Таня, тук съвсем не съм съгласна с теб. И без да съм най-големия ТРЗ специалист в нашата кантора ще се аргументирам.

По точка едно
Първо - управителя не се назначава с ТД. Такъв управител с ТД, може да бъде на някое звено от фирмата, но не и на фирмата. 


Няма пречка управителят на фирмата да бъде назначен по трудов договор, но според мен следва да бъде вписан и в Търговски Регистър, като такъв особено, ако само той и единствено той ще управлява фирмата.

Съществува обосновката, че едно лице не може да назначи само себе си по трудов договор, защото няма възможност за обективен контрол по изпълнение на трудовите задължения и осъществяване на трудовите функции и би липсвало правен интерес едно и също лице да следи себе си за спазване на трудовата дисциплина по КТ… и тн и тн от тук http://ezines.zakonnik.net/viewzine/index.php?va=1&id=7652 но в конкретния случай двете лица са различни.

По точка две
Тук също не си съвсем права.
Второ - щом има такъв управител, собственика е задължен да се осигурява било като СОЛ, било като ДУК и вписан в ТР.


Ако собственикът на ЕООД-то не извършва трудова дейност в собственото си ЕООД и същевременно не е вписан, като управител, то за него не възниква задължение, а и основание да се осигурява социално.

Из КСО
Скрит текст :

Или както е казала НАП дори в прословутото си указание с Изх.№ 24-00-7 от 25.02.2010: “Основополагащо за възникване на осигуряването е упражняването на трудова дейност.”

Ще го обобщя така:
Лицето има трудова дейност – има задължение за осигуряване.
Лицето няма трудова дейност – няма задължение за осигуряване.


По точка три:
Трето- щом собственика не е осигурен на друго основание е задължен да се осигурява като СОЛ.


Ами не, не е така. И както доказах по-горе, първо се гледа дали има или няма трудова дейност, за да говорим въобще за социално осигуряване и ако има трудова дейност, се търси конкретното основание за осигуряване на собственика дали като СОЛ или като ДУК …

Очаквам обосновани аргменти, ако си на друго мнение. А текста с арменския поп и мечката го изтрих, защото съвсем не е на място в темата. :yes3:
Когато периода се разбие и след това резултатите се съберат, то получения сбор не е равен на резултата, който би се получил, ако периода е общ и не се разбива.

Това е така, защото имаме две различни методики на смятане
 - стаж за период
 - сбор на стажове

И понеже и двете са подчинени на различни принципи то резултатите са различни. Например в алгебрата събирането и изваждането са подчинени на един принцип и тогава 2+2=1+3=4, но при стажовете не е така... затова 2+2 е различно от 3+1 и различно от 4.
Спокойно vili55, това е нормална практика и няма нищо незаконно и подозрително в нея.

Както е написала Кети, има причини такъв документ да се поиска. Понякога договорът се подписва докато служителя все още е в предизвестие при стария работодател и е без заверена трудова книжка при напускане. И тогава новият работодател трябва да е сигурен, че служителят е в процес на прекратяване на трудовите си правоотношения със стария работодател. И това се вижда точно от заповедта за прекратяване на трудовия договор със стария работодател. Затова този документ често се включва от компаниите във вътрешните им разпоредби при назначаване на нови служители.

А Вас защо Ви притеснява да представите този документ на работодателя си, след като го е поискал?

Успех с новата работа.
Kasidy  :hi:,

6 месеца срок на изпитване и в полза на работодателя.

Договорът се подготвя и предлага от работодателя и е логично да защитава неговите интереси. От друга страна пък Кодекса на труда, като цяло се е погрижил повече за правата на работниците и служителите.

Калкулаторът е пресметнал осигурителния стаж, съгласно това указание Изх.№ 91-01-88 / 29.03.2005г. ОТНОСНО: Измененията и допълненията в Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж, направени с ПМС № 39 от 11.03.2005г.

Вижте текста над калкулатора.
Цитат
Методи за изчисляване на осигурителния стаж:

Първи метод: Съгласно Изх.№ 91-01-88 / 29.03.2005г. ОТНОСНО: Измененията и допълненията в Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж, направени с ПМС № 39 от 11.03.2005г.

Втори метод: На база на реално отработените дни по календар, превърнати в осигурителен стаж.

Вие как получихте Вашия резултат?
Приложените документи са неотносими към разглежданото заявление.
При така изяснената фактическа обстановка и на основание чл.24, ал.1 във връзка с чл.21, т.4 от ЗТР следва да бъде постановен ...

Тоест е трябвало с Г2 да ги подадеш, а ти си ги подал с Г1 - аз така го разбирам...
Така оставени в 207 сметка през годините не е добра идея. Ако тези разходи са били за подобрение, то следва увеличение на балансовата стойност, а ако са били за ремонт, то е разход през периода, в който са извършени.

За въпроса за ДДС и данъчния кредит, виж това становище на колеги, за да не го преразказвам, че е дълго: http://www.activ.bg/articles/Dan.kredit_stara_sgrad.pdf

Цитирани са данъчно указание, съдебно решение и много добре е обяснено. Мисля, че ще ти стане ясно защо трябва да се направи корекция на ползвания данъчен кредит по чл. 79 ЗДДС сега при продажбата със сумата от 2008 година.
Дайте линк със статична връзка, за да видя какво сте залоложила в калкулатора. След като заложите данните си натиснете бутон ИЗЧИСЛИ и под калкулациите ще се генерира линк - копирайте този линк тук, за да го прегледам.

