Ако са получени 50 000 за толкова трябва да е фактурата.
                               Кт 412           41 666.67 аванс
                               Кт 4532           8 333,33 данък
Дт 411                                          50 000.00 получена сума

Вторият аванс от 47 000:
                               Кт 412           39 166.67 аванс
                               Кт 4532           7 833,33 данък
Дт 411                                          47 000.00 получена сума

За окончателната фактура е от значение какво е записано в НА - дали е записано, че сделката е 97 500 без ДДС - тогава начислявате ДДС върху тази сума. Ако нищо не е записано, то се смята, че ДДС е включено в сумата.

Ако сте издавали фактура за 60 000, а сте получили 50 000 това е грешка и трябва да издадете кредитно известие за 10 000.

Ако таксите са платени от купувача, от тази година те не се вземат като база за изчисляване на данъчната основа. Основание е прецизираният текст на чл. 15 от ППЗДДС в сила от 29.01.2016 г.:
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г., изм. - ДВ, бр. 8 от 2016 г., в сила от 29.01.2016 г.) Данъчната основа по чл. 26 и 27 от закона се увеличава с дължимите за доставката данъци и такси, когато са налице едновременно следните условия:
1. платени са от името и за сметка на доставчика;
2. поискани са от доставчика.


Окончателната фактура е данъчната основа на доставката минус данъчните основи на двата аванса и тогава начислявате ДДС.

В дневник продажби ги отразявате всичките като продажби с 20% данък.
Благодаря.
Прегледах коментарите, но и там въпроса за това ЗАДЪЛЖЕНИ ли сме да внасяме осигуровки не е окончателно изяснен.
Аз мисля, да се позова на това което писах в горния пост и да не внасям никакви осигурителни вноски, а само авансов данък по ЗДДФЛ. И без това да се добера до данни на тези лица и истинска мъка.
Това е най-разумното при липса на данни :smile1:
Имаше преди пет години подобна дискусия и там е посочен отговор на НАП:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,1595.msg4582.html#msg4582

Интересното е, че аз реално се само-добавих към този ел. подпис като отидохме заедно със собственика на фирмата в местния ТД на НАП, и от там просто ме добавиха дори без пълномощно.

Към ел подпис не може да ви добавят от НАП. Те добавят упълномощено от упълномощител лице. А упълномощителят може да го направи това писмено или лично :smile1:

ако се занимавате със счетоводство, съветвам да имате личен ел.подпис на физическо лице - много е удобно
Ако инвойсите са само за плащане, а не прехвърлят собствеността на стоката, данъчното събитие настъпва с началото на транспорта и до 15-ти на следващия месец трябва да се издаде фактурата.
Зависи какви инвойси са издадени през март. Вижте чл. 51, ал. 4 и 5:
Скрит текст :
А сами знаете, че може да измените инвойсите докато не са отчетени никъде и водеща е транспортната услуга, така че не разбирам какво Ви притеснява. :smile1:
Издайте инвойс до 15-ти април и го включете в май, въпреки, че за вас това е без значение от данъчна гледна точка.
Електронният подпис трябва да е на търговеца или съставителя или адвоката, за да подадете в ТР. Ако Вие сте съставителят, може с Вашият ел. подпис и нотариално заверено пълномощно от фирмите.
При ВОД, включително в случаите на авансово плащане, на основание чл.113, ал.5 от ЗДДС фактурата се издава не по-късно от 15-о число на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие по чл. 51, ал. 1, а данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена или датата на започването на транспорта по чл. 7, ал. 4.
При Вас транспортът започва на 31.03 и може да издадете фактурата в срок до 14.04
При ВОП данъчното събитие възниква на датата, на която би възникнало данъчно събитие при доставка на територията на страната, т.е - на датата на прехвърляне на собствеността върху стоката. Последното се документира с издаването на фактура (инвойс). От тази дата данъкът става изискуем и в 15 дневен срок следва да се издаде протокол по чл. 117 за самоначисляване.
Не виждам защо да не включите протокола по т.2 от питането в дневник покупки?!
Върху сумата, отчетена като дебитен оборот на сметка от група 60.
казаха че ще се обадят после  :noexpression: :noexpression: :noexpression:
някой Ви разиграва първоаприлски - от НАП не уточняват кога ще се обадят пак :smile1:
Как и кога начислявате данъка върху разходите за ПС?
Пример: за 2015 год. имам разходи за ПС 3000.00 лв. Данъкът е 300.00 лв.
На 31.12 начислявам
602 (разходи за данъци) / 459 (алтернативни на корпоративен данък)

Данъкът върху ПС е данъчно признат разход :smile1:
Публикува се само в ТР в сорк до 30 юни.
Строителството е следвало да отразите в сметка за незавършено производство.
След завършването на обекта го заприхождавате като готова продукция.
После извършвате бартерна сделка при която продавате продукцията и я ползвате през първите четири години вместо да получите заплащане.
За последното имате вземане от клиент формирано на база НА за прехвърляне собствеността на сградата и задължение към доставчик на външни услуги по договора за наемане на сградата.
Може да подпишете протокол за прихващане на вземанията и задълженията.
Това е :smile1:
Здравейте,
аз не мисля, че е следвало да ги декларирате в ГДД по чл. 92.
Както сами отбелязвате това не са сделки, възнаграждения или заеми. :smile1:
А е могло да подходите и по други начини, освен разчетната сметка :smile1:
http://taxavoid.eu/advice/neoblagaemo-izpolzvane-nafirmeni-sredstva-za-lichni-celi
ХХХХХ,
Честно казано и аз се озадачих от този подход на НАП :blink:
Тук просто споделих какво ми каза данъчната, а тя е от ревизиите от Аксаков...
Предполагам не е нужно нещо повече от една разписка, че картата на еди коя си дата е предоставена на еди кой си служител за лични покупки.
Предложеното от Pupeshche е супер прадпазливо и абсолютно законосъобразно, но и горното би вършило работа, ако не искаме да пълним оборотката с "частни" обороти.
Наистина, от една страна, фактурите са на името на фирмата, но това е проблем само за целите на ЗДДС. От друга страна, какво общо има това с останалата част от счетоводството на фирмата?
...................
в последствие няма ли да имам проблеми от НАП ако постъпя така ? - да не ги осчетоводявам
Може да попаднете в селекция за ревизия по резултат от насрещна проверка.
За НАП не осчетоводяването на разходни фактури е сигнал за укриване на приходи.
Точно за фактури от МЕТРО ставаше дума при един мой разговор с позната данъчна от сектор "Ревизии".
Здравейте,
Регистрирането на консорциум не ги прави свързани лица.
Здравейте,
Моето мнение е, че разсъждавате правилно :good:
Здравейте,
Изпълнението на проект за получаване на правителствено дарение под условие не е липса на дейност и на приходи.
Правителствените дарения, съгласно НСС-20 се отчитат като приход в периода на получаването им:
Скрит текст :
Преди да попълните ГДД, трябва да отчетете ГФО в статистиката и да съставите Баланс, ОПР, ОСК, ОПП и други справки, а в ГДД отчитате получените от държавата суми като приход, а разходите по фактурите като разход и получавате счетоводния резултат, който после преобразувате и в зависимост от данъчния резултат дължите или не данък :smile1: