Ще я прилагаме. Няма как. Виждам, че сте с абонамент. Планираме скоро да пуснем и допълнително споразумение към заповедта за командировка във връзка с наредбата.
Теди35, вижте изискването в чл. 18, т. 1: "да имат придобита задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него действителен стаж по специалността, както следва:
а) висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния и вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
аа) при магистърска степен - две години;
бб) при бакалавърска степен - три години;
вв) при степен "професионален бакалавър" - 4 години;
б) друго висше икономическо образование и 5 години стаж в областта на счетоводството, външния и вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;
в) средно икономическо образование и 8 години стаж като счетоводител;"
Уточнение: Посочените облекчения са за тези микро- и малки предприятия, които изготвят отчетите си на база националните счетоводни стандарти. Тези облекчения не важат за предприятията, които представят отчетите си на база на международните счетоводни стандарти. Можете еднократно (само през финансовата 2016 г.) да смените базата.

А формите от СС1 се отнасят, разбира се, за ГФО на база на НСС.
За декларирането на съставителя...
Разбирам, в редки случаи има и неудобства. В АССП преценихме, че като цяло предимствата за професията и счетоводния бизнес са повече, отколкото недостатъците.

Спазвайте ЗСч. Там ясно е казано, че физическото лице - съставител трябва да е в трудово или облигационно отношение с предприятието. Договорете се с клиента/работодателя правилно и във Ваша полза.
Да, така е. Потвърждението е в СС1 "Представяне на финансови отчети". За съкратените форми има единствено изискване да съдържат минимум необходима информация от несъкратените форми.


За баланса

16.24. (нова - ДВ, бр. 3 от 2016 г., в сила от 01.01.2016 г.) Микропредприятията, избрали да съставят съкратен баланс в съответствие с чл. 29, ал. 4 от Закона за счетоводството, могат да съставят баланс, който съдържа най-малко информация по раздели, обозначени с букви.
16.25. (нова - ДВ, бр. 3 от 2016 г., в сила от 01.01.2016 г.) Малките предприятия, избрали да съставят съкратен баланс в съответствие с чл. 29, ал. 6 от Закона за счетоводството, могат да съставят баланс, който съдържа най-малко информация по раздели, обозначени с букви, и по групи, обозначени с римски цифри, като вземанията по раздел В, група II от актива на баланса и задълженията по раздел В от пасива на баланса със срок на получаване или погасяване над една година се посочват отделно от тези, които имат срок на получаване или погасяване, по-кратък от една година.



За ОПР

20.4. (нова - ДВ, бр. 3 от 2016 г., в сила от 01.01.2016 г.) Микропредприятията, избрали да съставят съкратен отчет за приходите и разходите в съответствие с чл. 29, ал. 4 от Закона за счетоводството, могат да съставят отчет за приходите и разходите, който съдържа най-малко следните статии:
Статия 1: Нетни приходи от продажби.
Статия 2: Други приходи.
Статия 3: Разходи за суровини, материали и външни услуги.
Статия 4: Разходи за персонала.
Статия 5: Разходи за амортизации и обезценки.
Статия 6: Други разходи.
Статия 7: Разходи за данъци.
Статия 8: Финансов резултат (печалба или загуба).
20.5. (нова - ДВ, бр. 3 от 2016 г., в сила от 01.01.2016 г.) Малките предприятия, избрали да съставят съкратен отчет за приходите и разходите в съответствие с чл. 29, ал. 6 от Закона за счетоводството, могат да групират в една статия, наречена "Брутен финансов резултат", следните статии:
а) в отчета за приходите и разходите - според същността на разходите, Статия 1 и Статия 2 от раздел А и Статия 1, Статия 2, Статия 3 и Статия 4 от раздел Б;
б) в отчета за приходите и разходите - според функцията на разходите, статии от 1, 2, 3 и 6.



Но да не забравяме, че:

11.4. Предприятието не посочва в съответната форма тези раздели, групи и статии, за които липсва информация за предходния и текущия отчетен период.

Тоест без нулеви редове в ГФО.

Както и да не забравяме, че статистическите форми на Баланс и ОПР в ГОД не са ГФО по СС1.
Допълвам delphine за това, че малки и микро, които не подлежат на одит, могат да не изготвят доклади за дейността.

Чл. 42. (1) Микро- и малките предприятия, които не подлежат на задължителен независим финансов одит, могат да не изготвят доклад за дейността, при условие че информацията относно придобиването на собствените им акции, изисквана от чл. 187д от Търговския закон, е оповестена в приложението към годишния финансов отчет или в бележка под линия към съставения счетоводен баланс.
(2) Алинея 1 не се прилага за инвестиционните дружества и финансовите холдингови дружества, категоризирани като микро- или малки предприятия.
Само пътните са задължителни за плащане от работодателя, когато се командироват в рамките на предоставяне на услуги.

