Значи 12 х.лв. е балансовата печалба.
Вие с програма ли приключвате или по оборотната?
Просто е много обедняла клетата ни държава.
Обедняла?!
И от какво така?
Много деца нещо са се народили, та училища строим и университети?
Или армията ни се разраства, че се готвим към завоевателна война?
Или социалисти ни управляват па са развързали безотговорно кесията та всяко тримесечие повишават пенсии, детски и майчински?

Всички тук сме професионалисти, много добре виждаме какво става и няма нужда да се кахърим лицемерно.
Здравейте,
а какво е мнението на собственика?
Според мен е коректно да обсъдите въпроса с него.
Здравейте,
При така зададеният въпос няма как да отговорим еднозначно.
Уточнете какво ДМА придобивате или сами си направете проверката в следния текст дали имате ВОП:
Скрит текст :
А протокол се издава от получател на доставката по:
Скрит текст :
Ако нямате ВОП, няма да издавате протокол :smile1:
ОПР 15 хлв ред счетоводна печалба
Баланс 12 хлв ред текуща печалба/загуба
Текуща печалба по Баланс трябва да е равна на Печалба по ОПР, а тази последната е счетоводната печалба минус начислените разходи за данъци (върху печалбата и на алтернативни)
Колко е салдото Ви на 123 по оборотна ведомост?
Ще го отпишете като други разходи или където сте възприели да отнасяте разходите поради липси и брак, но те няма да са данъчно признат разход, защото кражбата не е непреодолима сила по смисъла на търговското и данъчното законодателство, колкото и иронично да звучи:
Скрит текст :
Освен това, ако не са изминали пет години от придобиването на автомобила и сте ползвали ДК при придобиването му, трябва да направите корекция по чл. 79, на основание текста на ал. 3:
(
Скрит текст :
като прилагате формулата от ал.6:
Скрит текст :
На всичкото отгоре и този разход за ДДС е данъчно непризнат.
Скрит текст :
Надявам се с горното да съм Ви убедила, че не е икономически оправдано да отписвате откраднатия автомобил. Полицията не го търси, ама кой знае? Може пък да храните надежда да се намери?! Аз така таих надежди до последно при подобен случай до отписване от амортизационния план. :smile1:
Данъчната амортизация се преустановява 12 месеца, след като актива е престанал да се ползва в икономическата дейност:
Скрит текст :
Колона 22 на дневник продажби
Клетка 17 на декларацията
Не се доказва с нещо специално, но е добре да има договор, въз основа накойто е извършена услугата.
Това заем ли е?

Вноска по реда на чл. 134 от ТЗ ли е?

Кога възниква задължението за плащане (от кога то е изискуемо)? Това последното е от значение за давността и евентуалното прилагане на чл. 46 за увеличаване на финансовия резултат с непогасените задължения с изтекъл давностен срок.
Ако имате нещо записано в договорите със собственика отпреди 5 години в смисъл, че връщането на парите трябва да стане през 2013 година (защо пък не?), давността по погасяването ще изтече през 2018 г. :wink1:
Ако изплатените наеми не са за земеделски земи, попадат в чл. 10, ал. 1, т. 4 на ЗДДФЛ, която подлежи на отразяване в справката по чл. 73 съгласно ал. 1, т. 1 на същия член, независимо от изплатената сума.
Същите доходи от наем подлежат и на деклариране от наемодателите, както и на авансово облагане, ако са изплатени преди четвърто тримесечие.
Да, посочват се задълженията по вноската на средства и по неизплатените дивиденти.
Да - код 302 и сума 48 лв. :smile1:
А самият протокол-опис как следва да се отрази в дневника за продажби - фактура по фактура ли?
ППЗДДС:
Документи във връзка с дерегистрацията
Чл. 77. (4) (Изм. - ДВ, бр. 16 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) Заедно със справка-декларацията за последния данъчен период лицето подава протокол-опис за начисляване на данък по чл. 111 от закона по образец - приложение № 9.
(5) (Нова - ДВ, бр. 16 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) Протокол-описът по ал. 4 се включва в дневника за продажбите за последния данъчен период и в резултата за последния данъчен период, деклариран със справка-декларацията за този данъчен период.