Освен това първо обърнете внимание на метода на пресмятане и цитираните указанията, които са заложени в калкулатора.  Вие как смятате стажа?
 Нужно ли е да се прилага Декларация свободен текст че фирмата не извършвала дейност през 2011г. подписана от Управителя???

Не е нужно и няма такова изискване. Но и да приложите няма да ви я върнат. Важното е да сте спазили другите формалности.
Бланка за График за ползване на платен годишен отпуск , можете да си попълните от тук:
http://www.kik-info.com/documents/leaves.php
Здравейте,

Успех с новия бизнес!

Правилно сте се ориентирала с вариантите за работа.

Ако съпругът Ви няма да работи през това ЕООД и няма да е зает с новата дейност, то вместо да работите чрез пълномощно или да се назначите като управител по ДУК или трудов догово, то по-добре е да изкупите дяловете му, да се впишете като управител и едновременно с това да промените и дейността на фирмата, или вместо да създавате ново ЕООД.

Относно това кой е най-удачният вариант, то ако искате да ви посъветваме от данъчна гледна точка трябва да напишете малко повече подробности като:

Очаквани приходи и разходи за дейността?
Ще имате ли служители и офис? Къде ще правите тези обучения?
На какъв доход сте осигурена по трудовия си договор?

Какви точно са договорките Ви по договора за франчайз и как ще се отчитате на чуждия партньор? - Тук и договора трябва да се прегледа хубаво от счетоводител.

От подписа ми може да разберете къде да ни намерите, ако нямате още счетоводител или не искате да предоставяте тези данни тук във форума. :)
Допълнени са МРЗ по години в Справочника от сайта с минималните работни заплати за страната от далечната 1965 година.
 
Благодаря на Таня-ЛС.
Вторият е италианец. В Италия е самонаето лице, няма разрешение за постоянно пребиваване в България.  Някъде бях чела, че ако е самонаето лице в чужбина и представи в България документ за това, тук не дължи социални осигуровки. От сутринта чета и се ровя, и тотално се обърках вече. Според мен, съгл. чл.33 ал. 1 т.3 от ЗЗО за него не се дължат ЗОВ.

Точно така, този документи е A1 и трябва да бъде издаден от компетентната данъчна служба на държавата членка. Ако няма постоянно или временно пребиваване в България, то няма здравно осигурителни права, съответно не подлежи на здравно осигуряване. Ако получи документ за пребиваване тук, то ще се осигурява само здравно. И отделен е въпросът, ако решите да му изплащате възнаграждение с данъка при източника какво правим.
Сезонните работници се наемат по трудов договор. Имаше и едно съдебно решение по въпроса, ако го открия ще го публикувам.
Колеги, моля за мнение по следния казус.
Българска фирма рег.по ЗДДС купува от друга БГ фирма рег. по ЗДДС стоки на стойност 160 лева с ДДС за един брой, като след това ги изпраща като мостри по света на различни бъдещи клиенти.
Моля за мнение, имам ли право да ползвам данъчен кредит по тази доставка и правя ли корекция на ползван данъчен кредит при раздаването им.

Относно данъчния кредит:

Ограничения на правото на приспадане на данъчен кредит
Чл. 70. (1) Правото на приспадане на данъчен кредит не е налице, независимо че са изпълнени условията на чл. 69 или 74, когато:
1. стоките или услугите са предназначени за извършване на освободени доставки по глава четвърта;
2. стоките или услугите са предназначени за безвъзмездни доставки или за дейности, различни от икономическата дейност на лицето;


Трябва да се има предвид и:

Корекции на ползван данъчен кредит в други случаи
чл.79  (10) (Нова - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Регистрирано лице, което изцяло или частично е приспаднало данъчен кредит за произведени, закупени, придобити или внесени от него стоки и впоследствие извърши с тези стоки безвъзмездна вътреобщностна доставка, дължи данък в размер на ползвания данъчен кредит.

(11) (Нова - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Корекцията по ал. 10 се извършва в данъчния период, през който данъкът за безвъзмездната вътреобщностна доставка е станал изискуем, чрез съставяне на протокол и отразяването му в дневника за продажбите за този данъчен период.


Сега остава да разберем дали мострите се пращат безплатно или ще ги фактурирате на клиента?
Има една форумка от НОИ, ако тя се включи ще е интересно. Но явно не е на линия в момента :)
Само през едното дружеството е трябвало. Не попитахте ли счетоводителя си преди това? Сега осигурителният Ви доход как ли ще изглежда в персоналния Ви регистър в НОИ ...

Защо не си направите една справка чрез ПИК код от НОИ, ето тук? https://socialsecurity.nssi.bg/First.aspx
Можете да издадете 2 бланки. Първата със стойността за единия месец. Останалата част със стойността за другия месец.

Имаше такова питане за направим възможност в тази бланка да си избират повече месеци. Само че как ще изглеждат сметките в калкулатора още не съм го мислила. Идеи?
А да Ви попитам, при търговия/ кафе/ ,което освен обичайните стоки, продава и сандвичи и мелби пак ли тряб
ва калкулация?  :(
Винаги когато има производство има калкулация на готова продукция. В този случай един складов софтуер със съответните настройки ще калкулира себестойността автоматично.
Пасат, ако имаш нещо по темата - давай.
Ако те дразни някоя тема или въпрос- подминаваш.