да имам
аз я начислявам при сключването с общата сума напр.500лв.
и веднага начислявам разхода за текущата година в 602-напр. от дата на валидност 09,02,2015 до 31,12,2015. остатъка ми остава в 653
аз точно това го прочетох
но при мен застраховката се плаща на 4 вноски,ние сме платили 2-те остават още 2 за плащане.Не е ли правилно да се отнеса разхода изцяло за текущата година, като си направя сторно на 653/495?
здравейте,
имам следният въпрос: имам застраховка ГО и Каско на автомобил за период 10,02,2015-09,03,2016г /отчетени в 653/495 с общата сума и 602/653 с частта само за 2015г./. Този автомобил обаче го продаваме  сега -04,11,2015г. Как да отчета разхода за оставащият период?Да сторнирам 6 в 653/495?
ок

значи сервизният техник настройва вече КА с адреса на търг.обект и той /техника/информира НАП за настъпилата промяна.
Не е нужно според мен да се купува още един КА.
Защо не сте съгласна за осигуровките? Може БТВ на това лице да е над МОД и да няма промяна.

 :good:
мисля че може по всяко време, пускате си само ДС и уведомявате НАП.
Но за осигуровките не съм съгласна, той нали преминава от една в друга група, там не е ли различен прага/МОД/?
в обекта има само мостри, няма какво да се продава, прихода го отчита на обекта след приключване на монтажа.
Но си мисля ако някой дойде и даде капаро в търг.обект тогава какво?
фирма има касов апарат, на който е отбелязано че е без стационарен обект/ досега не е имала търг.обект/. Сега наема помещение.Но обикновенно услугите са само на граждани и касовият бон се пуска на обекта/монтаж на щори/.Въпроса ми е трябва ли сега когато има обект касовият апарат да се настрои с адреса на наетото помещение?
благодаря Светле
ами той вземаше обезщетение от НОИ /имал право на 6м., а използвал 3/
Ние го назначихме по чл.68ал.1 т.2 за около месец и го освободихме по чл.325т.4.
Та има ли право сега той да допродължи да си взема остатъка от обезщетението ?
работник освободен по чл.325 т.4 има ли право да продължи да взема пълен размер обезщетение от НОИ?
евентуално след време/зависи кога ще има работа/ отново с ДС по чл.119 си преминава отново на 8ч. нали така?
ще изполвам темата за моят въпрос:
служител на ТД по чл.67 ал.1 т.1 се налага поради свит обем на работата да премине от 8 часов на 4 часов работен ден, Само ДС си сключвам м/у р-к и р-л, без уведомление в НАП.В ДС трябва ли да е посочен от колко часа до колко часа е на работа служителя или само че преминава от 8 на 4 часа и от осн.заплата 600 на 300лв.?
И още нещо:не може периода да е по дълъг от 3 месеца в годината,т.е.ако ДС е скл. считано от 01,11,2015 то може да е на 4 часа до март 2016 вкл.
Правилно ли разсъждавам?
здр,колеги
фирмата има 5 фирмени автомобила, а собственика на фирмата още една на ФЛ.
Идва ми фактура за ремонт на фирмените коли, в която обаче е вкл. и тази на ФЛ.
Как да я осчетоводя?
Аз смятам така, но дали е най-правилно:
602/401- с ДО за фирмените коли
4531/401
401/503
499/401-с сумата на колата на ФЛ/без да ползвам ддс/
501/499
да и аз мисля че не е  удачно 22.23
но 43.32 е упоменато само дограма, е при нас основно прихода е от щорите
благодаря Ви
питам защото ми предстои да назначавам