Приложение № 9 към чл. 77, ал. 4

(Доп. - ДВ, бр. 101 от 2006 г., предишно Приложение № 9 към чл. 77, ал. 2, т. 4 - ДВ, бр. 16 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 1 от 2015 г., в сила от 06.01.2015 г.)

Протокол-опис № ...
дата ...
за начисляване на данък при дерегистрация по чл. 111 ЗДДС за наличните активи към датата на
дерегистрация
Идентификационен номер по ДДС ...
№ по ред   Актив   Данъчна основа   Начислен ДДС   Забележка
    заведен по   описание на актива,           
    сметка № *   вкл. количество           
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
Обща стойност на начисления ДДС   
Дата на съставяне:
...
Подпис на представляващия данъчнозадълженото лице: ...
Печат на данъчнозадълженото лице: ...
 
Забележка. (доп. - ДВ, бр. 1 от 2015 г., в сила от 06.01.2015 г.) Този формуляр се попълва задължително на машина. Стойностите се посочват в левове и стотинки.

Направете протокол за фактически разход на 100 км. и го ползвайте за норма.
Здравейте,

Не знам какво ще кажат останалите колеги, но на мен не ми става ясно каква е ситуацията на конкретното лично ползване.

1. Приемаме, че ползването е възмездно. Тогава лицето плаща наем, отчита си отделно горивото и си го плаща и няма основание това гориво да минава през фирменото счетоводство. Останалото гориво е за дейността, което доказвате с пътна книжка.

2. При безвъзмездно ползване на автомобила от физическо лице за лични нужди за какви приходи, разходи, възстановени от лицето данъчни кредити и други става дума?!? Та чак и възнаграждение на физическото лице?

Приемате някаква база за разпределение или отчитате личното ползване по километри и издавате протокол по чл. 117, който отразявате само в дневник продажби.

Например:
През м.01.2016 г. е закупен за 90 000 лв. без ДДС автомобил 6+1 места и е ползван данъчен кредит в размер на 18 000 лв. Автомобилът  ще се използва за облагаемите доставки, но и за лични нужди от управителя на фирмата. За м.01.2016 г. другите преки разходи за използването на автомобила като горива, паркинг и т.н. са 700 лв. без ДДС, като за начисления ДДС за тези покупки е ползван данъчен кредит.

Пропорционалното използване на автовобила за бизнес и за лични нужди може да се определи като съотношение между изминатите километри за месеца с оглед посоченото в пътния лист на автомобила. Ако за периода общо са изминати 300 км., от които 60 км. за лични цели, то за м.01.2016 г. съответното процентно съотношение е 60:300 или 20 %.
          
Данъчната основа за личното ползване на автомобила през м.01.2016 г. представлява сумата от разходите за изхабяване и другите преки разходи, които се разпределят в процентно съотношение

Разходите за изхабяване, които следва да се включат пропорционално в месечната данъчна основа са:
90 000 лв. х  1  х 20 % = 1500 х 20 %=300 лв.
         60
Преките разходи се разпределят както следва:
700 лв. х 20 %= 140 лв.
Данъчна основа = 300 + 140 = 440 лв.

Данъкът за личното ползване на автомобила става изискуем на 31.01.2016 г. и в 15 дневен срок фирмата следва да издаде протокол по чл.117 ЗДДС, с който да начисли 20 % ДДС върху данъчна основа от 440 лв., т.е. 88 лв.
Упражняването на правото на данъчен кредит или неупражняването му не е свързано с издаването на самия протокол.
Няма да го включвате в дневник покупки, а само в дневник продажби.
43.32 Монтаж на дограма и дърводелски работи
Ако 791 са "извънредни приходи", а 709 "други приходи", то подходящо е да осчетоводите отписването с 401 / 709 :good:
Най-подходящо е на някой кооперативен пазар.