*Не става ясно дали за командироване в рамките на предоставяните услуги питате...
Разбрах какво питате. Има промяна и облекчение и в тази посока.
 
Чл. 38, ал. 5 от ЗСч:
[По реда на ал. 1 заедно с годишния финансов отчет акционерните дружества, командитните дружества с акции и дружествата с ограничена отговорност, които са средни или големи предприятия или предприятия от обществен интерес, публикуват и информация за предложението на органа на управление за разпределение на печалбата или за покриване на загуба за предходната година и решението на общото събрание на акционерите/съдружниците за начина на разпределяне на печалбата или за покриване на загуба за предходната година.


Тоест за микро и малки (които не са ПОИ) вече не е задължително да публикуват тази информация. Но все пак дори и за тях остава протокола за приемането на ГФО на предприятието на годишното ОС .
Шаблони на лица и фирми могат да се създават от това меню, което е достъпно от Профила Ви, като абониран: https://www.kik-info.com/danni-za-modulite/shabloni/

А шаблони с данни в приложенията се запомнят от самите приложения.
Zufi, има изисквания за представляващия счетоводното предприятия. Те са същите, каквито са изискванията за съставител ФЛ. В ЗСч е записано, в статията, която коментирате, също много ясно е написано. Има и санкции, прочетете преди да пишете.
Колеги, относно текста в предмета на дейност на счетоводното предприятие, прикачам по-долу едно писмо от Министерството на финансите, което получихме в АССП, в отговор на наше запитване.

Въпрос:
"Ако в предмета на дейност са включени текстове като „счетоводни услуги“, „счетоводно обслужване” или „пълно счетоводно обслужване“, но без да е изписан текста „организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети“, то може ли да се приеме, че е спазено изискването към предмета на дейност от § 1, т. 27 от Допълнителните разпоредби на Закона за счетоводството?"

Отговор:

Накратко Министерството отговаря, че може. Според МФ „счетоводни услуги“ и „счетоводно обслужване” означава едни и също с „организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети”.
Честито на командироващите в рамките на предоставянето на услуги. Работодателят трябва писмено да запознава командированите в ЕС, ЕИП и Швейцария с условията на труд в приемащата държава, публикувани на единния официален национален уебсайт на съответната държава. Много интересно в микро фирмите кой ще проучва / консултира по трудовото законодателство по света за всяка командировка от 2-3 дни.

Отделно и допълнително споразумение към ТД трябва да се сключва.

"Чл. 8. Работодателят, съответно предприятието, което осигурява временна работа, предварително писмено запознава работника или служителя с условията на работа в приемащата държава, публикувани на единния официален национален уебсайт на съответната държава, не по-късно от един работен ден преди началната дата на командироването, съответно датата, определена за постъпването му на работа в предприятието ползвател." и

"Чл. 2. (1) При командироване на работници или служители в случаите по чл. 121а, ал. 1, т. 1 КТ работодателят и работникът или служителят уговарят с допълнително писмено споразумение изменение на съществуващото между тях трудово правоотношение за срока на командироването."

Из НАРЕДБА за условията и реда за командироване и изпращане на работници и служители в рамките на предоставяне на услуги.
Отметката е допълнена.
Лека работа! :)
Здравейте, веднага ще го допълним. Благодаря, че писахте!
По първия въпрос: Включват се разходите за изхабяването по чл. 27, ал. 2 + всички разходи, които са със смесено предназначение и за които е ползван данъчен кредит. Включва се и заплатата и осигуровките на шофьора, ако го е возил такъв от фирмата. Ако питате за горивото, щом включвате такова само за дейността, дали да го включвате в сметката, то - не го включвайте, но докажете, че изминатите километри с него за фирмено ползване, а не лично. Макар, че не зная как може да се отдели едното от другото гориво, като в един резервоар се пълнят. Все остава нещо от личното и фирменото гориво.

По втория въпрос: Начисляването на ДДС за лично ползване е месечно, а не годишно. Ако сте закъсняла, по-добре го начислете сега в декември.

Виждам, че сте с абонамент за пълен достъп в сайта. Ползвайте това приложение: https://www.kik-info.com/dokumenti/lichno-polzvane.php
Беше прието на първо четене. На второ - отпадна.
Измененията и допълненията на Кодекса на труда са публикувани в Държавен вестник, брой 105 от 30.XII.2016 г. Основните промените са свързани с командироването и изпращането на работници и служители в и от друга държава - членка на Европейския съюз, в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или в Конфедерация Швейцария.



