Не виждам защо да не ползвате тази вносна бележка.
Здравейте,
Най-вероятно това задължение не е и действително, а е по някаква фиктивна покупка. Иначе би имало дело и търсене на плащане.
Съчувствам.
Няма ли на кого "контрагентът" да цедира вземането от Вашата фирма?
Цесията не изисква издаването на фактура и може да се оформи със стара дата от тази година.
Имате ли контакт с кредитора? Разменяте ли писма за потвърждения на салда?
Помислете в тази плоскост.
Успех :good:
Нормално е да не отчитате приход, когато няма такъв.  :smile1:
Същевременно има извършени разходи за неразплатена дейност и логично отивате на загуба.
А нямате ли приходи от плащания от физически лица, от потребителски такси, от отдаване на активи под наем?
В какъв смисъл за контакт?
Длъжностно лице по ЗБУТ - да, но това другото не съм и чувала.
Здравейте,
Доколкото разбрах, Вие сте счетоводител на ЕООД-то на бащата, което ще се закрие, но преди това ще се продадат дяловете на ЕООД-то на сина.
...след сделката старото ЕООД няма да съществува.Доколкото разбирам,това е целта-да има само една фирма. В такъв случай явно няма да е само изкупуване на дялове......
Съвсем правилно разбирате, че не става дума за просто прехвърляне на дялове, защото със закупуването на дялове от ЕООД, то нито се прекратява, нито се ликвидира и няма никакъв смисъл да се прехвърлят едни дялове, да станат част от капитала на дружеството на сина, а после да се извадят от същия този капитал, поради прекратяване на дружеството.
Вероятно става дума за сделка по преобразуване чрез вливане, при която едно дружество престава да съществува, като дейността и имуществото му се поемат от друго съществуващо дружество. Поемащото търговско дружество е универсален правоприемник на влялото се търговско дружество. Удобството на такава сделка се състои в това, че дружеството се прекратява без ликвидация и имуществото му  преминава към поемащото дружество.
Може да чакате уточнението на адвоката, но може и да се подготвите в тези дни, в които още не сте претоварени с годишното приключване.
Бих Ви препоръчала да прочетете СС-22 "Отчитане на бизнес комбинациите", въпреки, че за Вас няма да възникнат някакви по-сложни счетоводни дейности от съставяне на заключителен баланс към датата на преобразуването, който се предава на приемащото дружество (чл. 263 "з" от ТЗ). Вече приемащият колега ще трябва да прави встъпителен баланс, който е по-сложен, защото изисква пълна инвентаризация на приетите разграничими активи и пасиви и да ги отрази във встъпителния баланс по справедлива стойност, отнасяйки разликата в резервите.
Но за Вас е важно да си припомните сроковете за подаване на последна данъчна декларация по ЗКПО и съответното внасяне на дължимия данък, ако има такъв. Ще Ви зарадвам, но в този случай, тъй като Вашето дружество вече е прекратило битието си в правния мер, не подава нищо повече - няма как. Задължението за подаване на декларация и внасяне на данъка е на приемащото дружество и срокът е 30 дни след датата на вписването.
В заключение мога да Ви пожелая идеята на адвоката наистина да е преобразуване чрез вливане, защто това ще Ви спести много от главоболията, свързани с една процедура по ликвидация. :smile1:
То тези 15 % са точно това:
- 10% данък печалба и
- 5% данък "удоволствие" :wink1:
Здравейте,
Правото на ползване на данъчен кредит не зависи от датата на закупуване на актива.
Известно е, че може да се ползва ДК и за налични към датата на регистрацията активи.
Но има и ограничения. Зависи какъв е автомобилът, за каква дйност ще се ползва и т.н.
Зависи как е описано в документите.
Така, както Вие го описвате тук - "сумите по всички задължения се прихващат" - фирма А купува имот, за който заплаща с цялата сума на предоставения на фирма Б заем. И просто ще си заведе имота на стойност на придобиване.
Респективно, фирма Б продава имот срещу стойността на дължимия заем и лихвите и ще регистрира приход от продажбата, равен на задължението. Във фирма Б ще се формира печалба равна на разликата от получената сума и балансовата стойност на имота. Последната може да е различна от цената по нотариален акт.
Дайте по-точна информация, за да има смисъл от отговорите ни.
Като подаде декларация за дохода от наем, ще потърсят здравното осигуряване, което е длъжен да има по ЗЗО, чл. 40, ал. 5, т. 2.
Чл. 104..................... .
(4) Лице, което не изпълни задължението си за подаване на декларация по чл. 40, ал. 5, т. 2, се наказва с глоба от 500 до 1000 лв., а за повторно нарушение - с глоба от 1000 до 3000 лв.

Това е положението.

