Практически тук не става дума за тристранно споразумение, защото фирма 2 няма с какво да участва в такова, тя е пасивна страна.
1. Фирма 1 цедира вземането от фирма 2 на фирма 3
- фирма 2 ще получи уведомление и като го разпише, ще смени партидата на кредитора по задължението си от 5 000 лв.
- фирма 3 ще създаде запис на ново вземане
  Д-т 498, партида на фирма 2
      К-т 499, партида на фирма 1

2. Между фирма 1 и фирма 2 ще се направи протокол за прихващане на взаимни задължения до по-малкото и счетоводно във 3 ще изглежда така:
  Д-т 499, партида на фирма 1
      к-т 411, партида на фирма 1

Съгласно тези текстове излиза, че давностния срок е една година. Макар, че актовете се съставят от НАП, нарушението не спада към данъчните, за които срокът е 2 години.
Да  :good:
Отстъпеното право на строеж е освободена сделка до получаването на разрешението за строеж.
Основанието:
Чл. 45. ..............
(2) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Учредяването или прехвърлянето на право на строеж се смята за освободена доставка по ал. 1 до момента на издаването на разрешение за строеж на сградата, за която се учредява или прехвърля правото на строеж.
Питането ми е за Годишния оборот каква стойност се има в предвид  - стойността на нетните приходи от продажби ли от ОПР  ?
Да :good:
Здравейте,

Не сте завели правилно актива от самото начало.

Отчетната стойност на актива се формира по следния начин:

1. Сума на вноските през срока на лизинга
2. Първоначална вноска
3. Опционна цена (остатъчна стойност)
4. Общо (1 + 2 + 3)
5. Лихви
6. Отчетна стойност на актива (4 – 5)

Молба към колегите, които са писали погасителен план към НАП да споделят какви са изискванията.
Здравейте,
Добре е известно, че безвъзмездните сделки между свързани лица се облагат като възмездни по пазарни цени съгласно ЗКПО.
Скрит текст :
Относно счетоводното отчитане на безвъзмездно ОПС има една интересна статия на доц. д-р Живко Бонев. Предоставям Ви я. Ще Ви е от полза:
Скрит текст :
Няма как да има изненада за минали години  :smile1:
Чл. 34, ал. 1 от ЗАНН:
Не се образува административнонаказател но производство, ако не е съставен акт за установяване на нарушението в продължение на три месеца от откриване на нарушителя или ако е изтекла една година от извършване на нарушението, а за митнически, данъчни, банкови, екологични и валутни нарушения, както и по Изборния кодекс, Закона за политическите партии, Закона за публичното предлагане на ценни книжа, Закона за пазарите на финансови инструменти, Закона за дружествата със специална инвестиционна цел, Закона за прилагане на мерките срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти, Регламент (ЕС) № 596/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 16 април 2014 г. относно пазарната злоупотреба (Регламент относно пазарната злоупотреба) и за отмяна на Директива 2003/6/ЕО на Европейския парламент и на Съвета и директиви 2003/124/ЕО, 2003/125/ЕО и 2004/72/ЕО на Комисията (OB, L 173/1 от 12 юни 2014 г.), Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране, част втора, част втора "а" и част трета от Кодекса за социално осигуряване, Кодекса за застраховането и на нормативните актове по прилагането им и по Закона за регистър БУЛСТАТ - две години.
Може би става въпрос за приходи от субсидии през годината, за които се дължи авансов данък по чл. 43, ако ЗП не е избрал облагане по чл. 29а.
ЗП, който се облага по чл. 29 от ЗДДФЛ дължи авансово данък за получените доходи от стопанска дейност през тримесечието в срок до края на месеца, следващ тримесечието на получаване на дохода. В същия срок ЗП трябва да подаде и декларация по чл. 55 от ЗДДФЛ.
Данъкът се изчислява като облагаемият доход, пресметнат след приспадане на 60% разходи за дейността, се намали с дължимите осигуровки за тримесечието и получената разлика се умножи по ставката от 10%.
Ако ЗП не възнамерява да отчете приходи от дейност по производство на непреработена селскостопанска продукция, то приходът от субсидия ще се яви доход по чл. 35 от ЗДДФЛ. От 01.01.2016 и за този доход се дължи данък авансово, но само ако платецът е предприятие или СОЛ, което не е валидно за ДФЗ. В този случай ЗП ще дължи окончателен данък до 30.04, но облагаем е целият доход, без приспадане на разходи за дейността, тъй като такава няма.  :smile1:
Според мен програмата не изчислява вярно.
Аргументирайте се, моля.
С пример, за предпочитане.
Благодаря за споделената програма  :good:
Ако претендирате сумите за вещо лице да се поемат от отсрещната страна, заведете ги в разчетна сметка "вземания по съдебни спорове".
Иначе това си е данъчно признат разход за външна услуга.
Изискайте им актуално състояние, принтнато от ТР и впишете коректните данни. Други особености за фактурата няма.
Ако питате как се отразяват в счетоводството, то може и през разчети със собственици  :smile1:
При оперативния лизинг няма ограничение за ползване на данъчен кредит за лекия автомобил.
Ограниченията от чл. 70 касаят придобитите или внесени леки автомобили, които са актив за предприятието, а не услугата по наемането на лек автомобил.
За Ваше спокойствие прилагам писмото на НАП по въпроса:
http://www.trudipravo.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=2036:201307epischet&catid=39:epifin&Itemid=52
Здравейте,
Тъй като в последните дни дискутирахме тази тема, споделям актуален коментар по въпроса:
http://www.tita.bg/page/433
Чл. 45.
(3) Освободена доставка е и доставката на сгради или на части от тях, които не са нови, доставката на прилежащите към тях терени, както и учредяването и прехвърлянето на други вещни права върху тях.

аз излащам заплата -ЧИСТО т.е  излиза ми една разлика примерно от 100 лв.

Дайте пример с получените средства, начисления, отчисления, за да видим от къде идва разликата
Здравейте,
съгласно Директивата за ДДС действа правилото, че отдаването под наем на недвижими имоти на физически лица е освободена сделка с право на избор да бъде и облагаема по желание на страните.