Погледнете и в Закона за счетоводството:

Чл. 32. Консолидиран финансов отчет може да не се съставя от предприятие майка на малка група, освен ако в групата има поне едно предприятие от обществен интерес.
Когато заредя гориво на бензиностанцията ще го ползвам за лична употреба, но странно защо ми издават документ за извършена продажба.
Когато заредя за служебният автомобил гориво на бензиностанцията и ще го ползвам за лична употреба, още по странно следва да извършвам неясни и магични действия за определяне и разделяне на разхода за данъчни нужди.
Когато ДЗЛ зарежда служебен автомобил, то презумпцията е че ще го ползва за служебни цели. Но ако се случи така, че да го ползва и за лични нужди, което е изключение от правилото (защото ако беше правило, то трябваше автомобилът да не е купен на името на фирмата), та чак тогава се извършват "неясни и магични действия за определяне и разделяне на разхода за данъчни нужди" :), които с нашето приложение сме ги направили ясни, прости и лесни.

Относно другите Ви разсъждения, то изключение се допуска само при събитие, предизвикано от крайна нужда или непреодолима сила.

Трябва да се прави разлика между лично ползване (употреба) по чл. 9, ал. 3, т. 1 ЗДДС и предоставени безвъзмездни услуги за лични нужди по чл. 9, ал. 3, т. 2 ЗДДС. Те съответстват на член 26, т. 1, букви "а" и "б" от Директивата.

Член 26
1. Всяка от следните сделки се третира като възмездна доставка на услуги:
а) употребата на стоки, които са част от стопанските активи за лични нужди на данъчнозадълженото лице или за нуждите на неговия персонал, или по-общо за цели, различни от икономическата дейност на лицето, когато дължимият за тези стоки данък върху добавената стойност подлежи на изцяло или частично приспадане;
б) безвъзмездната доставка на услуги, извършена от данъчнозадълженото лице, за негови лични нужди или по-общо за цели, различни от икономическата дейност на лицето.


Тоест:
1. чл. 9, ал. 3, т. 1 от ЗДДС = 26, т. 1, буква “а” от Директивата = употреба на фирмени активи за лични нужди. Тук има значение това дали е ползван ДК.
2. чл. 9, ал. 3, т. 2 от ЗДДС = 26, т. 1, буква “б” от Директивата = безвъзмездни услуги, предоставени за лични нужди. Тук няма значение това дали е ползван ДК.

Първото е употреба за лично ползване, а второто е извършена безвъзмездна услуга за лични нужди. И ето така, персоналът извършвайки безплатна услуга на шефа, всъщност извършва второто - доставка на услуга по чл. 26, т. 1, буква “б” от Директивата (чл. 9, ал.3, т. 2 от ЗДДС) и затова няма значение, че не е ползват ДК преди това в Указанието пише, че искат част от разходите за заплати да се обложат с ДДС.
Това изменение го мотивираха, че е във връзка с официално уведомително писмо на ЕК за откриване на процедура по нарушение на правото на Европейския съюз срещу България. Защото в писмото си Комисията критикува установената практиката на българските данъчни и съдебни органи, според която систематичното включване на нотариалните такси в данъчната основа на извършените доставки, изискващи действията на нотариус, не съответства на чл. 73 и 78 от ДДС Директивата.

Първоначално в мотивите записаха, че направеното изменение уточнява, че при формиране на данъчната основа на облагаеми с ДДС доставки не се включват такси, събирани за извършваните от нотариуси дейности. И първоначално в проекта за изменение на ППЗДДС го бяха написали така: Създава се алинея 2: „(2) Данъчната основа по чл. 26 или чл. 27 от закона не се увеличава с таксите, дължими по Закона за нотариусите и нотариалната дейност.“  към ето този стар текст чл. 15 “Данъците и таксите по Закона за местните данъци и такси се включват в определената по реда на чл. 26 или чл. 27 от закона данъчна основа на доставките, за които те са дължими.”

След това обаче са се загледали по-сериозно в член 73 и член 78 от Директивата и са извъртели текста по този безобразен начин в момента, че да се чудим, какво са искали да кажат.

Затова като наставим текста на ППЗДДС:
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г., изм. - ДВ, бр. 8 от 2016 г., в сила от 29.01.2016 г.) Данъчната основа по чл. 26 и 27 от закона се увеличава с дължимите за доставката данъци и такси, когато са налице едновременно следните условия:
1. платени са от името и за сметка на доставчика;
2. поискани са от доставчика.


И Директивата:
Член 73
По отношение на доставката на стоки или услуги, различни от посочените в членове 74—77, данъчната основа включва всичко, което представлява насрещна престация, получена или която следва да бъде получена от доставчика срещу доставката, от клиента или трето лице, включително субсидии, пряко свързани с цената на доставката.

