Здравейте! И аз моля за помощ. Фирма има данъчна загуба 2009 г.-16000лв,2010г-21000лв,,2011г-11000лв, ,2012г-212лв ., 2013г 41лв, 2014 г.има печалба 13000лв,с която е приспадната данъчната загуба . 2015г има печалба 26000лв Въпросът ми е как да си попълня справката за пренасяне на данъчните загуби за 2015 година
Печалбата от 2014-та е приспадната от загубата през 2009-та изцяло и е останала за пренасяне 3000 лв. загуба, но тази годена тя отпада от справката.
Започвате от 2010-та и натрупвате през годините загуба за приспадане, която сега приспадате.

Година Печалба Загуба Приспадане Пренасяне Остатък
2010                    21000                            13000         34000                     
2011                    11000                            34000         45000
2012                        212                            45000         45212
2013                          41                            45212         45253
2014     13000                    13000             45253         32253
2015     26000                    26000             32253           6253
Здравейте,
Докато не сте започнали дейност, нямате никакви задължения да подавате информация където и да било.
Започнете ли, обаче, трябва в 7 дневен срок да декларирате това обстоятелство с формуляр образец ОкД5, с което ще възникне и задължение да се осигурявате като СОЛ по избран от Вас начин (за всички осигурителни рискове или без общо заболяване и майчинство)
Регистрацията по ЗДДС е най-общо по желание или задължителна след достигане на определен оборот от сделки в страната или предварителна при получаване/оказване на услуги на данъчно задължени лица от ЕС.

Материята е сложна, незнанието се заплаща под формата на различни санкции и е препоръчително да последвате съвета на Hrili :smile1:

Здравейте,
От първите две точки се вижда, че имате продажба на УПИ срещу задължение за построяване на сграда.
Фирма А продава земята и остава вземане от клиент, което едновременно е вземане от доставчик по аванси в лицето на фирма Б. Това е бартер.
Фирма А авансово е заплатила в този бартер бъдещата доставка на апартаменти в натура (УПИ).
Осчетоводете първо тази част от сделката:
При фирма А
1. Д-т Клиенти / К-т Приходи от продажба на ДМА за прехвърлянето на парцела
2. Изписване на ДМА - Д-т Приходи от продажба на ДМА / К-т Балансова стойност на ДМА
3. За получената фактура от фирма Б, чийто текст следва да е "авансово плащане за бъдещи апартаменти ... "
Д-т Доставчици по аванси / К-т Доставчици
4. За отразяване бартерния характер на сделката
Д-т Доставчици, аналитична фирма Б / К-т Клиенти, аналитична фирма Б.

По-нататък четете внимателно какво и на каква цена взаимно си прехвърлят по точка 3 и как са го остойностили. Вижте също ли е бартер. Ако е бартер, не може да има освободена доставка до получаване на разрешението за строеж, защото всяка насрещна доставка се явява авансово плащане на другата.
Вие какво прехвърляте последно - земя ли продавате или отстъпено право на строеж, което е ограничено вещно право?
Земята ще отпишете само ако я продавате по нотариален акт.
 
ДДС начислявате на продажната стойност, т.е. на 800 лв. :good:
Не си учредявате ВЗАИМНО право на строеж, защото само една от фирмите има това право и може да го прехвърли на другата и това във Вашия пример е фирма А.
А фирма Б се задължава да го заплати чрез равностойна част от построен обект.

За фирма А има отстъпване право на строеж, което е приход от други продажби.
411 / 709 за издадената фактура
За получената фактура за авансово платено право на строеж
402 / 401
Задълженията между доставчик и клиент се прихващат и остава
402 / 709, което отразява вземането на А от Б под формата на готово строителство и след като същото бъде предадено
203 / 402

Не е коректно да отразяване вземането от доставчика на строителен обект като дълготраен нематериален актив, защото по същество вземането не отговаря на определението за ДНМА.
Благодаря, четох темата, но получавам касов бон за 240лв, а всъщност трябва плащам 222лв. (200-18лв.данък+40лв.ДДС)? И от чисто любопитство- какво се случва с оборота по КА на фирмата наемодател?
Имате наем 200 лв и ДДС 40.
Получавате фактура
602       200
4531      40
      401      240
Уддържате данкък
401 / 459     18
Плащате на наемодателя
401 / 501    222
Внасяте данъка
459 / 501     18

