Да, ваше задължение да подадете справка по чл.73 до 30 април 2014 г.
Следва и да издадете сметка за изпатени суми за четвърто тримесечие на 2013 г без да удържате данък. На база служебните бележки , физическото лице ще декларара в ГДД по чл.50 прихода от наем и ще плати данъка за четвърто тримесечие на 2013 г.
Правилно сте подали за трите тримесечия на 2013 г декларация по чл.55
Това е  :thumbup:
Да попитам, това означава ли, че фирмата наемателка на помещението, няма повече ангажимент за последното тримесечие, освен  сметката за изплатени суми и служебната бележка, която може да е една- годишна?
Много Ви благодаря за отговора  irenabrili, наистина ме спасявате в този океан :blink: на НАП - ска информация, не знам дали има друга държава в света в която за едно ЕТ с  магазинче от 12 кв., да се подават 1001 декларации под една или друга форма.
Благодаря Ви :give_rose:
а да и пропуснах, има ли някаква връзка с тази декларация 55 и справката по чл.73 ал 1? Да разбирам ли ,че ако декларирам наема с д55 не трябва да подавам справката?
Здравейте, имам и аз въпрос , защото доста се обърках.
1. ЕТ плаща наем за помещение на физическо лице.Плаща си данъка на тримесечие.Трябва ли да подава някаква декларация за авансовите вноски на наема в НАП НА ТРИМЕСЕЧИЕ?
2. Физическо лице отдава помещение под наем на фирма и пак същото , трябва ли да подава нещо в НАП на тримесечие? ЕТ -то му издава сл.бележка. Благодаря Ви предварително.
Да попитам, след като съм подала декларация 55 за миналата 2012 и сега за първото тримесечие на 2013, ще трябва ли да правя и справка за изплатени доходи на физ. лица за 2012 год. тъй като в т.09 има текст, който гласи
 "09   Наем или друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, с изключение на имущество в режим на етажна собственост с форма на управление общо събрание на собствениците, както и    ...               
         с изключение на доходите по договори за аренда на земеделска земя и на доходите, подлежащи на деклариране по реда на чл. 55 от ЗДДФЛ, действащ до 31.12.2012 г.
Благодаря :smile1:                                                      
Latinova, и при нас е така, но разбрах ,че първо трябва да подам декларацията  55 и след това да внеса данъка :hmmm:
Благодаря пасат,
доста неща изчетох, доста си понапънах мозъка и не разбрах, като съм собственик на ЕТ и всичко ми се по води по ЕГН, трябва ли да правя  и пълномощно на себе си и то нот. заверено ? и дали има срок, защото това не видях никъде. /да подавам ли уведомление за упълномощаване на самата себе си в НАП  на място в офис на НАП/.
Здравейте, имам следния въпрос.
За първи път си купувам ел. подпис за да ползвам услугите на НАП.
Става въпрос за ЕТ  и електрония подпис е на физическото лице собственик на ЕТ.
След като го закупя, трябва ли да ходя да декларирам в НАП ,че ще представлявам собствената си фирма или това става директно от сайта на НАП? Има ли срок за регистрация в НАП от закупуването на ел. подпис и изпускам ли нещо? Благодаря Ви предварително.
Здравейте, имам следния въпрос. Изтича срочен договор за 6 месеца, преди това лицето е работила 2 години на друго място без прекъсване на трудовия стаж.Общо трудов стаж около 8 години. Сега има ли право на обезщетение ако се регистрира в бюрото по труда и колко месеца и каква сума ще се заплаща?Благодаря Ви предварително. :smile1:
Благодаря, Basic  за изчерпателната информация.
Аз направих същото, подадох такава молба на 03,01,13 за сума която виси от 1998г, когато правя справка в системата още излиза сумата даже лихвите се увеличават. От офис Център ми обясниха, че няма пробелем и сумата е "маркирана", но неможе да се изтрие от системата?!
Мисля към края на месеца пак да отида.
Точно така стана и с мен. Получих писмо с което ме уводомяват, че вече нямам задължения , но преди 2 дена, като направих проверка, те продължават да си висят в системата. На мое запитване защо е така, ми отговориха "до април има още време", на мен  това "точно до април", не ми говори нищо :hmmm:
Здравейте, искам да Ви попитам, дали собственик на ЕООД и % на инвалидност 73, може да ползва данъчните облекчения , както собственик на ЕТ?
Благодаря предварително :smile1:
Здравейте.
Имам следния въпрос.
Новоткрито ЕООД.
Какви документи и декларации трябва да попълни и подаде при започване на дейност? Дали има някъде публикувани изискуемите документи,за да не пропуснем някой?Благодаря предварително.
Благодаря alfa, за съжаление не го знаех и бяха платени с общата сметка на фирмата и при проверката в НАП за задължения веднага излязаха ,като неплатени.Сигурно няма да ме известят, че имам надвнесени  ;D
Днес ще преведа и тези отделно, само и само да не съм в нарушение. Така подвеждат хората , като пишат " само с две платежни вече ще се плаща". По добре да бяха написали - вече има отделни платежни за работещите и собствениците на фирми :hmmm:
Имам запитване за СОЛ. Осигуровките на отделна сметка ли са от общата? Нещо специфично попълва ли се в платежното? Става въпрос за собственик на ЕТ пенсионер.Досега плащахме само ЗО. Благодаря предварително!
като се има предвид срока и опашките пред НАП, направо е задължително

а и е три -четири пъти годишно!
Моля за съвет.Току що прочетох тази статия.
http://plovdiv.dir.bg/news/-12760199
Някой дали знае нещо по въпроса. Майка ми има ЕТ с един работник и досега плащаше само ЗО за себе си. А сега?
Ако е истина ,че разходите ще се увеличат з около 300лв на месец, това е кошмарно. :no:
Благодаря предварително.
Тъй като и аз се бях объркала със старата декларация, само да кажа ,че има нова и днес я подадох. Става въпрос за ЕТ   и се подава не където е регистрирана фирмата , а по ЕГН на собственика на фирмата!Днес я подадох и затова уточнявам. Самите служители на НАП още са объркани и не всичко им е ясно, но я приемат без много коментари :smile1:
За разлика от декл. 1 и 6 за, които ми казаха след 15.01. тъй като системата им още не е оправена и не  могат да отварят дискетите. Става въпрос за НАП СЕРДИКА- София!
И къде се подава тази декларация 55, защото при мен е малко по сложно.Фирмата е регистрирана в един град, обекта е в друг град /за който плащам наем/, а собственика на ЕТ -то по  ЕГН е в трети град :hmmm:
Чета, чета и все повече се обърквам.
Нали плащахме авансово данъка всеки месец, до 10 число на месеца следващ този за който плащаме?
Скрит текст :
Сега чета ,че е на тримесечие ? и тази декларация 55 ще я подаваме 3-4 пъти в година ли?