Аналитичността на задълженията на фирми на практика е в сайта на НАП в справката за задълженията, ако и в счетоводството разчета е същия като обща сума, що ще се главоболим да ги разбиваме. А и лихвите ще ги виждаме към деня на плащането и ще си ги начисляваме.И аз съм за кюпа!:)
РАЗЛИКА ЗА ВНАСЯНЕ/НАДВНЕСЕН ДАНЪК (р. 21 – р. 22 + р. 23 – р. 24 – р. 25)

Според аритметиката на ГДД по чл.92, следва да ви останат 1000 лв. надвнесен корпоративен данък, за който имате право да чекнете, че искате да ви се възстанови по реда на ДОПК. Въпросът е ще останат ли в единната сметка, като аванс за бъдещи плащания на данъци и осигуровки? Или ще ми почервенее надписа под липсата на задължения...
За минали години, да! Но за надвнесения през 2012 година има само една алтернатива в ГДД по чл.92 - да се възстанови по реда на ДОПК. Другият вариант е да оставим в ГДД като надвнесен корпоративния данък, без да чекваме за възстановяване и да чакаме какво се случва с него чрез единната сметка.
Да , важи и за версия 8,3, просто не са променили текста , а са запазили предупреждението, което са поместили при версия 8,3
И не забравяйте предупреждението !

Ако извършвате подмяна на версия 8.1 от 29.03.2012 г., е
необходимо да изтриете или преименувате предварително файла
P15.dat в поддиректория Data.
Eто новата версия 9,0 на страницата на нОи
http://www.noi.bg/eservicesbg/software/49-benefits
Трябва да се изчака да видим какви ще са декларациите и ще се отварят ли преди да настъпи месеца, следващ тримесечието.
Ако са програмирани като ДДС и не може да се подаде декларация преди настъпване на началото на месеца следващ тримесечието, явно няма да може предварително да се декларират , а трябва да са едновременно плащането и декларирането.
А иначе НАП няма да ви се разсърдят, ако предварително им внесете парите, но те ще са недължимо внесени, каквито са сега тези червените надписи под задълженията на фирми и ФЛ.
Чл. 56. (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Декларацията по чл. 55, ал. 1 се подава в сроковете за внасяне на дължимите данъци.
 
никой не е на ясно как ще процедира системата на НАП с новостите, затова не бих бързала да правя преводи и декларации, докато не ми стане ясно, а в случая вие имате достатъчно време
"при начислено или изплатено възнаграждение за същия месец след този срок – до края на месеца, в който е начислено или изплатено възнаграждението."


Ще стане като при ДДС- по ранната дата от начисленото или изплатеното
Мисля, че червения надпис си има значение, въпроса е защо не ни показват какво има там? Притеснително е ако има задължения и същевременно червен надпис-това би означавало, че има необвързаност между декларирано задължение и плащане. При това положение трябва да се ходи на место, да се губи време за уточняване, пак опашки, нерви...
Чл. 74. (1) Регистрирано лице по чл. 96, 97, 98, чл. 100, ал. 1 и 3, чл. 102 или 132 има право на приспадане на данъчен кредит за закупените или придобитите по друг начин или внесените активи по смисъла на Закона за счетоводството преди датата на регистрацията му по този закон, които са налични към датата на регистрацията.
(2) Правото по ал. 1 възниква само за наличните активи към датата на регистрация, за които са налице едновременно следните условия:
1. налице са изискванията на чл. 69 и 71;
2. доставчикът е регистрирано по закона лице към датата на издаване на данъчния документ и доставката е била облагаема към тази дата;
3. регистрационният опис по образец на наличните активи е съставен към датата на регистрация по този закон и подаден не по-късно от седем дни от датата на регистрация;
4. активите са придобити от лицето до 5 години, а за недвижими вещи - до 20 години, преди датата на регистрация по този закон.
(3) Регистрираното лице по ал. 1 има право на приспадане на данъчен кредит и за получените услуги преди датата на регистрацията му по този закон, когато са налице едновременно следните условия:
1. услугите са пряко свързани с регистрацията на лицето по реда на Търговския закон;
2. услугите са получени не по-рано от един месец преди регистрацията на лицето по Търговския закон;
3. лицето е подало заявление за регистрация по този закон в 30-дневен срок от вписването му в регистъра по чл. 82 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс;
4. за получените услуги лицето притежава фактура по чл. 71, т. 1;
5. доставчикът на услугата е регистрирано по закона лице към датата на издаване на данъчния документ и доставката е била облагаема към тази дата;
6. регистрационният опис по образец за получените услуги е съставен към датата на регистрация по този закон и е подаден не по-късно от седем дни от датата на регистрация.
Червеният надпис ми излиза при фирми , на които преди сме плащали лихви и понеже не можехме да преценим колко лихва ще стане до пристигане на сумата в НАП/по предишните срокове/, слагахме някоя стотинка отгоре.
Даже ходих вчера и подадох корегираща декларация. Оказа се, че тази сметка за задълженията ни е полезна, открих си грешка и сега се опитвам да я поправя. Най-интересното беше, че ме посъветваха изрично да пиша, че искам и лихвите да се отпишат.
Ако спирате дейност най вероятно ще си ги искате да ви ги възстановят, а ако ще имате бъдещи осигурителни или данъчни плащания-