От вашата каса са излезли 240, за колкото имате и фискален бон  :smile1:
Здравейте,
В ГДД се декларират само непогасените остатъци по заеми.
Здравейте, г-н Димов,
Задълженията са на дружеството, а не на съдружниците като физически лица и няма законово основание напускащият съдружник да поеме част от задълженията на дружеството, освен по договор за заместване в дълг, например, който трябва да е доброволен и ако съдружникът пожелае доброволно да погаси някое от задълженията на дружеството, последното ще остане със задължение в същия размер към съдружника.
Договорът за наем трябва да се сключи с двамата съсобственици и доходът да се раздели пропорционално на дяловете.
Майката няма да плаща данък, ако годишният наем не надвишава 7920 лв. и тя няма други облагаеми доходи през годината като физическо лице.
За синът няма такива преференции.
При малки суми за наем можете да ги "изплащате" през трето тримесечие и да си спестите подаването на декларация по чл. 55, удържане и внасяне на данъка, а само декларирате изплатения наем по чл. 73 и оставяте собствениците да се оправят с ГДД по чл. 50.
За всички вземания има давност, но за тези от 2011 срокът е през 2016 г.
При попълването на декларация с БАРКОД ще си изясните съмнението дали приспадането на внесени осигурителни вноски в приложение 3 за СОЛ е неправилно по принцип и не се допуска. Нищо повече.
А че лицето е СОЛ ще е ясно от направеното изравняване на вноските с таблици 1 и 2.
Попълнената с БАРКОД декларация не се обработва от служители на НАП,  данните от нея се пренасят в системата през баркода и така се неутрализира възможността да не бъде приета вярна декларация от не съвсем компетентен служител.
Лицето ще е данъчно задължено по смисъла на ЗДДС, защото ще извършва независима икономическа дейност.
Тъй като оказва услуга на данъчно задължено лице от страна от ЕС, ФЛ-посредник ще следва да се регистрира по чл. 97а, ал. 2:
Скрит текст :
Данъчните основи на оказаните посреднически услуги няма да формират облагаем оборот за задължителна регистрация по чл. 96, защото не са облагаеми по смисъла на чл. 12, ал. 1.

Не сте уточнили, фирмата от ЕС има ли обект на територията на България, защото това би поставило въпроса в друга плоскост.
Защо не попълвате декларацията с БАРКОД?
Там има контроли, които следят за фатални грешки. :smile1:
Здравейте!
Изчетох почти всички теми във форума за  ЗП, но не открих отговори на въпросите ми.  :noexpression:
Регистриран ЗП физическо лице, нерегистриран по ЗДДС. На постоянен трудов договор и самоосигуряващ се като ЗП. Дохода от стопанска дейност се облага по реда на чл. 29 от ЗДДФЛ с ГДД по чл. 50. Имаме договори за наем на земеделска земя, съгласно които наемът е в натура. Неясното ми е дали трябва в протоколите за плащането на наем освен килограмите пшеница, които сме дали да има и стойност в лева по пазарна цена за съответния период? И трябва ли да подадем декларация по чл.73 ал.1 от ЗДДФЛ за изплатения наем в натура на собствениците?
Благодаря!  :smile1:
При положение, че не сте регистрирани по ЗДДС, нито по търговския закон, нямате задължение да водите каквито и да било счетоводни регистри според законодателството.
Изплащането на рентата с продукция може да отчетете за себе си само в натура, защото най-вероятно така е договорена - килограми на декар.
Ако имате арендодател, чиито доходи биха надвишили 5000 лв. по пазарни цени (над 15 000 килограма пшеница например), следва да ги остойностите и да ги декларирате по чл. 73.
Дени, благодаря ви за милите думи :give_rose:
Радвам се да помагам когато и с каквото мога.
А какво пише в нотариалния акт?
Защото няма начин да е записано това, което Вие описвате като фактическо основание за издаване на фактурите.
Здравейте,
аз бих действала като Вас, gechevakornelia :good:
След като осигуровките са удържани, внесени и декларирани, е логично да се отразят в намаление в приложение 3.
Издадена ли е сметка за изплатени суми и декларирани ли са с Д1 и Д6 удържаните осигуровки?