Няма пречка договорът за наем да е сключен с един от съсобствениците. Счетоводителите трябва да познават поне основните моменти на Закона за собствеността и ЗЗД.
Какво знаят счетоводителите не е по темата.
Уточнете, ако обичате, какво препоръчвате на СтефкаМ - договорът да се сключи само с майката и само тя да декларира доход?
Когато наемател не си е платил наема ..включвам ли дължимото в декл.по чл. 55...или си плащам данъка само върху получените суми..
Декл. по чл. 55 е декларация по ЗДДФЛ.
Физическите лица заплащат данъци само върху получени доходи.
Придобиване на доходи
Чл. 11. (1) Ако не е предвидено друго в този закон, доходът се смята за придобит на датата на:
1. плащането - при плащане в брой;
2. заверяването на сметката на получателя на дохода или получаването на чека - при безналично плащане;
3. получаването на престацията - за непаричен доход.
Да, правилно се ориентирате. Заплащането за ореховата градина има характер на рента. Така е по Евростат. Там наблюдават цената на пет категории земеделска земя, дефинирани по начина на трайното й използване: ниви, овощни градини, лозя, естествени ливади и мери и пасища. Това са основните категории земя в България, които се посочват в документите при сключване на сделки за продажба или на договори за наем/аренда на земеделска земя. За осигуряване на съответствие с методологията на Евростат естествените ливади и мерите и пасищата са обединени в обща категория - постоянно затревени площи, за която е изчислена обща средна цена.
Ореховата градина е овощна градина.
 
Здравейте! При издадена фактура от гръцка фирма на 06.06.2016 и получена стока 08,06,2016 год. Протокола по чл.117 би трябвало да се издаде до 23.06.2016 год. нали така?
:good:
Искам да попитам защо така категорично сте решили да си самоначислите ДДС, след като вече стоката е обложена с данък и във фактурата не фигурира обратно начисляване. А от немска страна ще го включат ли във VIES? Или ще си го отчетат в дневник продажби?
Да ги предостави на заем с договор за заем и с пазарна лихва (и 4 % годишна лихва вършат работа). Ще ги предостави в брой. Оформяте получаването на парите с ПКО. :smile1:
Неясно сте задали въпроса.
Щом получавате фактура с начислен ДДС, обаче, няма основания за самоначисляване.
И няма протокол по чл. 177  :blink:
Здравейте,
Няма основание за регистрация по чл. 97а от ЗДДС, защото:
1. Хотелската услуга, по която сте получатели е с място на изпълнение на съответната държава и там ще Ви бъде издадена фактура с начислен данък.
2. Лекцията, която ще проведете тук на слушателите от чуждестранни фирми ще се определи
- ако е предоставена на ДЗЛ, по чл. 21, ал. 4, т. 3 и ще е мястото на изпълнение в Българияп
- ако е предоставена на ДНЗЛ - физически лица, неизвъшващи независима икономическа дейност, пак ще е с място на изпълнение в България съгласно текста на чл. 21, ал. 4, т. 4, буква "а"
Това не са достатъчни параметри, за да получите еднозначен отговор.
Зависи и каква е дейността на фирмата.
И аз да попитам - до какъв размер максимално трябва да бъдат PDF файловете за търговския регистър?
До 4 МВ :good:
Според мен няма логика да отнасяте разхода за лихви за бъдещи периоди.
Те са текущ разход и срещу него не се знае дали ще имате приход.
Ако например отткраднат активите...  :smile1: нищо няма да продадете.
Защо да не може?
Когато "счетовдни услуги" не е конкретизирано, се явява родово понятие по отношение на "организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети".
Изпускате пълномощното, ако не сте търговеца.
И как ще го изпратите по ел. път, ако не Ви се отваря сайта?!
Например:

1. Приемаме, че имате материал по с/ка 302
- за дадения на изпълнителя съставяте протокол за предаване и го завеждате в отделна аналитична подсметка
Дт 302 за ишлеме / Кт 302

2. Получавате фактура за услуга от фирмата изпълнител:
Дт 602 / Кт 401

3. Връщат ви част от материала, а друга е използвана в производството. Със складова заприхождавате заведените изделия, а от рецептата ишлеме получавате инормация за изразходвания материал.
- отчитате използвания материал
Дт 601 / Кт 302 за ишлеме
- остатъкът от материал, който е останал неизползван записвате обратно
Дт 302 / Кт 302 за ишлеме

4. Формирате разходите за производството:
Дт 611 / Кт 601; Кт 602

5. Заприхождавате готовото изделие:
Дт 303 / Кт 611

От тук нататък е обичайното.
Главното е да се отрази фактът, че материалът не става собственост на изпълнителя (той го води по задбалансови сметки), а остава Ваш. :smile1:
Съгласна съм за статията :good:
От практиката съм установила, че не може да има общо правило за счетоводното отразяване на ОПС, защото начините му на придобиване са различни и начините му на включване в стопанския оборот - също. Всеки конкретен случай изисква отделен подход.
По въпроса за евентуално следващо строителство върху вече отчетено ОПС мисля, че то няма как да се включи в стойността на следващата сграда. Първо, вече е отчетено като разход за построяване на първата сграда и, второ, няма как да предвидим при момента на отчитане тези бъдещи варианти. Счетоводството отразява приходите и разходите хронологично в момента на случването им.
Но това са мои разсъждения.
Може да има вече разработки по подобни теми от експерти.
Здравей, delphine
Не става ясно от въпроса ти дали е придобито чрез покупка или ще има някаква замяна срещу застроена площ.

Ако е чрез покупка зависи в кой период ще започне изграждането на строежа.
- при положение, че сега започват да строят, може да го отнесеш в "Други разходи" например и после в "Разходи за основна дейност" (аз водя аналитичности по обекти) или в "Разходи за придобиване на ДМА".
- при положение, че през този период няма да започва строителството е предпазливо да го отнесеш по с/ка "Нефинансови разходи за бъдещи периоди"

Същото е и при замяна, но не кредитираш "Доставчици" и/или "Парични средства", а "Клиенти по аванси".
Не забравяй да проследиш, че при замяната имаш бартерна сделка със съответните последици по ЗДДС (облагаема)

Иначе, ОПС е освободено до получаването на разрешението за строеж. :smile1:
да, но при една евентуална дан.проверка няма ли да е проблем, че е транспортирана стоката с наш транспорт , а във фактурата не е упоменато транспорт , а само цената на стоката?
Това не е данъчен проблем, а счетоводен.
Ако доставчикът изписва стока, в чиято цена включва и транспорта, не отразява правилно разхода за транспорт.
Няма нужда от писмо.
Достатъчно е да включите в следващ месец, както казвате, сгрешената фактура с минус и вярната с плюс :good:
Щом ще се публикува по новия закон е ясно написано, че ГФО на всички предприятия се състои от най-малко баланс, ОПР и приложение /чл. 29, ал. 1/. Обаче, чл. 29 ал. 4 дава право на микропредприятията да съставят само баланс и ОПР.
По новия закон са сроковете, а по стария - редът, съдържанието, критериите за категориите предприятия.

От отменения ЗСч.:
Чл. 26. (1) Съставните части на годишния финансов отчет са: счетоводен баланс, отчет за приходите и разходите, отчет за паричните потоци, отчет за собствения капитал и приложение.
........................ ........................ ...
(5) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) (*) Предприятията, прилагащи облекчена форма на финансова отчетност, които изготвят и представят годишния си финансов отчет на базата на Националните стандарти за финансови отчети за малки и средни предприятия, могат да не изготвят отчет за паричните потоци и отчет за собствения капитал.

Т.е и по стария закон има категория предприятия, която може да се ограничи само с Баланс и ОПР.

Кои са тези предприятия е разписано в ДР към отменения ЗСч:
§ 1. По смисъла на този закон:
........................ .......
15. (нова - ДВ, бр. 96 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 102 от 2005 г., в сила от 20.12.2005 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) "Предприятия, прилагащи облекчена форма на финансова отчетност" са предприятията, които в текущата или в предходната година не надвишават показателите на два от следните критерии:
1. балансова стойност на активите към 31 декември - 1,5 млн. лв.;
2. нетни приходи от продажби за годината - 2,5 млн. лв.;
3. средна численост на персонала за годината - 50 души.
При определяне статута на едно новообразувано предприятие, като прилагащо облекчена форма на финансова отчетност, се вземат стойностите на тези критерии само за годината на възникване.

Може като упълномощено лице.