Знам ли? Може би! Не го разбрах, а и той не отговори на въпроса ми!
Хубава вечер от мен!  :smile1:
Те в момента вече работят. Престоят беше в края на май. В неплатен отпуск е решението за мен. Само дето не разбрах, какво имаше в предвид Компи под "онези 30 дни"?
Благодаря за насоките и съветите!
Да, ще го мисля и ще събирам и други мнения.
Делфинче, писах ти на лични.
В конкретният случай, работниците нямат претенции за заплащането, нито за евентуални отпуски /това е друга тема/. Въпросът ми е как законно да се оформят нещата? Целта в случая е да се избегне плащането на осигуровките за тези дни на престоя.
Не те разбрах, какво имаш в предвид под "онези 30 дни"? Няма друга работа, която да им намерим.
Имаме служители, назначени по чл.68, ал.1, т.2 за работа на определен обект. Поради забавяне на доставката на материалите за обекта от страна на Възложителя, работниците ни нямат фронт за работа и не можем да им осигурим друга /дори и да е редно/. Как да постъпим в този случай? Отпуски или нещо подобно? Моля за съвет!
Указание за попълване на уведомление
...............
12. Срок на договора - Попълва се  /ддммгггг/ датата,                                                 
на която периодът от време или срокът  на договора изтича, само                         
когато в т.8 е попълнен код 02.                      
                              


 код 02 е за назначаване по чл.68 ал.1 т.1
Е, в случая нали става въпрос за договор по чл.68, ал1, т.1?
За мен правилният начин е това:
При сключване на договора:
в т. 8 - код 02;
в т. 12- дата 09.08.2014 /последният работен ден /
При прекратяване на договора:
това, което е подадено при сключване + в т.17 - дата 10.08.2014 /първият неработен ден/.
Съгласна съм с dalila!
Снощи казаха, че Националната агенция за приходите (НАП) удължава работното си време на 30 април 2014, заради изтичащия срок за подаване на данъчните декларации за облагане на доходите за 2013 г. В случай, че има хора, които чакат, данъчните служители ще останат и след работно време.
Формула за изчисляване на платен годишен отпуск
Ако:
БМ - базов месец, последния месец, предхождащ отпуска, през който служителят е отработил най-малко 10 дни
ТМ - текущ месец, през който се ползва платения отпуск

То платеният отпуск е равен на:
{(Заплата за отработено времеБМ + доплащане за стажБM + добавки с постоянен характерБМ)/отработени дни БМ} * (дниБМ/дниТМ) * дни в отпуск ТМ
Така! Да се включа и аз като първа написала отговор.
НЕ е правилно, че са Ви оформили толкова рано трудовата книжка. Съфорумците ви обясниха причините. Права сте, че ви е сгрешен така написаният трудов стаж, но това Вас не Ви ощетява с нищо. Лично аз, бих помолила да ми поправят стажа в книжката като попълнят, че корекцията е тяхна.
Грубият тон в този форум не се толерира!
 
07.05.2014 все още не е дошъл? Защо са Ви я оформили толкова рано, че сте си я получили даже?
Във Вашият случай, би следвало да е на пълно обезщетение /60%/. Месеците, за които ще бъде отпуснато, ще са според общият му трудов стаж. Имайте на предвид, че ако постъпи на работа, то борсата ще му се прекрати, но ако тази работа продължи по-малко от 9 месеца, то той ще може да се върне отново на Бюрото по труда и ще продължат да му изплащат обезщетението за  останалите месеци, които са му се полагали.
Как се подава декларация?
След като бъде изготвена декларацията може да бъде подадена по два начина:

1. Подаване на място: Декларацията се принтира, подписва се и се подпечатва. С помощта на софтуера за изготвяне се създава XML файл, който се записва на електронен носител (желателно е да НЕ е дискета). Електронният носител заедно с принтираната версия се занасят в териториалната дирекция „Инспекция по труда".

2. Подаване по електронен път: С помощта на софтуера за изготвяне се създава XML файл, който след това се подписва с електронен подпис преди да бъде изпратен. Това можете да направите със софтуера за подписване на файлове с УЕП (Универсален Електронен Подпис), предоставен Ви от съответния издател на универсалния електронен подпис или чрез вградения в ZBUT+ помощник за подписване като от менюто "Инструменти" изберете "Подписване с УЕП". След като вече сте подписали файла в сайта на Главна Инспекция по Труда отивате в раздел „Декларация по чл.15 от ЗЗБУТ - Подаване на декларацията чрез интернет". Кликвате на връзката „Подаване на декларацията(уведомлението) по чл.15 от ЗЗБУТ чрез интернет" и попълвате формуляра, който ще се отвори. Прикачвате вече подписания с електронен подпис файл и кликвате „Изпрати".

  Как се подава уведомление?
Уведомлението се подава по същия начин както и декларацията. Единствената разлика е че при подаване на място не е необходимо да се носи записано на електронен носител уведомление - само подписаното и подпечатано хартиено такова.
Подаването на уведомление по електронен път е идентично с подаването на декларация по електронен път.

  Връща ли се електронният носител на подателя след приемането на информацията?
Да. Електронният носител се връща на подателя.

  Какво да правя след като съм подал декларацията/уведомлението?
1. При подаване на място: Изчаквате служителят, който приема информацията да прегледа XML файла, след което, ако всичко е наред той издава удостоверение с входящ номер и дата.
2. При подаване по електронен път: След като сте подал декларацията по описания начин ще получите отговор на електронната поща, която сте въвел при подписване на формуляра на интернет страницата на ИА ГИТ.
След като декларацията/уведомлението, което сте подал бъде обработенa ще получите втори отговор с входящ номер, този път на електронната поща, която сте въвел при създаването на декларацията с помощта на специализирания софтуер.