Здравейте.
Моля за помощ, за първи път ще подавам опис на наличните активи при регистрация.
Фирмата е регистрирана по ЗДДС на 10.12.2015 г. Опис до сега не е подаван.
Може ли да подам ДДС-то за м. декември и до 25.01.2016 (45 дневен срок от дата на регистрация) да подам описа с наличните активи и услуги преди регистрация. И в сследващите три месечни периода да ползвам данъчния кредит на описаните активи (стоки, ДМА и услуги за наем например?)
Благодаря
Да, предположих, но книжката я няма......нито при служителката нито при нас....
Та какво може да се направи в този случай?
Здравейте.

Съжалявам, ако въпросът ми ви се стори твърде прозаичен, но не съм много веща в ТРЗ-то. Та фирма, която е била преди години ЕТ, след това е станата ЕООД (черз продажба на ЕТ на ЕООД - един и същ собственик) Служителка е работила в ЕТ-то и след това в ЕООД от 1997 до момента. В Трудовата книжка на служителката е отразено, че започва работа в ЕТ от 01.01.2000 г., т.е. три години се губят. Но пък в архива има трудов договор,в който се вижда, че същата е започнала работа в ЕТ - през 97 година. Осигурителна книжка не намираме.
Може ли ЕООД-то, като наследник на ЕТ -то да издаде УП-та с печат на ЕООД-то и ще бъдат ли те валидни през НОИ? Или има друг начин за удостоверяване на трудов и осигурителен стаж?
Благодаря ви много!
Благодаря много!
А в основание за начисляване на ДДС какво пишете?
Здравейте!

Задължително ли трябва да описвам всики стоки от инвойса по ВОП в протокола по чл 117, т.е. ако са много артукули може ли да напиша , че е съгл фактура ном  ....?
И аз не знам какви са техническите възможности на кас. а-т , но не видях в наредбата изрично написано изискване за нещо подобно.  Има ли законово изискване сумите платени през ПОС терминал да са на отделен ред в дневния и месечен отчет?
Здравейте.

Фирма "Х" има ПОС терминално у-во и приема плащания с дебитни и кредитни карти в своя магазин. За всяко такова плащане се пуска касова бележка от касовия апарат. В дневния и месечния отчет обаче сумите на касовите плащания и тези, извършени с карти не са отделени на различни редове, а сумата от оборота е една обща. Това пробем ли е? Т.е. би ли създало някакви неприятности с данъчните?
Тъй като въпросната сделка  предстои и има само работен договор за заем, в който е заложена лихва. Но да, риск от загуба при продажба на имота има и това не  е гарантирано в договора. За това не знам като каква сделка въобще да го оформя това чудо, не е съвсем заем, не е инвестиция, защото няма пряко участие в капитала на другата фирма ... какво е тогава :blink:
Здравейте.

Моля, помагайте! Имам голяма чуденка, как смятате е най-редно да се осчетоводи и да се води финансово следната седлка:
   Фирма "А" предоставя пари на заем на фирма "Б" за придобиване от "Б" на недвижим имот. Уговорката между "А" и "Б", е, че този имот ще бъде подобрен и продаден и след това "Б" ще върне парите на "А" заедно с %  от печалбата от продажбата.
Като какво да водя тези отпуснати пари в "А" за мен това не е обикновен заем, но не е и инвестиция......... :blink: ???
Дори и служителя да е съгласен пак ще има проблеми с ИТ.

За да се аргументирам пред собственика, колко серизони ще са проблемите с ИТ?
Не би трябвало да я по-малка.
Да де, обаче някой знае ли каква е  глобата за това нарушение?
Здравейте.

Имам следния случай: - служителите  (3-ма човека)  на фирма са назначени на трудови договори на 8 часа, но основната им РЗ е по-малка от МРЗ за страната!!! След начисляване на прослужено време и др. надбавки заплатите вече за по-големи от МРЗ. Според мен, не би трябвало основаната раб. заплата е е по-малка от МРЗ за страната. Така ли е или греша?  Каква е санкцията за това според вас?
Здравейте.

Възможно ли е ако до миналата година на служител му е начисляван клас прослужено време с анекс той да се отмени и да остане само с основна заплата без доп. възнаграждения? Това се налага от факта, че фирмата е в тежко финансово състояние.