Член 78
Данъчната основа включва следните елементи: а) данъци, мита, налози и такси с изключение на самия данък върху добавената стойност; б) съпътстващите разходи, начислени от доставчика на клиента, като разходи за комисиона, опаковка, транспорт и застраховане. За целите на буква б) от първи параграф, държавите-членки могат да считат разходите, обхванати по отделно споразумение, за съпътстващи разходи.

разбирам, че са искали да кажат, че трябва да прибавяме към данъчната основа и платените от доставчика данъци и такси (каквато беше досега позицията на НАП) , но вече само ако има основание да се счетат като част от насрещната престация. А това ще е така, ако и едновременно са поискани от него, в смисъл той ги е поискал от клиента. Напр. в договора е записано, че продавачът иска купувачът да му възстанови, платените от негово име и за негова сметка данъци и такси. Тогава трябва да ги добавим към данъчната основа.

Тоест ние трябва да се сетим, че щом доставчикът ги плаща (изпълнена т. 1), но не ги иска от клиента (неизпълнена т. 2) , то вече не се добавят към данъчната основа, защото не са част от насрещната престация . И така, като гледам ще вземем да направим нов калкулатор и за това, защото честно казано е доста объркващо.
Личният живот на гражданите е неприкосновен. Всеки има право на защита срещу незаконна намеса в личния и семейния живот. Никой не може да бъде следен, фотографиран, филмиран, записван или подлаган на други подобни действия без неговото знание или въпреки изричното му несъгласие.

Личното ползване на служебните автомобили през личното време на гражданите влиза в концепцията на "личен живот" и "лична свобода". Неприкосновеността на личния живот е защитена чрез забрана за следене или записване или други подобни действия без знание или въпреки изричното несъгласие на лицето. Производно право на правото на лична свобода е правото на зачитане на личния и семеен живот, които се гарантират от чл. 32 от Конституцията.

В този смисъл обекти на проверките и ревизиите на данъчната администрация не могат да бъдат фактите около това къде, кога, защо или с кого са били гражданите по време на тяхното лично ползване на служебни автомобили. Документирането на личното ползване на автомобила не налага да бъдат описвани маршрут, точния ден и час през отчетния месец.

Облагането с данък "уикенд" е на месечна база. Затова за целите на изчисляването на данъчната основа и данъка е достатъчно да се посочат броя километри за лично ползване през месеца. По този начин ще може да бъде изчислена базата за разпределение на личното ползване. На тази база може да се направи пропорционалното разделяне на разхода за изхабяването по чл. 27, ал. 2 от ЗДДС, както и разпределение на месечните разходи, свързани с автомобила, за които е приспаднат данъчен кредит, като по този начин коректното ще се изчисли данъка.

Препоръчваме служебно изминатите километри да се доказват чрез пътен лист. А личните километри могат да се получат като разлика по следната формула: 

Лично ползване (км.) = Общо изминати км. – Служебно изминати км.

Затова в месечния пътен лист, в който доказвате изразходването на горивото за служебното ползване, може да включите един отделен ред с общите километри за лично ползване през месеца. Точно това сме предвидили в Приложението за издаване на пътни листа, чрез което месечното издаване на пътни листа се оказва "работа 5 минути", особено ако ползвате бързите бутони за готови шаблони, копиране на повтарящи се данни или автоматично извеждане само на работните дни месеца.

Калкулацията на базата за разпределение, данъчната основа или изхабяването върху, което следва да се начисли данъка, процента лично ползване и данъка, както и самото издаване на Протокол по чл. 117, ал. 1, т. 3, също могат да се окажат времеемък процес.  Затова сме създали отделно Приложение: ДДС върху лично ползване с издаване на Протокол по чл. 117, чрез което всички тези изчисления, както и издаването на протокола се случват с един бутон.

Цитат
14 март наближава, а въпросите за личното ползване, документирането и изчислението на данък "уикенд" към нас не спират. Особен случай представлява личното ползване на автомобила на управителя. Затова подготвяме ново специално приложение за неговото документиране и отчитане, което ще бъде онлайн съвсем скоро.

Още малко за личните права и свободи
 
Лични права и свободи – създават условия за свободно съществуване на личността. Те очертават границите на вмешателство на държавата в личния живот и свободата на гражданите. Значителна част от личните конституционни права са заимствани от Всеобщата декларация за правата на човека и др. международни актове.

Нещо повече Съветът на Европа предостави на българските власти Наръчник по Европейската конвенция за правата на човека за неюристи преведен на български, които е публикуван на страницата на Министерството на правосъдието.

