И още нещо СИС се издава при всяко плащане което е всеки месец, а Служебна бележка кога се издава? Благодаря
Чл. 45 (8) (нова, ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Служебните бележки по ал. 4 и 7 се издават при поискване от лицето, придобило дохода, а когато лицето не е поискало издаването им - в срок до 15 април на следващата година.
Всеки един протокол по чл. 117 е приложим.
имам ли право да издавам фактури когато плащането е в брой без касов апарат / регистриран ЗП-ФЛ, което продава например от място - нивата/?
Имате право. ЗП-ФЛ са длъжни да продават с касов апарат само в търговски обекти.
Когато продават собствена непреработена продукция директно на клиент без да е изложена на пазар/тържище, не са длъжни да издават фискален бон.
След като не сте ползвали данъчен кредит за извършване на освободената доставка, не правите и корекция по чл. 73 от ЗДДС.
За сега го оставете в Разходи за придобиване на ДМА.
Ако не бъде одобрен проектът, разходът пак ще е данъчно признат и в следващия период ще го отчетете като Други разходи. :smile1:
Здравейте,
Без да имам претенциите, че отговорът ми е верен, може да Ви даде насока за разсъждение.
При учредяване правото на строеж имаме бартер с физически лица, които няма да Ви издадат насрещна фактура, но ще спазите принципа на издаването на фактурата при бартер.
Правото на строеж може да се приеме за външна услуга, която ще влезе в себестойността на продукцията и като задължение на строителната фирма по предоставянето на апартаменти на собствениците на отстъпеното право на строеж. Цената на правото на строеж е данъчната основа на фактурите, които ще издадете, защото по чл. 130, ал. 4 се взема размера на данъчната основа на доставката с по-ранна дата. Когато не е придадено парично изражение на отстъпване правото на строеж, съгласно чл. 26, ал. 7 е себестойността на предоставената услуга или пазарната цена, ако няма цена на придобиване или себестойност. Вие издавате фактура за авансовото плащане, но не сте дали оценка на правото на строеж във въпроса си и правилно сте се ориентирали да фактурирате по приблизителна себестойност на база проекто сметна документация за кв.м. строителна услуга.
По отношение на издаването на фактурите към двамата собственици е редно да се остойностят договорените по НА квадратни метри на апартаментите и паркоместата по проектната цена.
Например за собственик А:
769,15 кв.м. жилищна площ плюс 4броя паркоместа умножени по 17,91 кв.м. всяко (ако приемем, че за база ни служи информацията за общата площ от 716,40 кв.м. разделена на 40 паркоместа). Така за първия собственик получаваме общо
769,15+4*17,91=840,79 кв.м.*500 евро = 420 395 евро
За собственик Б:
Остатъка от жилищната площ плюс площта на 2 паркоместа от общо 6 обезщетение или:
(996,66-769,15+17,91*2)*500=263,33*500=131 665 евро

Според мен доплащанията, уговорени в НА, нямат място при фактурирането. Вероятно такива има и към втория собственик и са възможни прихващания между страните, които ще възникнат в процеса на строителството и окончателното уреждане на взаимоотношенията между тях.

С тези обороти неизбежно възниква задължение за регистрация по ЗДДС, защото авансовите плащания също се включват към облагаемия оборот по чл. 96 от ЗДДС, а както вече отбелязахме, прехвърленото право на строеж е един вид авансово плащане към Вашата фирма за бъдещата строителна продукция.

От текста на въпроса останах с впечатлението, че разрешението за строеж вече е издаден и е предмет на сделката, т.е. не предстои да се получи след отстъпване правото на строеж. В този случай, според мен, няма да възникне задължение за начисляване на ДДС след регистрацията, защото данъчното събитие е настъпило преди това и вие го фактурирате без начисляване на данък не на основание чл. 45, ал. 2, а на основание чл. 113, ал. 9.


Счетоводно няма проблем да вземете такава операция при отписване на салдото по 651, но разходът не е данъчно признат и представлява постоянна данъчна разлика, с която трябва да преобразувате счетоводния финансов резултат в увеличение.
Ако застраховката е включена в продагжната цена на автомобила по договор, тогава с нея може да намалите прихода от продажбата и да включите стйността й в операцията по отписване на продадения актив:
Д-т 70
        К-т 651
Пенсията се включва в колона 3 на справка 2, но без добавките.
С други думи, пенсията участва само при изравняване на здравните вноски.
Здравейте,
НЕ!
Няма право на данъчен кредит за тези консултантски услуги, защото текстът касае само услуги, свързани с регистрацията по ТЗ, а ЗП не извършва такава.
Не виждам основание да внася отново вече внесени суми. Кое ви кара да предполагате подобен вариант?
Вижте дали имате абонамент.
СИС е от приложенията с абонамент.
"Открийте" грешката при подаване на годишната декларация и включете тогава дохода. Мисля, че ще остане без последствия.
ЧНГ!
Прилагате си чл. 28 от ЗКПО:
Чл. 28. (1) Не се признават за данъчни цели счетоводните разходи от липси на дълготрайни и краткотрайни активи, с изключение на произтичащите от непреодолима сила.
(2) Не се признават за данъчни цели счетоводните разходи от липси и брак на материални запаси.
(3) Алинея 2 не се прилага, когато разходите се дължат на:
1. непреодолима сила;
2. технологичен брак или промяна на физико-химичните свойства, установени с нормативен акт или с фирмени стандарти, когато не е налице нормативен акт, и в обичайните за съответната дейност размери;
3. изтичане срока на годност съгласно нормативен акт или фирмени стандарти, когато не е налице нормативен акт, и в обичайните за съответната дейност размери;

С други думи, ако е изтекъл срока на годност, съставяте протокол за брак, съпроводен със съответни доказателства за унищожаване на бракуваните МЗ и не преобразувате финансовия резултат.
Ако, обаче, въпросните МЗ са само по документи, това е липса и се прилага ал. 1, което значи, че със сумата увеличавате финансовия резултат.
Моето мнение е, че е най-добре да си направите договор за годишно приключване.
Ако сте ЮЛ ще вземете на приятеля само данъка и ще остане вземане от него, което дори няма да се отрази на баланса.
Ако сте ФЛ, може да не пускате приход, защото пприходът се признава при ефективното му получаване и докато не Ви "плати" не дължите данък.
Даренията се облагат с местна такса по ЗМДТ.
Декларират се в общината по постоянен адрес на получателя на дарението в двумесечен срок от получаването му.
Вижте, обаче, чл. 48 и 49 от ЗМТД. Има облекчения за лица с неработоспособност от 50 до 100 на сто. Но има и други условия.
Това е документ, който няма задължителна форма и може да се нарече Договор, Фактура, Приемо-предавателен протокол или по друг начен, но съдържа идентификация на продавач, купувач, дата на сделката, предмет на сделката, количество, единична цена и стойност.
С една дума това са т.нар. "опростени" фактури.
Може да си купите кочан с фактури, да ги издавате и да посочвате като основание за неначисляване на ДДС чл. 113, ал. 9
Може да си направите такива фактури на компютъра или да използвате безплатен софтуер за фактуриране.
Скрит текст :
Интересен казус.
Фактурирането на клишетата към Вашата фирма означава прехвърляне на правото на собственост върху тях и това е по определение доставка на стока:
Скрит текст :
Тя, обаче, е извън обхвата на ЗДДС, защото не е с място на изпълнение на територията на страната:
Скрит текст :
По тази причина доставката е необлагаема и няма да намери отражение в отчетните регистри по ЗДДС.
Скрит текст :
Въпреки, че тази доставка на клишета е предпоставка за последващото извършване на услугата по изработка на печатното фолио, тя е оценена отделно и не може да се присъедини като съпътстваща към една обща доставка:
Скрит текст :
До тук изяснихме, че нямате задължения по ЗДДС във връзка с доставката на клишетата.

Дали да ги заведете като ДМА?
Това не зависи изобщо от стойността на актива. Когато се отчете като разход ДМА на стойност над прага по чл. 50, се прилага чл. 67 и с отчетения разход се преобразува финансовия резултат.
Важно е дали клишетата са ДМА според НСС-16 и утвърдената счетоводна политика на фирмата. Трябва да ги разгледате от тази гледна точка. Имате ли контрол над актива, такъв че да сте в ситуация на реално притежание, такова, че е налице "възможността на предприятието да ограничи достъпа на други до икономическите изгоди от актива"? Повече от година ли ще се ползват клишетата? Ако "да", то колко години ще е срокът на ползване? Каква категория актив ще е? Вие ще получавате ли икономическа изгода от този актив в икономическата си дейност, след като с него ще извършва услуга по отпечатването на фолиото Вашият изпълнител?
По тези въпроси е интересно да поразсъждават и други колеги, но това няма как да стане без да се знаят детайли от договора с доставчика.
Мислех тук да получа компетентно мнение, а се наложи да чета лекции!!!
Е защо е този патос?!  :smile1:
Тук се обменят становища. Не е "Вие питате - ние отговаряме"  :hi:
За всички продукти, които не са изрично включени в част втора на Приложение № 2 към глава деветнадесета "а" се прилага общият ред на начисляване на данъка при доставка.
В частност, фуражен грах и сено не са сред културите, изброени в приложението.
Или:
Скрит текст :