент и сумата в трудовите договори. Добре би било , колежката ви да сподели на какво основание е глобата точно по този случай.
Правя като irenabrile, пък и не виждам основание за огромната документация по прекласирането, правено едно време от личен състав, криза е, няма пари за раздути щатове, пък и нали ще сме зелени-минимум документация-максимум информация. :smile1:
А иначе КТ казва: 
"Чл.66 КТ
Трудовият договор съдържа данни за страните и определя:

7. основното и допълнителните трудови възнаграждения с постоянен характер, както и периодичността на тяхното изплащане."

"НАРЕДБА ЗА СТРУКТУРАТА И ОРГАНИЗАЦИЯТА НА РАБОТНАТА ЗАПЛАТА

Чл. 12. (1) За придобит трудов стаж и професионален опит на работниците и служителите се заплаща допълнително месечно възнаграждение в процент върху основната работна заплата, определена с индивидуалния трудов договор."

 Имаме си и вътрешни правила за работната заплата с подобни текстове.




Ако тази част, която продавате на дребно от количеството на едро не я "вкарате" в ЕСФП, ще излезе че продавате гориво без да го имате, тоест ще светне в червено един момент. А с ЕДП сте ангажирани в системата, че сте го получили и следва да има по нататък инфо къде отива.   
Чл. 42. (1) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2007 г., в сила от 13.07.2007 г.) Счетоводната информация се съхранява в предприятието по реда, предвиден в Закона за Националния архивен фонд, в следните срокове:
1. ведомости за заплати - 50 г.;
2. счетоводни регистри и финансови отчети - 10 г.;
3. документи за данъчен контрол - до 5 г. след изтичане на давностния срок за погасяване на публичното задължение, което удостоверяват тези документи;
4. документи за финансов одит - до извършване на следващ вътрешен одит и одит на Сметната палата;
5. всички останали носители - 3 г.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Счетоводната информация може да се съхранява на хартиен или на технически носител и в архиви, организирани от друго предприятие с такъв предмет на дейност, при спазване на изискванията по ал. 1.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) След записване (пренасяне) на счетоводната информация от хартиен върху магнитен, оптичен или друг технически носител, осигуряващ надеждното й възпроизвеждане, хартиеният носител може да се унищожи. Пренесената на технически носител счетоводна информация трябва да може да бъде възпроизведена в обем и съдържание, идентични с информацията, съдържаща се на хартиения носител.
(4) (Нова - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Когато предприятие се прекратява чрез преобразуване, носителите (хартиени и/или технически) на счетоводна информация се предават на приемащото и/или новоучреденото предприятие/предприятия.




     
Чл. 43. (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2007 г., в сила от 13.07.2007 г.) След изтичането на срока за съхранението им носителите (хартиени или технически) на счетоводна информация, които не подлежат на предаване в Националния архивен фонд, могат да се унищожават.

Ако имате в предвид под подаване ГФО, публикуване в търговския регистър, то отговорът е да, трябва. Има много изписани теми по въпроса.  :yes3:
Точно във връзка с цитирания от delphine чл.28 ал.3 точка 2 и то в частта "в обичайните за съответната дейност размери", ви посъветвах да си оеднаквите вашия технологичен брак с този, който ползват фирмите, членове на  Асоциацията, така ще подходят и при проверка, ще сравняват със сходни производства.
Цитат:"А дали тази част от 100лв. трябва я призная в края на годината като разход,защото в случая нямам документ за поправка"
След това пояснявате, че става въпрос за операцията 602/651 100 лв.-това е сумата на застраховката, нали.
Зависи за какъв период  е сключена застраховката, ако е от м.май 2013 до до м.май 2014, ще признаете само тези застраховки , касаещи месеците през 2013,останалите ще стоят в разходи за бъдещи периоди.
Преди уведомлението по чл.62 трябва да има писмена молба на лицето, за да се изпълни изискването на КТ чл.67 ал.3. След това работодателят подписва че е  съгасен. След това се пуща допълнителното споразумение, и там е записано основанието по кой член от КТ. Съобразно него се попълва и точка 8 от уведомлението.
Тази щета е прихваната  от следващи ваши задължения към застрахователя, колегите правилно са ви посочили, че това е приход за вас. Тази сума е отпусната за да компенсира вашите разходи по ремонта на актива. След като няма направени такива, няма и разход. Какво значи да я признаете, след като нямате документ?
Ремонта извършен ли е и ако да, поискайте си фактура, необходима е документална обоснованост на разхода, който искате да признаете в края на годината.
Допълнително споразумение трябва да има за промяна на тези обстоятелства. В уведомлението код корекция - 0, тип на докмента -2, когато има промяна в срока на договора се попълват т.3,4,8,10 и 12
Ако в този форум има колеги с подобно производство е хубаво да обмените информация, има и асоциация на хлебопроизводителите, хубаво е да им се предложи да оеднаквят разходните си норми, а може би са го направили. Има и друг вариант, има фирми, които се занимават със замервания на този брак и правят протоколи за това, това са бившите булгарконтрол. Но те правят това срещу заплащане, а собсвеникът дали ще се съгласи, трябва да го убеждавате.
Към КИ , дадено на клиента има ръчна касова бележка със знак минус сумата на КИ. Сигурно има екземпляр залепен до дневния отчет в книгата на КА. Така, че тази сума се приспада от оборота на КА за месеца.
При подобен случай, грешно чукната сума, ходих в НАП да ги питам след като сме във връзка с тях с касовите си апарати, как ще се отрази тази сума при тях в намаление?
Звъняхме на поддържащи касови апарати фирми, не става щом е приключен дневния отчет.
В крайна сметка отговорът на НАП беше, че при проверка, ние си имаме документ /ръчната касова бележка/ с който да оправдаем разликата с тях.
А проверихте ли дали регистрацията не е прехвърлена по ЕГН на физическото лице? Обикновенно така постъпват, ако са налице основания за продължаване на регистрацията.
За да избегнете притесненията си , поискайте да се запознаете с технологичния процес. Хранителният продукт се вари, пече или суши? В зависимост от обработката той видоизменя формата и грамажа си, възможни са промени и в процентното съдържание. Има процеси , при които се губи 50% от теглото си, например при сушенето на колбаси. А относно документацията, изисквана от агенцията по храните и ветеринарните органи, има достатъчна документация, която изготвят технолозите на фирмата.
Но, в крайна сметка, за вас е важно да имате подписана разходна норма, ако е възможно да се подпише и технолога и управителя. И в разговор с тях ги предупредете за съмненията, които биха породили у проверяващи, за отговорността им и за последствията.
Катерина, отпускът не е за гледане на малко дете, а отпуск поради бременност, раждане на основание чл.163 от КТ.
И да, правилно сте прочели, така се брои от първия болничен лист за бременност до 410.