Наръчникът разяснява член 8 "Право на зачитане на личния и семейния живот" от Европейската конвенция за защита правата на човека и основните свободи така: "Съгласно параграф 1, всеки има право на зачитане на личния и семейния живот, на жилището и кореспонденцията. На всички тези понятия Съдът е дал едно обширно тълкуване, което надхвърля обикновения смисъл, приет в много национални системи. Длъжностните лица трябва да са наясно с това и да не приемат, че смисълът на Конвенцията ще бъде същият като този, с който те са свикнали."

"Личен живот" е много по-широко понятие, отколкото неприкосновеността на личния живот (която се отнася главно за правата на поверителност и уединение). Той обхваща, наред с други неща, и лична идентичност; сексуална ориентация; полова идентичност; защита на личните данни; защита от шум или токсични емисии и защита от тормоз, се казва още в Наръчника.
Това им изявление за стачката от 1 май абсолютно показва какви "титани" на правната мисъл са радетелите на този безумен законопроект.

Стачка по закон има само при служители и работници на трудов договор, каквито по закон не могат да бъдат адвокатите. Кой е техният работодател, към когото предявяват исканията си, които не са уважени?
Не могат да бъдат наети адвокати по трудов договор.
Закон за адвокатурата
Чл. 5
(2) Не може да бъде вписано като адвокат лице, което:
….
3. (изм. - ДВ, бр. 101 от 2010 г.) работи по трудово правоотношение, освен ако заема академична длъжност по правни науки във висше училище или научна организация;

Идеята им е те да ни наемат като подизпълнители, както писах по-горе, срещу дребни суми. А нашият труд към тях няма да се води консултация, а например "съдействие", но пък бракоразводният, който притежава кетапа за адвокат гордо, ще представлява клиента пред институциите и ще го “консултира“ по ЗДДС и Директивата например, стъпвайки на нашите "съдействия".

За пълномощното горе, където сте дали пример искам за поясня, че законопроектът им не забранява всеки сам да си върши работата, но ако иска да го възложи на някой друг, то не може да избере някой, който ще свърши работата качествено и евтино, а трябва да го възложи задължително на адвокат с минимална тарифа. В предложението им за чл. 24, ал. 1 говорят за дейности по “възлагане от клиент“, а не че сам не можеш да си свършиш работата. И това трябва много добре да се разбере, защото като напишете някъде "не мога ли сам", то започват да ви обясняват как не сте им разбрали нелепия законопроект.
1. Колко трябва да бъде капитала на новорегистрирано търговско дружество, така че да не попадне в режим на слаба капитализация и/или самозадлъжняване?
2. Колко трябва да е оборотния капитал на новорегистрирано търговско дружество?
3. Как с вноските по чл. 134 от Търговския закон се покриват загуби и как това се „връзва“ с временния характер на тези вноски?
4. Кое, от икономическа гледна точка, е по-доброто решение - да регистрирате дружество с 100 дяла по 5 лева или дружество с 5 дяла по 100 лева?

Според клетия им и нелеп законопроект, това горе са все правни консултации, които силно желаят да ни забранят да извършваме. Но пък за сметка на това всеки бракоразводен адвокат ще имат право да консултира клиенти по ЗДДС например.

А може би идеята е ние да станем подизпълнители на адвокатските кантори, които просто да вземат хонорарите на клиентите, а работа да я вършим ние срещу дребни суми. Явно това е идеята - да се създаде изкуствено бизнес за едни хора, които не могат да си спечелят клиенти на пазарен принцип, понеже може би са некадърни, та трябва да ограничават със закон другите професии в дейността им, както и да не позволят бизнесът да избира кой най-изгодно като качество/цена ще му свърши работа. А коментарите им как се сравняват с лекарската професия и правят аналогия са просто забавни. Затова кадърните адвокати не подкрепят законопроекта. Те си имат предостатъчно клиенти и сами разбират и осъждат абсурда, който се предлага.

Счетоводната услуга е комплексна, и ако някой си мисли, че счетоводните кантори просто завеждат едни документи в счетоводен софтуер, значи е тотално неадекватен за съвременния бизнес живот, особено на малките фирми.
Мисля, че документът не е публикуван никъде, за да Ви предоставя линк. Всяка от трите организации си е изпратила на своите членове пълния материал с коментарите, предложенията и разясненията  по указанието. Ние от АССП го изпратихме на нашите членове, отделно ИДЕС си го праща на одиторите, а АИКБ на фирмите, които членуват там. 
Здравейте logise8, отговорила съм Ви в тази тема.
А примера в началото с тоалетната хартия, която била отчитана, а не трябвало, чухте ли го?  :blink:

Освен това се оказа, че счетоводителите са виновни, че този данък не е бил събиран от НАП до сега. И снизходително прибави, нещо от сорта, че няма да се връщаме назад.

100 млн. лева по консервативни оценки за данък "уикенд"... Интересно е видеото. Редно беше да излязат с интервю по-рано, друго е да ги чуем от първо лице.
Колега, ще кажете ли нещо по същество или ще си хейтите анонимно? Нали знаете, че маргиналният форум за хейтене е другаде, щом като изпитвате такава потребност...

И какво значение има какво е работил човекът в началото в НАП? Всеки е започнал от някъде. Да не би "пасат" да се родил научен?

Това е последният път, в който търпя подобни Ваши неадекватни включвания.
Велин Филипов по TV+
"Данък уикенд" натоварва бизнеса с над 60% разходи
https://www.youtube.com/watch?v=2FGUj8p9pe8
Здравейте, текстът е свободен.
За улеснение в статията сме описали какво съдържат заповедта от работодателя и декларациите от самите служители: http://www.kik-info.com/novini/novini-i-akcenti/Firmena-zapoved-za-neizpolzvane-na-sluzhebnoto-imushtestvo-za.101756.php
Ние все пак решихме да пуснем по една Фирмена заповед за неизползване на служебното имущество за лични нужди при клиентите, при които няма лично ползване, плюс декларации от служителите, че не са ползвали служебно имущество за лични цели до сега, като ги задължаваме, ако ползват, то да информират писмено работодателя, за целите на данъчното облагане.

Ако някой ползва автомобила за лични нужди, то да съставя пътен лист и да отбелязва коректно.

И приключваме с одисеята по данък “уикенд” … засега.  :good:
Здрaвейте, реквизитите на пътния лист не са нормативно регламентирани и се ограничават до тези, с които стопанската операция може да се опише еднозначно. Затова няма пречка пътният лист да бъде месечен.

Обръщам внимание, че както сме отбелязали в приложението, то не важи за обществен превоз на пътници и товари. За тези преводи има специална нормативна уредба с изискванията към техните пътни листа. Наредба № 33 от 3 ноември 1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България.
Светлина в тунела сред срещата в Министерство на финансите.

Въпросите са:
- тези до 50% (точно колко) за всички автомобили ли ще са (защото за леките до 6+1 в момента няма право на никакъв данъчен кредит);
- ще има ли право на избор, както е сега лицето да доказва процента на лично ползване чрез пътни листа или пътни книжки;
- каква ще e ставката на данък върху разходите;
- в какви срокове се очаква всичко това да бъде уредено в законодателството.

Прави ми впечатление, че НАП и МФ пишат:
"ползването на данъчен кредит за придобитите стоки може да бъде отложено за срок до 12 месеца, като в това време компаниите могат да прецизират съотношението служебна/лична употреба на активите си и не се налага да начисляват ДДС за личното им ползване." - да чакаме да нагласят законодателството и да не си ползваме данъчния кредит ли?
Чак толкова дълбоко едва ли се мисли, т.е. с практическа насоченост.
Мирише ми отново на популизъм на управляващите - един вид ще съберат данъци от едни хора със скъпи коли и имоти за благото на бюджета ...

Добре, да ги съберат данъците, но по по-лека процедура и внимателно, за да не пресолят с голяма данъчна тежест. А и в закона не пише, че ще ги събират от "едни хора със скъпи коли и имоти ".
На срещата в НАП бе подчертано, че стойностен праг и фиксиран процент са свързани с дерогации – тоест най-рано след една година, ако сега стартират процедурата, което няма да стане.

Учудвам се, защото направиха така, че в момента всеки, които иска да признава за личното ползване стои и чака да види какво ще стане. А тези, които няма да признаят за личното ползване, тях и без това не ги интересува нито сложността на отчитането, нито последващо облагане по ЗДДФЛ, ЗКПО и с осигуровки.

Данък върху разхода над 10% ще е изключително несправедливо за тези, които са осигурени на максимума. Ако се впише един непаричен доход в трудовия договор, като част от възнаграждението, то за осигурените на максимума удръжката ще е 10%, затова няма логика евентуален данък върху разхода за личното ползване да е над 10%. И колко хора биха си признали за личното ползване в пълен размер, ако знаят, че ще плащат и осигуровки или още един данък върху разхода по-висок от 10%?
 
С това ново указание от вчера става ясно, че искат някакви пари до 14-ти февруари за периоди преди 2016 г. Как си го представят това в годишно приключване на юруш да се връщаме назад и да гледаме в годините къде сме съгрешили с лично ползване, по кои активи, пък да изчисляваме и да признаваме до 14-ти февруари?
Здравейте,

Това са условията и цените за пълен достъп до приложенията в КиК Инфо, включително и до Калкулатора за определяне на авансовите вноски по ЗКПО: http://www.kik-info.com/abonament/