Нап ви правят забележки, защото се разминават във времето Vies-а на доставчика и вашето деклариране на ВОП-а и им създавате проблеми да изясняват с първични документи разминаванията.
Според мен, не следва да съставяте документи с невярно съдържание, а относно кога следва да се издаде протокол по чл.117 вижте в прикаченото указание-всеки случай е конкретен и може някой да си е в срока... :smile1:
81  е за вас
82 е за регистрация с инвестиционни проекти при определени условия
Здравейте, имам и аз следното питане: за длъжност "Ръководител отдел транспорт", код по НКПД 13243021 - коя от цифрите определя МОД? Благодаря

От първата цифра на код на длъжността.

В тази тема е отговорено на подобен въпрос. :smile1:
Парично обезщетение за отглеждане на малко дете, само че е в намален размер 50% по силата на чл.54 от КСО, иначе по същество си е в опис заявления , тип парично обезщетение,  ІІІ-за отглеждане на малко дете.
От кого е "направена" фактурата-от вас или от ваш доставчик?
Да, следва да се подават декларации 1 и 6.
Предайте болничния лист в счетоводството, където е дневникът на болничните листи. В този дневник се описва болничния лист и в него последните  графи са  "Дата на приемане  Подпис на предал    Подпис на приел". Относно сроковете за представяне на болничните в НОИ:
Чл. 10. (Изм. - ДВ, бр. 33 от 2013 г., в сила от 01.01.2013 г.) Документите по чл. 3 - 5 и 8 се представят в съответните ТП на НОИ в следните срокове:
1. от осигурителите, техните клонове и поделения и осигурителните каси - до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който осигуреното лице е представило документите за изплащане на обезщетението пред осигурителя;
2. от самоосигуряващите се лица - до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който е издаден болничният лист по чл. 3, съответно до 15-о число на месеца, следващ месеца, от който се иска изплащане на обезщетението с документите по чл. 4 - 5.
От 2015 година вече болничните ще се предават от лекуващите лекари по електронен път в НАП, но ще остава ангажимента на работника вторият екземпляр да представя на работодателя, за да се оправдае отсъствието си, а и да се подаде правилно информацията в декларация 1.
Чл. 17. (1) (Доп. - ДВ, бр. 2 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.) За работещите по трудови и по служебни правоотношения и приравнените към тях правоотношения месечното нетно възнаграждение се определя, като изплатеното или начисленото месечно възнаграждение се намали с определените със закон задължителни осигурителни вноски за сметка на лицата и с данъците по Закона за данъците върху доходите на физическите лица и не може да бъде повече от максималния месечен осигурителен доход, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за съответната календарна година. Когато възнаграждението не е начислено, до начисляването за нетно възнаграждение се взема предвид минималният месечен осигурителен доход по чл. 6, ал. 2, т. 3 КСО или минималната месечна работна заплата за страната, ако нямат определен минимален осигурителен доход
Явно доставчикът ви е решил да си спести ДДС на целия актив, като го плаща, съобразно вашите вноски. Ако нямате протокол за предаване на дълготрайния актив, или 24 часови проби по първоначалното му пущане, няма как да докажете, че целия актив е при вас и той се възползва от това.
По принцип с доставката на ДМА, както сте писали и вие по-горе, е следвало да ви издаде фактура за цялата стойност.
Ако има такива проблеми този доставчик, да беше се регистрирал по касовата отчетност, така наистина съвсем законово щеше да прилага спестяването на ДДС.
И какво пише като наименование на сделката във фактурата?
І. Ако разходите за гориво са свързани с прибиране реколтата до складовете за съхранение:

4. Доставната стойност представлява сумата от всички разходи по закупуването и преработката, както и от други разходи, направени във връзка с доставянето на стоково-материалните запаси до сегашното им местоположение и състояние (материали, продукция, стоки, незавършено производство и др.).

 
5.2. Разходите по доставката могат да бъдат свързани със:
а) превози;

б) товарни и разтоварни операции;

в) монтаж и пробна експлоатация.

 
ІІ. Ако разходите за гориво са свързани с продажбата на продукцията:

7.2. В стойността на стоково-материалните запаси не се включват следните разходи:
а) количеството на вложените материали, вложен труд или други разходи, свързани с производството извън нормалните граници;

б) за издръжка на складовете освен в случаите, когато са необходими за производствения процес, предхождащ един следващ производствен етап;

в) административните разходи, които не са свързани с довеждането на стоково-материалните запаси до сегашното им място и състояние;

г) разходите за продажбата.

Тези разходи се отчитат като текущи разходи за дейността в периода, в който са направени.

 


Така напривихме. В протокола със ЗП записахме къде е повреден ваучера и че при връщане, сумите остават изискуеми. Още чакаме отговор от доставчика. Всеки случай си е конкретен.
Приемете го с уговорката, че ако доставчикът на гориво ви го върне като невалиден, ще бъде върнат на ЗП. Не подписвайте протокола със ЗП, докато не се произнесе доставчикът на горивото ви.
Щом не я интерисува група стока, ще трябва да и дадете средната надценка, но запишете, че е такава.
"Възможно ли един автомобил да се ползва едновременно за управленаска, оперативна дейност и същевременно, и като личен?"
 
Амортизациите на автомобила се ползват в пълен размер, нали ?
Значи е закупен автомобил за служебни цели изцяло?
До тук добре с оперативната и управленската дейност. Но по отношение на личното ползване някак си не е редно разходите да са за фирмата, а активът да се ползва и за лични нужди.  :) И ако това се налага /обикновенно собственикът разполага с нея като с лична/, според мен е редно да се пусне фактура на собственика за изминатите километри за лични нужди и то по пазарни цени за услугата.
Внимателно бих подходила към тази декларация. Попитайте за какво е необходима на проверяващата, за да знаете как да я направите. Защото ако става въпрос за група стоки, то общата надценка няма да и свърши работа. Възможно е по тази надценка да определи допълнителни приходи и данъци. Възможно е и да послужи за това,  да прецени правилно ли е отразена отчетната стойност на продадените стоки.....възможно е  :smile1:
За всяка държава става въпрос, не само за ЕС. България има спогодби за признаване осигурителните права на лицата с осигурителен стаж и в други държави, ето например с Русия, където работеха много българи в миналото и сега.
http://www.noi.bg/newsbg/2013/2475-consultrussia
Правилен спомен, но отдавна е, сега са в сила счетоводен стандарт 18 и сс 37.  :smile1:
Точно така. Имах такива съмнения за дерегистрация, но докато човек не го види, няма как да е сигурен да ползва данъчен кредит. Може да си разпечатате инфото от НАП и да го приложите към фактурата.