Отпада облекчението за работодателите за кратките командировки в ЕС в рамките на предоставянето на услуги

Отпада възможността за български работодател, който командирова работник или служител не повече от 30 дни в друга държава - членка на Европейския съюз, в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или в Конфедерация Швейцария да не осигурява поне същите минимални условия на работа, каквито са установени за работниците и служителите, изпълняващи същата или сходна работа в приемащата държава.

Вече дори и за по-кратките командировки работодателите ще са задължени да осигуряват най-малко същите минимални условия на работа, каквито са установени за работниците и служителите, изпълняващи същата или сходна работа в приемащата държава. Правилото важи за всички командировки в рамките на предоставянето на услуги без оглед на тяхната продължителност, когато са в друга държава - членка на Европейския съюз, в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или в Конфедерация Швейцария.

Командироване и изпращане на работници и служители в рамките на предоставяне на услуги
(чл. 121а – нов, чл. 127, ал. 4 – изм.)

Командироване на работници или служители в рамките на предоставяне на услуги е налице, когато:

1. български работодател командирова работник или служител на територията на друга държава – членка на Европейския съюз, държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария:
а) за своя сметка и под свое ръководство въз основа на договор, сключен между работодателя и ползвателя на услугите;
б) в предприятие от същата група предприятия;

2. работодател, регистриран по законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз, държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, на Конфедерация Швейцария или на трета държава командирова работник или служител на територията на Република България:
а) за своя сметка и под свое ръководство въз основа на договор, сключен между работодателя и ползвателя на услугите;
б) предприятие от същата група предприятия.

Изпращане на работници или служители в рамките на предоставяне на услуги е налице, когато:

1. регистрирано по българското законодателство предприятие, което осигурява временна работа, изпраща работник или служител в предприятие ползвател на територията на друга държава – членка на Европейския съюз, държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;

2. предприятие, което осигурява временна работа, регистрирано по законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз, държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, на Конфедерация Швейцария или на трета държава, изпраща работник или служител на работа в предприятие ползвател на територията на Република България.

Работник или служител може да бъде командирован или изпратен, когато за целия период на командироването или на изпращането съществува трудово правоотношение между него и командироващия или изпращащия работодател.

Българските работодатели или предприятията, които осигуряват временна работа трябва да осигуряват най-малко същите минимални условия на работа, каквито са установени за работниците и служителите, изпълняващи същата или сходна работа в приемащата държава, когато командироват/изпращат работници или служители в друга държава – членка на Европейския съюз, държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария за срока на командироването или на изпращането.

Чуждите работодатели и предприятия, осигуряващи временна работа от друга държава – членка на Европейския съюз, държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, на Конфедерация Швейцария или на трета държава следва да осигуряват най-малко същите минимални условия на работа, каквито са установени за работниците и служителите, изпълняващи същата или сходна работа в Република България за срока на командироването или на изпращането.

Когато в съответствие с тези изискванията чужд работодателят или предприятие, което осигурява временна работа, не осигурят основно трудово възнаграждение в размер най-малко на минималната работна заплата, установена за страната, и/или най-малко на минималния размер на допълнителните трудови възнаграждения за извънреден и нощен труд, работникът или служителят има право на:
1. неизплатените трудови възнаграждения, които са дължими;
2. обезщетения или други вземания, свързани с трудовото правоотношение, дължими по закон;
3. възстановяване на неправомерно удържани от трудовото възнаграждение данъци и/или осигурителни вноски;
4. възстановяване на прекомерно високи разходи спрямо трудовото възнаграждение или качеството на настаняването, удържани от трудовото възнаграждение на работника или служителя за предоставено от работодателя настаняване.

Работник или служител, който е предявил иск поради неспазване на минималните условия на работа, не може да се третира неблагоприятно от работодателя на това основание.

Остава изискването, че когато се командирова или изпраща работник или служител на работа зад граница за повече от един месец, предприятието е длъжно преди заминаването писмено да го информира за:
1. продължителността на работата;
2. валутата, в която ще се изплаща възнаграждението;
3. допълнителните трудови възнаграждения, които ще се изплащат в пари или в натура, свързани с командироването зад граница, ако такива са предвидени;
4. условията за завръщане в страната.

Запазва се и изискването при командироване за срок, по-дълъг от 30 календарни дни, да се иска писмено съгласие на работника или служителя.

Посочените изменения влизат в сила в деня на обнародването им, който е 30.12.2016 г.

