В НСИ - декларация за неактивност.
В ГДД - може да не попълвате съставител и пак ще приеме 1010а.
Вижте каква е цената на квадратен метър на УПИ и на търговска площ в района. Изчислете пазарната стойност на сградата и земята поотделно. Намерете съотношението на всяка от тях към общата пазарна стойност. С процента умножете сумата от НА.
Има издадени фактури.
И слава Богу, че има издадени фактури, защото са спазени законовите изисквания.
Фактурите не означават от само себе си отчитане на приходи като ЕТ. И ФЛ имат право и задължение да издават фактури, когато са регистрирани по ЗДДС.
Няма ВОП, няма ВОД, нито дори тристранна операция, а сделката е с място на изпълнение на територията на България съгласно чл. 17.
На практика румънците си купуват нещо тук и трябва да им се начисли наш данък, а те после да издават документи според законодателството им. В зависимост от техните документи, какво следва за получателя, ще продължим да коментираме  :smile1:
Подхождам житейски.
Най-често се сменя цялостното обзавеждане при ремонт, за да има стил в офиса. По тази причина не разделям офис обзавеждането на части, а го завеждам цялото по фактурата като единен ДМА.
Обикновено това е значима по обща сума инвестиция, която, ако се отчете формално на части под 700 лв., може да намали нереално финансовия резултат.
ЗДДФЛ не предвижда различно данъчно третиране на придобити доходи на ФЛ, в случай че те са регистрирани по ЗДДС.
Освен това, като СОЛ, ЗП декларира това обстоятелство и не може да му се издават СИС и сл.бележки. Той трябва да издаде документ по смисъла на ЗСч. за придобития доход, а в случая е длъжен да издаде фактура като регистриран по ЗДДС.
Аз бих отишла с писмен въпрос при методолозите от ОДОП на ул. "Аксаков" с молба да унифицират тези "различни становища".
Ако Ви харесва да си теоретизирате, заповядайте. :smile1:
Въпросът в темата беше конкретен и отговорът е конкретен.
Лозовите насаждения са биологичен актив и СС-41 дава отговор на въпроса Ви, че признаването е в зависимост от договора:
Скрит текст :
Какво би била разликата, ако бяха платени по касов път ?
Колежката търси документална обоснованост
Банковото извлечение е достатъчно. Това имам предвид. :smile1:
Ако бяха платени по каса, разговорът щеше да е друг.
Ето за това аз подавам след 10 март :wink1:
Здравейте,
Договорът е формата. По-важно е съдържанието. :smile1:
Прочетете тази тема и, ако продължавате да имате въпроси, питайте
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,7272.msg40744.html#msg40744
Ако ЗП е избрал да формира годишната данъчна основа по чл. 28, т.е. да се облага като ЕТ, попълва Приложение 2 като за целта съставя ОПР съгласно изискванията на ЗКПО.
Ако формира годишната данъчна основа по реда на чл. 26, то попълва Приложение 3, където в Част І попълва:
- за доходите от непреработена продукция - код 301
- за доходите от субсидия - код 3011
- за доходите от услуги - код 307, защото това са доходи на физическо лице по извънтрудово правоотношение
Здравейте,
Пишете, че Вие сте цесионерът.
Какъв приход има при изкупуването на трудносъбираемо вземане?

При цесионерът цесията се отразява
Д-т Други вземания / К-т Банка или Каса
Може да се обособи аналитична сметка за изкупени вземания и наименованието на цедирания длъжник.  За Вас не е от значение толкова името на цедента, а това на цедирания длъжник, защото събирате вземането си от него.   

Приход ще формирате, ако съберете цялата сума от длъжника, защото се предполага, че сте го изкупили на пониска цена от номиналната му стойност.
В сделки със страни от ЕС няма внос и износ, а ВОД и ВОП. Моят съвет е да прочетете съответните текстове в ЗДДС и много от нещата ще Ви станат по-ясни. :smile1:
Не разбирам защо 501 / 729 ?!
Би трябвало да са независими.
Здравейте,
Задължително в продажби.
В покупки, ако имате право на ДК, в 12 последователни месеца от издаването на протокола.
Здравейте,
По принцип би трябвало да получите фактура за закриване на аванса, както е писала  n_alex76, но едва ли ще Ви издадат, предвид на факта, че доставчикът очевидно си го е закрил и сега няма как да издава фактура за нещо, което вече е отчел "по интуиция"  :wink1:
И тъй като от Ваша страна по същество няма допусната грешка, не виждам защо да не си ползвате възможността за намаляване на финансовия резултат през тази година. Не е съвсем по буквата на закона, но не ощетявате фиска. Другият вариант е да действате през корекция на счетоводна грешка със съответното уведомяване на НАП и корекция на резултата за 2015 г. в намаление на печалбата /увеличение на загубата/. Тъй като няма промяна в данъчната ставка, обаче, може да изчистите казуса и в тази година с една контировка 602 / 402 за 5 000 лв. Пак повтарям, че не е правилно, но пък и да Ви се издават грешни фактури не е правилно. Факт е, че електрическото окабеляване е налично и нито Вие очаквате то тепърва да се осъществи, нито доставчика има претенции към Вас.
Дори може през една инвентаризация да го минете и през писмо за потвърждение на салда да стигнете до установяване на разлика по 402, която да закриете през 609.
Това са вариантите. :good:
Печалба.
Значи трябва да пишете уведомление до НАП и да доплатите корпоративен данък.
От друга страна, Вие не сте ревизор, можехте да не забележите пропуска на колежката и да си начислите лихва само за периода, за който отговаряте. Ясно, че лихвата, след като не е плащана, няма и да се плати....
Плащането е друг въпрос, различен от признаването на прихода.
Трябва да направите корекция на счетоводна грешка за миналия период.
Данъчна печалба или данъчна загуба имате за 2015 година?