След прекратяване на осигуряването за възобновяването се подава нова Декларация 7 и от нея се изчислява дължимото за 60 месеца назад.
Това от практиката.
Когато здравно осигурителните права на здравно неосигурен са прекъснати, не се трупа нищо по единната сметка. Дължи се сума за 60 месеца назад при подаване на декларация за възстановяване на правата.
Можело е да бъдат отписани и по-рано, но няма законово ограничение да ги отпишете сега.
Вземанията на разход, задълженията на приход и не преобразувате счетоводния резултат за данъчни цели, защото е изтекъл давностният срок.
Фирмата иска на намали печалбата, а не да раздаде обложена такава.
ЗКПО:
5. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) "Скрито разпределение на печалба" са:
а) (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) сумите, несвързани с осъществяваната от данъчно задълженото лице дейност или превишаващи обичайните пазарни нива, начислени, изплатени или разпределени под каквато и да е форма в полза на акционерите, съдружниците или свързани с тях лица, с изключение на дивидентите по т. 4, букви "а" и "б";
б) начислените разходи за лихви (освен ако условията на заема не са уговорени в изпълнение на изисквания, предвидени в нормативен акт), когато са налице поне три от следните условия:
аа) заемът превишава собствения капитал на платеца на дохода към 31 декември на предходната година;
бб) изплащането на заема или на лихвите по него не е ограничено с фиксиран срок;
вв) изплащането на заема или на лихвите по него или размерът на лихвите е в зависимост от наличието или от размера на печалбите на платеца на дохода;
гг) изплащането на заема е в зависимост от удовлетворяване исканията на други кредитори или от изплащането на дивиденти.

По мое мнение, един пазарен бонус не е скрито разпределение на печалбата, защото кой, ако не собственикът, е главният "виновник" за успешната дейност, довеле до печалба?! Т.е. въпросът е в размера на бонуса. Около 20% от печалбата може да е много приемлив бонус.

Бонусът, като еднократно начислен, не би следвало да се разпределя на цялата година. Но нека кажат специалистите по осигуряване. :smile1:
Като спорите защо не опитате да въведете в програма първа операция от първи вариант - Д-т 10 / Кт 8 ?! :smile1:

Гласувам за втори вариант.
Има си значение защо се налага да поеме фирмата разходите за хотел. Ако служителят е командирован в друг град, разходите са част от командировъчните по наредбата и не се облагат.
Ако не е командировка, това не е и социален разход, защото не отговаря на нормата на т.34 от §1на ДР на ЗКПО, защото този хотел не е за всички служители.
Не прилича и на разход в натура, за да бъде обложен по ЗКПО, защото не са разходи в натура за целите на чл. 204, ал. 1, т. 4 разходите, извършени в полза на физически лица, които представляват придобит доход по смисъла на чл. 11, ал. 3 от ЗДДФЛ.
Този разход за хотел е всъщност доплащане в натура по ТД и трябва да бъде включен към брутното трудово възнаграждение.
Отписвате Дт Амортизации / Кт ДМА и нямате никакви приходи и разходи, които да окажат влияние върху финансовия резултат.
здравейте,
моля за вашето компетентно мнение: Имам договор за финансов лизинг с остатъчна стойност.Стойност на лизинговия обект - 23000, първоначална вноска-9000,сума на финансиране - 14000 и остатъчна стойност - 7000. Получих фактура за авансово плащане/първоначалната вноска/.С коя сума да заприходя автомобила в с/ка 205 - с 23000 или с 23000+7000=30000. /както и в сч.и данъчния план?/

Скоро писахме по същия въпрос. :smile1:
Отчетната стойност на актива се формира по следния начин:

1. Сума на вноските през срока на лизинга   14 000
2. Първоначална вноска                                      9 000
3. Опционна цена (остатъчна стойност)           7 000
4. Общо (1 + 2 + 3)                                                30 000
5. Лихви                                                                    ???
6. Отчетна стойност на актива (4 – 5)               30 000
Ремонтът на собствено или наето помещение се прави и по стопански начини или от външен изпълнител?
Здравейте,
Износ в ЕС не съществува. Към страна членка имаме ВОД (вътреобщностна доставка)
Както ВОД, така и износът са облагаеми доставки със ставка нула (чл. 28 и чл. 53).
Прагът за задължителна регистрация е регламентиран в чл. 96 от ЗДДС:
Задължителна регистрация
Чл. 96. (1) Всяко данъчно задължено лице с облагаем оборот 50 000 лв. или повече за период не по-дълъг от последните 12 последователни месеца преди текущия месец е длъжно в 14-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е достигнало този оборот, да подаде заявление за регистрация по този закон.
(2) Облагаемият оборот е сумата от данъчните основи на извършените от лицето:
1. облагаеми доставки, включително облагаемите с нулева ставка;

2. доставки на финансови услуги по чл. 46;
3. доставки на застрахователни услуги по чл. 47.