Цитирам от разработката на ЗКПО по-горе:
С отмяната на чл. 94 от ЗКПО надвнесеният корпоративен данък няма да може да се приспада от следващи авансови и годишни вноски. Промяна е свързана с въвеждането на така наречената единна данъчно-осигурителна сметка, по която се превеждат данъчните и осигурителни плащания. С надвнесения корпоративен данък ще се погасяват данъчни или осигурителни задължения, чиито срок изтича най-рано.
Благодаря ви, свършвате ми работата, как да не ви харесвам :)
Вчера ги питах тия от НОИ дето приемат болничните-кво ще правите след 15 число, пък те ми отговориха: ще ви връщаме неизрядните документи, като излезне наредбата ще видите :)))) ...
"В декември 2011 г. вече имам сделки по закупуването на активи от чужбина платени по банков път на стойност над 30 000 лв."

Вие ли имате сделки или фирма, която обслужвате?

Само ако Вие или вашата фирма имате комисионна от обслужване над 10 000 лв в брой или над 30 000 лв по банка, следва да попълните приложение 1 за произход на парите, а ако е над 30 000 лв в брой, да попълните приложение 3 и да го изпратите до 15 число, следващ месеца на получаване на парите в ДАНС.

Сделките на фирмите, които обслужвате, следва да обследвате, ако има съмнения за пране на пари или финансиране на престъпността.

Но преди всичко идентифицирахте ли си фирмите, които обслужвате ?
Предполагам, че ще строите сграда за фотоволтаични панели и имате финансова помощ по програми.
 Правилно е посочила колежката Елизабет, че финансирането се осчетоводява 503/131 с преведената сума.
След като построите обекта, то той се заприхождава като сграда 203/613,1 зависи къде сте слагали разходите.
Започвате да начислявате амортизации, но...
-счетоводните са на база цялата стойност на обекта, а
-данъчните са само на база стойността, финансирана от вас.
Така се получава една разлика между счетоводните и данъчните амортизации с която сума се признава част от финансирането като приход 131/705-приходи от финансирания.
В данъчната декларация амортизациите се записват така както по горе са описани, тоест в увеличение на ФР са счетоводните, а в намаление на ФР са данъчните амортизации.
Също в данъчната декларация се прави преобразуване със сумата на признатия приход от финансиране в намаление на ФР
на основание:
чл.68 ЗКПО "Счетоводните приходи и разходи, отчетени по повод на дарение, с което е намалена историческата цена   
   при определянена данъчната амортизируема стойност на актива, не се признават за данъчни цели."

Дано съм в помощ
Би трябвало да  важи Закона пред  образците на служебни бележки, които вероятно са приети от МС с постановление.
Моят софтуер най напред направи закръгленията до пълен лев и след два дни ми пуснаха ново обновяване за закръгления до стотинка,вероятно спазвайки закона. Изборът всеки трябва сам да направи, явно и тази година кашата ще е пълна. Като си помисля само в национален мащаб какви закръгления ще да са............. :icon_idea: