коя декларация попълвате
част V- отключва приложенията като чекнете на приложенията които ще попълвате, ако става въпрос за декларация по чл.92
част ІІІ- пък за декларация по чл.50
с чл.42 се създава временна данъчна разлика, която в следващата година има обратно проявление, но при вас няма основание за създаване на такава, а по-вероятно става въпрос за грешка, а грешките за последно с ГДД за 2012 се изправят с декларацията, от 2013 се прилага чл.75
Не съм запозната със ситуацията ви, обрисувате я като екстремна, но си задавам въпроси-къде е стоката, транспортни документи, защо се реагира сега, седмица до приключването. А относно корекцията изобщо няма срок , защо да е късно?
Виес декларация е подал вашия доставчик, а не вие. За да ползвате данъчен кредит на ВОП е следвало да сте вписали в дневниците на продажбите придобиванията, затова ви насочвам към корекциите, при закупуване на стока от вас в страната задължение да вписват в дневниците на продажбите е на доставчиците, а при ВОП и в двата дневника вписвате вие.
възнагражденията по трудови правоотношения са извън обхвата на чл 42, да не би да е последната неизплатена заплата и осигуровки на ДУК?
Скрит текст :
Послушайте elena-57, най точно  е изброила задълженията ви. Даже е учудващо, че системата на Европейския контрол не ви е пратила служители от НАП да удостоверят придобиванията. На всеки три месеца се правят засечки, защото доставчикът ви не е начислил ДДС и съответно трябва да се засича със вашите дневници, които е следвало да подадете навреме.
Според мен следва да направите корекции на дневниците си и да се позовете на чл.126 то ЗДДС.
Нещата се наместват едно по едно... НАП са прегледали пълномощните дали са нотариално заверени и са премахнали пълния достъп, ако не са. До сега това гледане на сметките беше бонус и време за реакции по неточности, явно...
Скрит текст :
точно така, декларацията има обвръзка с сумата на нетните приходи и щом попълниш сума  под 300 хил лв те препраща към доброволното внасяне по чл.83. ако не искаш това да ти се случи, не попълвай тази част на ГДД, ако нетните приходи от подажби са под 300 хил.лв
31.12.2013 и ако не го направите, от 01,01,2014 година всяка внесена сума ще погасява тези задължения приоритетно.
към мима 56-единствено на СОЛ системата закръглява както си иска осигуровки за ДОО,здравно и ДЗПО, особено когато лицето е било в болнични, защото като база се появяват и стотинки.Тази информация я обработва когато подадете декларация 1 на СОЛ.  На останалите назначени работници ако има такива, вие подавате декларация 6 и внасяте толкова колкото сте посочили в нея и не може да има закръгления. Бях споделил преди, че и при мен така се получи на СОЛ в болнични, и стигнах до извода-подавам декларация 1на СОЛ-гледам как НАП са закръглили и тогава плащам.
Ама догодина пък , като платите декемврийските заплати и осигуровки на ДУК- същите суми ще ги ползвате в намаление на ФР. Много често, промените в законите са в следствие на наши врътки. Така се появи и този чл.42. В декември се пишеха баснословни суми по граждански договори на разход и се плащаше малко данък, а после в следващата година я се плати я не и така нататък, та така...
Умувайте сега, вместо след време някой да умува върху варианти. Имате закупено ДМА, това означава движение на паричен поток, изменение на активите, а пък ако не е платена, създава се пасив.Самата покупка не е разход, защото чак когато се въведе в експлоатация тази машина ще започнат амортизации да се начисляват. Не съобщавате на каква стойност е тази машина? А от къде са  парите, ако е платена?
 С 5% по малко корпоративен данък при ЕООД е така, но това е отложено плащане на тия 5%, щото все някога ще се вземе дивидент или ликвидационен дял и ще платят.
 А иначе изравнителните осигуровки при ЕТ са жестоки, ако става въпрос за голяма печалба, но и те имат таван до 2000 осигурителен за 2012 и 2200 за 2013. Така че, оттам нагоре няма изравняване. Въпрос на преценка е и според мен.
Горния линк е добър, но виж нещо малко по ново- Примерен национален сметкоплан, приет от Националния съвет по счетоводство на 13 юни 2002 г.
http://www.fisconsult.bg/dokumenti/item/nacionalni-standarti-za-finansovi-otcheti-za-malki-i-sredni-oredpriiatia/primeren-nacionalen-smetkoplan-na-nacionalnia-savet-po-schetovodstvo.html
Каква декларация сте подали? Да не би да имате в предвид ОКД5 за прекъсване дейност на СОЛ? Ако фирмата не е закрита, независимо как, независимо че няма дейност и не са направени приходи и разходи по смисъла на счетоводното законодателство- подавате както по горе е писала delphine- 1010а в НАП, а в НСИ- декларация за неактивност.
Какво влагате в преустановило дейност? В процедура по приключила  ликвидация ли е?
Сори за цитата, ама още не съм научил как се прави скрит текст :))
Чл. 34. (1) (Изм. - ДВ, бр. 89 от 1986 г., доп., бр. 102 от 1995 г. и бр. 12 от 1996 г., доп. - ДВ, бр. 61 от 2002 г., доп. - ДВ, бр. 39 от 2005 г., в сила от 12.08.2005 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 97 от 2007 г., доп. - ДВ, бр. 77 от 2011 г.) Не се образува административнонаказател но производство, а образуваното се прекратява, когато:
а) нарушителят е починал;
б) нарушителят е изпаднал в постоянно разстройство на съзнанието;
в) това е предвидено в закон или указ.
Не се образува административнонаказател но производство, ако не е съставен акт за установяване на нарушението в продължение на три месеца от откриване на нарушителя или ако е изтекла една година от извършване на нарушението, а за митнически, данъчни, банкови, екологични и валутни нарушения, както и по Закона за публичното предлагане на ценни книжа, Закона за пазарите на финансови инструменти, Закона за дружествата със специална инвестиционна цел, Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти, Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране, част втора, част втора "а" и част трета от Кодекса за социално осигуряване, Кодекса за застраховането и на нормативните актове по прилагането им и по Закона за регистър БУЛСТАТ - две години.
(2) (Нова - ДВ, бр. 12 от 1996 г., доп., бр. 51 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 92 от 2000 г., в сила от 1.01.2001 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 33 от 2006 г., доп. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 29.12.2006 г., доп. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) За нарушение на нормативен акт, уреждащ бюджетната, финансово-стопанската и отчетната дейност по чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за държавната финансова инспекция, както и за нарушение на нормативен акт, уреждащ хазартната дейност и мерките срещу изпирането на пари и финансирането на тероризма, както и за нарушение на Закона за енергетиката, Закона за енергията от възобновяеми източници и подзаконовите нормативни актове по прилагането им, не се образува административнонаказател но производство, ако не е съставен акт за установяване на нарушението в продължение на шест месеца от откриване на нарушителя или ако са изтекли повече от пет години от извършване на нарушението. В тези случаи предвидените срокове в ал. 1 не се прилагат.
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 12 от 1996 г.) Образуваното административнонаказател но производство се прекратява, ако не е издадено наказателно постановление в шестмесечен срок от съставянето на акта.

Не е правилно да стои наличност на стоки без отчетна стойност, това означава,че е отнесен на разход в повече отчетна стойност. Следва да корегирате изписването преди на отчетната стойност със сегашното кредитно известие , а дали ръчно или автоматично ще го направите е ваша възможност.