Затова попитах за кой ТРЗ софтуер става въпрос.
Иначе всеки може да си твърди всичко.
Напротив, всичко е точно, но трз софтуерът ми изчислява осигуровки на БТВ, което в случая е по-ниско. Ще се свържа с тях.

Ясно, разбирам. С кой ТРЗ софтуер сте?

Сега докато всичко се настрои, ще трябва да се проверява.
Здравейте, имам лице в болничен от 03,01,2023-08,01,2023 и на 9,01,2023 е освободено.
Заплата - 780лв
МОД - 710лв
3 дни за работодател и 1 ден за НОИ
70% за 3 дни са 78 лв, но калкулаторът за трудово възнаграждение ми смята осигурителен доход на МОД, защото реално е по-високата сума. Къде мога да открия законово този регламент.

Здравейте, ако желаете да разгледаме конкретно Вашия случай, за да видим какво задавате на калкулатора, моля, дайте линк с конкретното изчисление, като напишете какво според Вас не е правилно и как смятате, че трябва да бъде.

Линк с конкретното изчисление се получава, след като попълните данните в калкулатора и натиснете бутона за изчисление. Най-отдолу ще видите линка.

Ето така например: https://kik-info.com/trz/zaplata.html?id=6940e45baf8006fc7a7ec4bd0338b45e3c0b94a878efce8c764b0a29be64ff46
Сега става по-ясно. Имате грешка: 
Въвели сте 780 лв. в полето МОД (такъв МОД няма, МРЗ е 780 лв, а в това поле трябва да въведете МОД, а не МРЗ). Въведете 710 лв. в полето МОД и ще получите правилния резултат.
Привет, коментарът ми е, че всичко е точно с т. 7.  Това е осигурителеният доход, който го изчисляваме по правилата от КСО и приложимите наредби. Пак казвам - ако считате, че нещо не е правилно в изчислението, освен с линк, моля, обосновете се нормативно и напишете каква смятате, че трябва да бъде стойността, за да разгледаме случая с колегите ТРЗ, работили по калкулатора.
Вие сигурно се шегувате? :) Не сме предвиждали калкулаторите да правят експорти за Д1и6. Идеята не е да заместим ТРЗ софтуерите, а в аванс да може да се изчисли дадено възнаграждение, примерно още преди назначение или още преди въвеждането на всички данни в ТРЗ софтуера.
Здравейте, ЧЕСТИТА НОВАТА 2023! Благодаря за навременната информация, но при запазване на МОД, следва ли да се променят заплатите където са на МРЗ - 710,00 лева. Необходимо ли е да се променят на 780,00 лева?

Тоест питате ни дали да оставите от 1 януари тези работници с работна заплата под минималната ли?
Здравейте, за болничните дни, платени от НОИ, се дължи здравна осигуровка от работодателя върху минималния осигурителен доход за самоосигуряващите се лица, който в момента е в размер на 710 лв.

Точно така е и заложено в калкулатора.

Ако желаете да разгледаме конкретно Вашия случай, моля, изпратете ни линк с конкретното изчисление, като напишете какво според Вас не е правилно и как смятате, че трябва да бъде.

Линк с конкретното изчисление се получава, след като попълните данните в калкулатора и натиснете бутона за изчисление. Най-отдолу ще видите линка.

Ето така например: https://kik-info.com/trz/zaplata.html?id=6940e45baf8006fc7a7ec4bd0338b45e3c0b94a878efce8c764b0a29be64ff46
Привет, вече можете да въвеждате платен и неплатен отпуск, болнични и отработени дни. Предвидихме и включването на обезщетенията по КТ, като при указване на съответния член на обезщетението от Кодекса на труда, калкулаторът сам преценява дали се начисляват СО, ЗО и ДДФЛ. Предвидено е и месечно ползване на облекченията за деца

Друга нова възможност е, че ако ви трябва да изпратите калкулации на чуждестранни служители или клиенти, то в калкулатора за заплата вече можете да извеждате резултатите на английски език или в евро.

Посочените допълнения и улеснения важат за потребителите с абонамент за пълен достъп. Безплатни остават възможности, които се ползваха със свободен достъп и до момента.

Предвидихме и още едно ново полe. В случай, че парламентът гласува друг размер на максимално осигурителния доход, то с калкулатора лесно ще можете да изчислите в аванс как това би повлияло на заплатата, като промените стойността на полето "Максимален осигурителен доход", която сума в момента е 3400 лв.
Здравейте, написано е в статията под която питате. Синтезирали сме закона по възможно най-удобния, ясен и кратък начин, който на нас ни е възможен. :)

Виждам, че сте абониран/а/, затова запознайте се внимателно с описаните процедури горе и ги следвайте, защото документите се съставят поетапно в модулите. 
Здравейте, ако не намирате някой закон (като Закона за енергията от възобновяеми източници), значи не е включен в счетоводния пакет, който поддържаме.

Счетоводните стандарти са в отделен таб: https://kik-info.com/normativna-baza/nss/
Законът си е в пълна сила. Ето го: https://kik-info.com/normativna-baza/zakoni/0X2137182924/

Отменен е старият закон.

Да, трябва да изпълнявате задълженията по ЗМИП, и не само тези тези за регистрацията. В статията сме се постарали да ги разясним систематизирано и конкретно. 
На 4 ноември България е получила разрешение да въведе специална мярка за дерогация от член 287 от Директива 2006/112/EO относно общата сисистема на данъка върху добавената стойност.

Това означава, че прагът за задължителната регистрация по чл. 96, ал. 1 от ЗДДС се увеличава от 50 000 на 100 000 лева. Изменението влиза в сила от 01.01.2023 г.

Съгласно член 287, точка 17 от Директива 2006/112/ЕО България може да освободи от облагане с данък върху добавената стойност (ДДС) данъчно задължените лица, чийто годишен оборот не надвишава равностойността в национална валута на 25 600 EUR по обменния курс в деня на присъединяването на страната.

С писмо, заведено в Комисията на 17 май 2022 г., България поиска разрешение да въведе специална мярка за дерогация от член 287, точка 17 от Директива 2006/112/EO и така да освободи от ДДС данъчно задължените лица, чийто годишен оборот не е по-висок от равностойността в национална валута на 51 130 EUR по обменния курс в деня на присъединяването й.

Специалната мярка ще се прилага до 31 декември 2024 г. - датата, до която държавите членки трябва да транспонират Директива ( EC ) 2020/285 на Съвета. От посочената директива следва, че от 1 януари 2025 г. на държавите членки ще бъде разрешено да освободят от ДДС доставките на стоки и услуги, извършвани от данъчно задължени лица, чийто годишен оборот в дадена държава членка не надвишава праг от 85 000 EUR или равностойността им в национална валута.

Линк към документа:
В свое ново становище изх.№ 33-00-165 #1/09.06.2022 г. ЦУ на НАП отговаря на въпрос, зададен от Института на дипломираните експерт-счетоводител (ИДЕС), във връзка с досега установената данъчна практика с писма изх.№№53-00- 86/03.08.2020 г. и 53-04142/06.03.2020 г. авансовото разпределяне на дивиденти да се третира като скрито разпределение на печалбата по смисъла на ЗКПО.

За разлика от предходните свои становища, в отговора си от 09.06.2022 г. НАП изразява мнение, че извършеното авансово разпределяне на текущата печалба (преди финансовата година да е изтекла) представлява разпределение на дивидент по смисъла на § 1, т. 4, б. „а“ и „б“ от ДР на ЗКПО, съответно § 1, т. 5, б. „а“ и „б“ от ДР на ЗДДФЛ, когато в годишен аспект е налице нетна счетоводна печалба в размер, равен или превишаващ авансово разпределената сума.

Следва да се посочи също, че е необходимо да е:
1) налице надлежно взето решение на общото събрание на акционерите/съдружниците за авансово разпределяне на дивидент;
2) обоснована прогноза за наличие на нетна счетоводна печалба в годишен план, подкрепена с доказателства, създаващи надеждна одитна следа за предпоставките, въз основа на които е направен избор за авансово разпределяне на дивидент от акционерите/съдружниците.

В случаите когато авансово разпределената сума надхвърля сумата на реализираната за годината нетна печалба за разпределение, е налице хипотеза на скрито разпределение на печалбата по смисъла на § 1, т. 5 от ДР на ЗКПО и § 1, т. 8 от ДР на ЗДДФЛ по отношение на превишението над сумата на реализираната за годината нетна печалба за разпределение. В тези случаи се смята, че скритото разпределение на печалбата е извършено в момента на авансовото разпределение. Предвид разпоредбата на § 1, т. 4, б. „в“ от ДР на ЗКПО и § 1, т. 5, б. „в“ от ДР на ЗДДФЛ извършеното скрито разпределение на печалбата също представлява дивидент.

Относно данъчното облагане по реда на ЗКПО и ЗДДФЛ следва да се направи анализ на статута на съдружниците/акционерите, в чиято полза се извършва авансово разпределяне на печалбата. В случаите когато се дължи данък върху дивидентите, в т.ч. и с характер на скрито разпределение на печалбата, същият се внася в размер и срокове в съответствие с изискванията на ЗКПО и ЗДДФЛ. Също така следва да се има предвид и разпоредбата на чл. 27, ал. 1, т. 1 и ал. 2 от ЗКПО, когато получателят е местно юридическо лице.

Необходимо е да се има предвид, че ако в годишен план е налице превишение на авансово разпределената сума над годишната печалба за разпределение, съответно е платен данък при източника по ЗКПО/окончателен данък по ЗДДФЛ (когато такъв е дължим), и в решение на общото събрание или в дружествения договор не е предвидено това превишение да бъде възстановено от акционера/съдружника, то безспорно ще представлява скрито разпределение на печалбата по смисъла на горепосочените допълнителни разпоредби на ЗКПО и ЗДДФЛ. В случай че е предвидено превишението да бъде възстановено на дружеството, но това не е извършено и съответно пред НАП не се претендира възстановяване на внесения данък върху авансово разпределената сума, то очевидно и самото данъчно задължено лице разглежда това превишение като скрито разпределение на печалбата. Съответно, в случай че данъчно задълженото лице претендира пред НАП възстановяване на внесения данък върху авансово разпределената сума, то за да бъде разгледано подобно искане следва в решение на общото събрание или в дружествения договор да е предвидено, че акционерът/съдружникът е длъжен да възстанови на дружеството въпросното превишение, както и фактически да го е възстановил съобразно предвиденото в решението на общото събрание/дружествения договор.

➤ Можете да изтеглите становище Изх. № 33-00-165 #1/09.06.2022 г. ЦУ на НАП от тук.

➤ По-важните въпроси, свързани със счетоводно-данъчните аспекти при разпределянето и изплащането на дивиденти в ООД и ЕООД тук.

Приложение: Разпределение на дивиденти (+ документи на английски).
Привет, забравих да напиша, че го оправихме. :)
Не, имам предвид следното - отиваш на отговор и пишеш. В един момент искаш да цитираш някое мнение от дискусията и отиваш на съответния пост от дискусията, която е под отговора, който пишеш - там горе в дясно има "вмъкни цитат". При кликване това мнение се копира като цитат в отговора ти. Преди ставаше, а сега нещо не се получава.
Сега разбрах, това е друг бутон, който явно не работи. Ще го прегледаме и ще го оправим.
Благодаря! :)
Дето се казва - успокои ме / хаххх/. Между другото е  / или беше /  много удобно, защото директно цитира и чие е мнението. Малко оспамих раздела, но може да види някой от КиК и да се оправи тази работа.
Благодаря ти и хубав ден !
Колеги, нищо не сме променяли. Натискам бутона "Цитат" в дясно горе на самия пост и публикувам, съответно цитатът си е ОК.
Публикувани за 2022 г. са ЗБДОО, ЗБНЗОК и ЗДБРБ.

В тази връзка сме актуализирали:
•  Калкулаторите за заплати и
•  Раздел Справочник в сайта.

Обобщаваме основните промени от 01.04.2022 г.

Увеличава се месечният размер на минималната заплата за страната (МРЗ) на 710  лв.

Запазват се размерите и разпределението на осигурителните вноски за фондовете "Пенсии", "ОЗМ", "Безработица" и здравноосигурителната вноска. Виж Осигуровки и данъци 2022 (таблица).

Променя се минималният осигурителен доход (МОД) по основни икономически дейности и квалификационни групи професии.

Увеличава се минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица на 710 лв.

Увеличава се минималният месечен размер на осигурителния доход за регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители на 710 лв.

Увеличава се максималният месечен размер на осигурителния доход от 3400 лв.

За дните на лицата в неплатен отпуск се дължи здравна осигуровка върху 355 лв. (увеличение)

За дните на лицата във временна неработоспособност поради болест, бременност и раждане и отглеждане на малко дете се дължи здравна осигуровка от работодателя върху 710 лв. (увеличение)

Промени има във вноските за фонд ТЗПБ по групи основни икономически дейности при запазване на минималната и максималната граница (0.4 - 1.1 на сто).

Запазва се нулева вноска за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" (ГВРС).

Обезщетения от 01.04.2022 г.

Минимален дневен размер на обезщетението за безработица – 18 лв. (увеличение), максимален размер – 85.71 лв. (увеличение)

Размер на обезщетението за отглеждане на малко дете от една до двегодишна възраст – 710 лв. (увеличение)

Размер на еднократната помощ при смърт на осигурено лице – 540 лв.

Запазва се периодът, от който се изчисляват краткосрочните обезщетения при:
• временна неработоспособност – 18 календарни месеца;
• безработица – 24 календарни месеца;
• бременност и раждане – 24 календарни месеца;
• трудоустрояване поради бременност или кърмене или напреднал етап на лечение ин-витро – 24 календарни месеца.

Запазва се периодът на изплащане на паричното обезщетение за бременност и раждане – 410 дни.

Запазва се режимът на изплащане на паричните обезщетения за временна неработоспособност съгласно чл. 40, ал. 5 от КСО – първите три работни дни се изплащат от осигурителя в размер 70 на сто от среднодневното брутно възнаграждение, а от 4-тия ден на настъпване на неработоспособността – от ДОО.

Право на парично обезщетение за безработица имат лицата, за които са внесени или дължими осигурителни вноски във фонд "Безработица“ най-малко 12 месеца през последните 18 месеца преди прекратяване на осигуряването.
Здравейте, ако изберете само оригинал и свалите само оригинала, данните остават на страницата и ако след това смените вида на документ с копие, тогава ще свалите само копие.

За момента всички приложения генерират резултата само в един файл. Планираме промени тази година по сайта и ще помислим за други възможности.