Нап е пратила до имейлите на фирмите, внасящи авансови вноски корпоративен данък, писма с които са приканвани да изчисляват правилно авансовите вноски  :wink1:
Фирмата плаща от името на работника фиша: 499/институцията издала фиша/503.
Начисляване удръжката от заплатата на работника 421/499.
Не би следвало в 2015 г. да отразявате резултат от инвентаризация , която не е извършена в рамките на годината или в края й. Няма как да се установи кои липси са от 2015 година и кои от 2016г. Какво показва инвентаризацията ви към 31.12.2015 г.?
Да,така  е. В момента в който подадете новата , тя става актуална и данните от старата се заличават. И да, ще си стоят и двете с двата номера. Какво ви притеснява? Вижте в задълженията си, че няма натрупване на задължения от двете декларации, в справките фигурира вече само актуалната.
Да, така е
Окончателният размер на осигурителния доход за 2015 г. ще се установи въз основа на данните, декларирани до 30.04.2016 г. в справката към годишната данъчна декларация по ЗДДФЛ за 2015 г. При деклариран по-висок осигурителен доход от авансовия доход, върху който са внасяни авансово през годината осигурителните вноски, лицето дължи довнасяне на вноски върху разликата в размерите за фонд "Пенсии" и за допълнително задължително пенсионно осигуряване и в размерите за фонд "Общо заболяване и майчинство" за самоосигуряващите се лица, които са избрали да се осигуряват в този фонд в срока за подаване на данъчната декларация ( промяната в чл. 6, ал. 9 от КСО е в сила от 01.01.2016 г.).

http://www.nssi.bg/benefits/insurance/1913-singlel
Данъкът на фирмите е 15%. При едноличните търговци се плаща веднага с годишната данъчна декларация. Юридическите лица са облекчени, като с годишната декларация плащат само 10%, а останалите 5%, когато се вземе решение с протокол на ОС. Затова в тази сметка 122 стоят именно тези суми, чакайки решението за резпределение на дивидент и плащането на останалите 5% данък. А относно това ,че сте инвестирали печалбата и формиралите се парични средства, то вероятно ще изчакате бъдещи парични потоци както от активите на фирмата, така и от инвестицията.
Използвам темата -

за Платец на дохода - предприятие от град София - какво въвеждаме на поле "Област" - в данните за Платеца?
София
 :noexpression: :noexpression:
данъчна година е 2015 а не 2016 ???

2015
Вижте Помощна справка за целите на попълване на част V от образец 1010 на годишната данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО-пренасяне на данъчни загуби-публикувана на интернет страницата на НАП. Ако попълвате ГДД онлайн, вижте линка от ред 12 на част V. Има и указания.
А обработиха ли ви декларацията от НАП? Моите не са, чакаме, от колцентъра пък съветвали да ги подадем отново, но и подадените отново пак чакали. Така че, няма смисъл от повторно подаване.
В сферата на догадките и аз да попитам: Дали нямате в предвид
СПРАВКА  ЗА ФЛ,ЮЛ,ЕТ
ЗА ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ ТРЕТИ ЛИЦА ?
 И ако да, то тази справка се попълва за вашите задължения към контрагенти-доставчици, кредитори, тоест гледате си разчетните сметки и описвате характера на задължението. Обикновено се изисква от НАП при възстановяване на ДДС. Може да ви поискат и заверени копия на документи за произход на възникналото задължение,както и платежни документи, при частично плащане.
От сайта на ИА ГИТ въпроси и отговори:
  Трябва ли да се подава декларация, ако през изминалата година е имало нает персонал, но към момента на подаване няма такъв?
Не.

http://www.gli.government.bg/page.php?c=117&d=598
Попълнени хартиени формуляри на ГОД се подават единствено с годишната данъчна декларация на хартиен носител в съответните териториални структури на НАП, по пощата с извeстие за доставка /обратна разписка/ или в пощенска станция.
Вижте и заповедта за допълнителна информация.
Отново болен въпрос, не съобразен с нашите срокове. От практика знам, че трябва да поразпитате болния какво му е споделил изпращащия го лекар, ще го пенсионират ли, ще го трудоустрояват ли. По принцип такъв човек го "водя" в болнични, обикновенно ТЕЛК дават болничен лист за този период. Но ако това не е така, после правите корекции на декларациите.
Здравейте!

Лице, което е ползвало преди болнични (при преден работодател), имал е декларирана сметка в НОИ, но сега иска да я смени. В прил. 9 къде следва да се попълни новата сметка:
в част І. Удостоверявам следните обстоятелства и на т.23 попълвам сметката или
в част ІІ. Удостоверявам следните промени в обстоятелствата - на т.13?
(Предполагам и в приложение 1 сметката ще я декларира в същата част, където ще е и в прил.9)
По-точния отговор е : В част първа когато подавате удостоверение 9 за поредния болничен лист -попълвате и промяната на банковата сметка.
Когато обаче декларирате обстоятелствата по част втора-тогава там променяте сметката.
ако имате ПИК или Кеп на СОЛ-а може да проверите в ел услуги дали се е отразило задължението му по Д1. Това по метода на елиминирането...
Тези предупреждения са в зелен цвят и не спират подаването на декларацията, само оцветените в червена са "фатални" грешки.
В зависимост от това дали ще правите само промяна на банковата сметка или ведно с поредния болничен ще променяте и сметката са двата варианта в програмата.
част първа-когато с болничен променяте сметка
част втора -когато променяте само сметката без да подавате друго.