Условията и редът за командироване и изпращане ще се определят с нова наредба на Министерския съвет. След публикуването й, както и във връзка с горните изисквания предстои адаптирането на:
Цитат
Приложение за командировъчни в чужбина (+английски)

Чрез приложението за командировъчни в чужбина можете да издавате наведнъж документите на български и английски език, съобразени с Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина (Наредбата) и Кодекса на труда (КТ). Приложението издава съответните документи при дългосрочни и краткосрочни командировки, при командировки на бременни служителки и документи за информирането по чл. 127, ал. 4 и ал. 5 от Кодекса на труда. Следвайте инструкциите и подсказките при въвеждането на данните автоматично и едновременно бихте могли да отпечатате:
•   Заповед по чл. 5 и сметка по чл. 35 от Наредбата
•   Отчет и доклад по чл. 38 от Наредбата
•   Съгласие на служителя по чл. 121, ал. 2 от КТ
•   Съгласие на служителка по чл. 310 от КТ
•   Писмено информиране от работодателя по чл. 127, ал. 5 от КТ
•   Писмено информиране от работодателя по чл. 127, ал. 4 от КТ


Издаваните документи са на български език, на английски език, както и двуезично.
Обезщетение при командировка
(чл. 215 – изм.)

При командироване по чл. 121, ал. 1 работникът или служителят има право да получи освен брутното си трудово възнаграждение още и пътни, дневни и квартирни пари при условия и в размери, определени от Министерския съвет. А при командироване по чл. 121а, ал. 1, т. 1 и при изпращане по чл. 121а, ал. 2, т. 1 работникът или служителят има право да получи освен брутното си трудово възнаграждение още и пътни пари при условия, определени в наредбата по чл. 121а, ал. 8.

Трудови спорове
(чл. 357, ал. 4 – нова, чл. 361, ал. 2 – изм.)

Изрично се регламентира, че трудови са и споровете между работниците или служителите, които са или са били командировани или изпратени на територията на Република България по чл. 121а, ал. 1, т. 2 и ал. 2, т. 2, и техния работодател в случаите, когато са претърпели вреди поради неспазване на условията на работа по чл. 121а, ал. 5, включително след прекратяването на трудовото правоотношение. Когато работодателят е подизпълнител, исковете за неизплатените на работника или служителя минимални възнаграждения могат да се предявяват и срещу изпълнителя, на който работодателят е пряк подизпълнител, или солидарно срещу работодателя и изпълнителя. Отговорността на изпълнителя се ограничава до правата на работника или служителя, произтичащи от договорните отношения между изпълнителя и работодателя.

Трудовите спорове за осигуряване на условия на работа на командированите или изпратените в Република България работници или служители по чл. 121а, ал. 1, т. 2 и ал. 2, т. 2 са подсъдни на съда по мястото, където работникът или служителят временно полага или е полагал труда си.

Административно сътрудничество чрез информационната система на вътрешния пазар и трансгранично изпълнение на наложени финансови административни санкции и глоби, включително такси и начисления
(Глава двадесета с чл. 417 – 422 - нови)

Предвижда се изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ да осъществява безплатно административно сътрудничество чрез Информационната система на вътрешния пазар с компетентните органи на другите държави – членки на Европейския съюз, на държави – страни по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария. Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ получава чрез Информационната система на вътрешния пазар искания за събиране на публични вземания по чл. 162, ал. 7 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.

Електронно трудово досие
(чл. 128б, ал. 3 – нова)

Работодателят е длъжен да води трудово досие на всеки работник или служител, като трудовото досие на работника или служителя се създава при постъпване на работа и в него се съхраняват документите във връзка с възникването, съществуването, изменението и прекратяването на трудовото правоотношение.

С новата ал. 3 на чл. 128б от 01.01.2017 г. се дава възможност част от гореописаните документи да могат да бъдат създавани и съхранявани като електронни документи. Видът и изискванията за създаването и съхраняването им ще се определят с нов акт на Министерския съвет.

Календар работни и почивни дни 2017 г.

Изменения в чл. 154 са във връзка с почивните дни и празниците, за които можете да прочете тук.


Свързани теми:
Измененията в ЗКПО от 01.01.2017 г.
Измененията в ЗДДС от 01.01.2017 г.
Правилата при личното ползване от 2017 г. и корекциите на ДДС
Измененията в ЗДДФЛ от 01.01.2017 г.
Какво се променя в осигуряването през 2017 г.
Почивни и празнични дни през 2017 година
Привет колеги, за тези които ни питаха през годините, създадохме и Фейсбук група, посветена на новостите, свързани с данъците и счетоводството и място, където да споделяме полезен опит и интересни новини.

Каним ви да се присъедините! :)
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ

Облекченията в ЗСч за ГФО са благодарение на усилията АССП. През цялото време на работата ни в работната група по новия ЗСч ние апелирахме към това - възможностите за облекчения, дадени в директивата да се използват максимално. И Министерство на финансите ни чу. Видяхте от ИДЕС какъв проект на закон бяха предложили с никакви облекчения за малките и микропредприятията.
Заради § 3 от допълнителните разпоредби на закона: Микропредприятията, извън облекченията за тях по този закон, се третират като малки предприятия.